Site icon IAS

שר התיירות חנך באופן רשמי את מרכז המבקרים בגן הלאומי תל מגידו

בטקס גזירת הסרט בהשקת מרכז המבקרים בתל מגידו. צילום שלומית שביט, רט"ג

בטקס חגיגי שנערך אתמול (חמישי, 29.09) בגן הלאומי תל מגידו, חנך שר התיירות, יואל רזבוזוב, את מרכז המבקרים החדש שהוקם בגן הלאומי, במסגרת פרויקט משותף של רשות הטבע והגנים ותמיכה וסיוע של משרד התיירות והחברה הממשלתית לתיירות. במהלך הטקס גזרו השותפים לפרויקט את הסרט לפתיחה רשמית של המרכז, בו הושקעו כ-12 מיליון ₪, מתוכם כ- 7 מיליון ₪ השקעת משרד התיירות בביצוע של החברה הממשלתית לתיירות.

בטקס נכחו גם מנכ"לית רשות הטבע והגנים – רעיה שורקי, ראש המועצה האזורית מגידו – איציק חולבסקי, מנכ"ל משרד התיירות – תא"ל (במיל') דני שחר, ומנכ"ל החברה הממשלתית לתיירות – עידן מועלם. חנוכת מרכז המבקרים החדש באופן רשמי, התקיימה לאחר תקופת הרצה ראשונית של מרכז המבקרים, שהחלה בצל הקורונה, ולאחר 45 שנים שבהן הוצגה בגן הלאומי תערוכה בסיסית מאוד.

מוצג המדמה את תל מגידו במרכז המבקרים החדש. צילום שרית פלאצ'י, רט"ג

במרכז המבקרים החדש שנחנך עתה באופן רשמי, ומתבסס על חיזוק הקשר בין תל מגידו והמקרא, הוטמעו טכנולוגיות מעודכנות המציגות חפצים היסטוריים, שממחישים את היסטוריית תל מגידו שהגן הלאומי משמר את שרידיו וממצאיו. החדר המרכזי במרכז המבקרים הוא "חדר המודל", עם מוצג שנבנה בשנות ה-50 ומדמה את התל עצמו, ובעזרת טכנולוגיות וידאו חדישות הוא מציג את החיים בתל לאורך השנים.

במרכז החדש ניתן להתרשם גם משנהבי מגידו שנמצאו בתל בשנות ה-20 וה-30 של המאה הקודמת. אלה מלמדים על עושר תושביו בתקופת המקרא. בנוסף, נמצא גם העתק מצבת פרעה שישק (הוא שושנק הראשון) אשר היה מלך מצרים שכבש את מגידו והציב בה מצבה.

שר התיירות, יואל רזבוזוב (יש עתיד): "העבודה שלנו היא להבליט ולהשקיע באתרים בישראל, שאי אפשר לראות באף מקום אחר בעולם. שיווק והשקעה בייחודיות שיש למדינה להציע, אתרי מורשת עולמיים כמו תל מגידו, ימשכו תיירים רבים למדינה. כך, ובאמצעות פיתוח תשתיות תיירות נוספות בכל רחבי הארץ, נוכל להתקדם אל עבר היעד שהצבנו: 10 מיליון תיירים בישראל בשנה עד שנת 2030. תיירים אלה יכניסו כסף רב ופרנסה לתושבי האיזור ולמשק הישראלי כולו".

מנכ"לית רשות הטבע והגנים, רעיה שורקי: "תל מגידו הוא האתר הארכיאולוגי הנחפר ביותר לאורך השנים, והוא חולש על פני 30 ערים מתקופות שונות בהיסטוריה של ארץ-ישראל. האתר מרתק הן לקהל הישראלי והן לתיירים, בזכות היסטוריה מפוארת הפרוסה על פני אלפי שנים. לא בכדי הגן הלאומי תל מגידו הוכר על ידי אונסק"ו כאתר מורשת עולמית. האתר מושך אליו תיירים מכל העולם וישראלים הבאים לחוות את ספורי התנ"ך דרך הרגליים. בסיוע משרד התיירות שידרגנו באופן משמעותי את חווית הביקור באתר".

שר התיירות ומנכ"לית רט"ג בהשקת מרכז המבקרים בתל מגידו. צילום שלומית שביט, רט"ג

בתוך כך, ברשות הטבע והגנים יציעו במהלך חג הסוכות סיורים מודרכים לקהל הרחב בגן הלאומי מגידו, במסגרת פרויקט משותף עם מורי הדרך ומשרד התיירות. במהלך הסיורים המבקרים יוכלו לחוות מקרוב ולהלך בשערי העיר, שנחשבה לאחת הערים החשובות והחזקות בכנען. במסגרת זו המבקרים יעברו בשער הישראלי המשוחזר, יוכלו להתרשם מהמקדשים, הארמונות והאורוות ולרדת לנקבה שבה נחצב מפעל מים אדיר. זאת, בנוסף לביקור במרכז המבקרים החדש והמבואה, המקימים לתחייה את סיפורי העבר. ההשתתפות בסיורים ללא עלות נוספת על דמי הכניסה לגן הלאומי, חינם למנויי מטמון של רשות הטבע והגנים.

פרטים על הסיורים בגן הלאומי תל מגידו ופעילויות נוספות במגוון שמורות טבע וגנים לאומיים, באתר האינטרנט של רשות הטבע והגנים: https://www.parks.org.il/

Exit mobile version