Site icon IAS

שר ההסברה והתקשורת של הפיליפינים הגיע לישראל עם משלחת בכירים

מימין, שר ההסברה והתקשורת של הפיליפינים, חוזה רופרטו מרטין אנדנר, ושגריר הפיליפינים בישראל, אלברטו מקירוב. צילום שוש להב

שר ההסברה והתקשורת של הפיליפינים, חוזה רופרטו מרטין אנדנר, הגיע לישראל במסגרת משלחת בכירים מהפיליפינים, וקיים אתמול (ג') מיפגש מצומצם עם התקשורת הישראלית, בהשתתפות שגריר הפיליפינים בישראל, אלברטו מקירוג. הביקור התמקד בעיקר בשיתופי הפעולה בתחומי הכלכלה וההיי טק בין המדינות ואף נושאי התיירות עלו בו. הפיליפינים רואה בישראל אחת המדינות המובילות בעולם בתחום הטכנולוגיה ומעוניינת לקדם את שיתופי הפעולה עמה. השר ציין כי מדינת ישראל הינה סטארט אפ ניישן ואחת המובילות בעולם בתחום הטכנולוגי, והפיליפינים מעוניינת להרחיב את שיתופי הפעולה ולאמץ את הטכנולוגיות הישראליות.

קשרים מיוחדים בין המדינות: שר ההסברה הפיליפיני הדגיש את הקשרים המיוחדים בין המדינות שנמשכים שנים רבות. הפיליפינים הייתה המדינה האסיאתית היחידה שהצביעה בעד הקמת מדינת ישראל בהחלטת האו"ם בכ"ט בנובמבר. כמו כן, נשיא הפיליפינים בשנים 1937 עד 1941, מנואל קויזון, העניק במלחמת העולם השנייה לכ- 1300 יהודים מאירופה, מקלט בטוח בארצו מאימי השואה. השגריר הפיליפיני בישראל, אלברטו מקירוג עמד אף הוא בדבריו על היחסים המיוחדים בין הפיליפינים למדינת ישראל בתחומים רבים, ובהם גם בטחוניים ומאבק בטרור.

נופים במדינת האיים היפייפיה, הפיליפינים. צילום באדיבות לשכת התיירות הפיליפינית

המורשת של נשיא הפיליפינים, רודריגו דוטרטה: השר מהפיליפינים דיבר על המורשת החשובה של נשיא הפיליפינים, רודריגו דוטרטה, שבסוף חודש יוני הקרוב יסיים 6 שנות כהונה מוצלחות. לדברי השר, הנשיא דוטרטה תרם רבות לצמיחה הכלכלית של הפיליפינים, לחיזוק מעמדה ולביסוס קשרים עם מדינות רבות. הוא יצר בתקופת כהונתו יותר מ-6 מיליון מקומות עבודה.

התיירות מישראל לפיליפינים: השר הדגיש עד כמה התיירות מישראל חשובה למדינתו ושהתיירים מישראל לפיליפינים יתקבלו בשמחה. הוא חידד את הבשורה המשמחת שהישראלים יכולים לבקר בפיליפינים ללא צורך בויזה וללא תקופת בידוד. כך החליטה בימים אלה ממשלת הפיליפינים, שהודיעה כי היא מכירה בתעודת המתחסן הישראלית. המשמעות היא שתיירים מחוסנים מישראל יכולים מעתה להיכנס לפיליפינים ללא צורך בבידוד וללא צורך בויזה. ההחלטה הדרמטית מבטלת את הצורך בבידוד בכניסה לפיליפינים. נדרשת בדיקת PCR, עד 48 שעות בטרם ההמראה מישראל. יש להציג כרטיס טיסת חזור בטווח של עד 30 יום מיום ההגעה לפיליפינים וכן הצגה של תעודת מתחסן.

Exit mobile version