Site icon IAS

שר החוץ, אלי כהן, בביקור מדיני בקייב, אוקראינה

שר החוץ הישראלי בפגישה בקייב עם נשיא אוקראינה, ולדימיר זלנסקי. צילום שלומי אמסלם לע"מ, משרד החוץ

שר החוץ אלי כהן הגיע הבוקר (ה') לקייב, בירת אוקראינה. זהו הביקור הראשון של שר ישראלי ושר מהמזרח התיכון בקייב, מאז פרוץ המלחמה.

השר כהן צפוי להיפגש עם נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי וכבר פגש עםאת עמיתו שר החוץ האוקראיני דמיטרו קולבה. השר יפתח מחדש את שגרירות ישראל בקייב לפעילות רציפה וביקר, בין היתר, בגיא ההריגה באבי יאר ובבוצ'ה.

שר החוץ הישראלי בפגישה בקייב עם עמיתו האוקראיני. צילום שלומי אמסלם לע"מ, משרד החוץ

שר החוץ אלי כהן: "הגעתי היום לביקור ראשון של שר ישראלי בקייב מאז פרוץ הלחימה. בשנה האחרונה ישראל עמדה לצד העם האוקראיני ולצידה של אוקראינה. היום נניף את דגל ישראל בשגרירות ישראל בקייב, אשר תחזור לפעילות רציפה במטרה לחזק את היחסים בין המדינות".

הביקור באתר ההנצחה באבי יאר. צילום שלומי אמסלם לע"מ, משרד החוץ

שר החוץ נשא דברים באתר ההנצחה בבאבי יאר: "אנו ניצבים היום במקום הכואב הזה, בו נרצחו יותר מ-30 אלף יהודים, במהלך שהקדים את הפתרון הסופי הנורא, שהביא להכחדתם של יותר ממיליון וחצי יהודים בשטחי ברית המועצות לשעבר. השואה היא כתם שחור בהיסטוריה האנושית ואנחנו חייבים להזכיר שרצח שיטתי  של יהודים באשר הם יהודים, לא יחזור לעולם! בעומדי כאן היום, כשר החוץ של מדינת ישראל ונציגה של ממשלת ישראל, אני יכול להבטיח שאנו נעשה הכל כדי לשמור על עמנו ולספק לו ביטחון נגד זורעי הרעה נגדו. "קוֹל בְּרָמָה נִשְׁמָע נְהִי בְּכִי תַמְרוּרִים—רָחֵל, מְבַכָּה עַל-בָּנֶיהָ; מֵאֲנָה לְהִנָּחֵם עַל-בָּנֶיהָ, כִּי אֵינֶנּוּ… מִנְעִי קוֹלֵךְ מִבֶּכִי, וְעֵינַיִךְ, מִדִּמְעָה: כִּי יֵשׁ שָׂכָר לִפְעֻלָּתֵךְ נְאֻם-יְהוָה, וְשָׁבוּ מֵאֶרֶץ אוֹיֵב.  וְיֵשׁ-תִּקְוָה לְאַחֲרִיתֵךְ, נְאֻם-יְהוָה; וְשָׁבוּ בָנִים, לִגְבוּלָם". ירמיהו פרק ל"א, פסוקים י"ד-ט"ז

Exit mobile version