Site icon IAS

שר הבריאות ובכירי משרדו התרשמו מהיערכות עיריית אילת

שר הבריאות וראש עיריית אילת. צילום מישל אמזלג לע"מ

לאחר שהוכרזה העיר אילת על ידי קבינט הקורונה ״אי תיירותי״ ויממה לפני שתפתח את שעריה בהתאם לתקנות החוק, בדגש על דרישה להצגת בדיקת קורונה שלילית מכל הנכנסים לעיר, הגיעו הבוקר (ג') לביקור באילת, שר הבריאות, יולי (יואל) אדלשטיין ובכירי משרד הבריאות. השר ובכירי המשרד התרשמו מהיערכות העירייה לבידוק במחסום הכניסה לעיר ושמעו מהנהלת העירייה ומנציגי המלונאים, מסעדות ואטרקציות על האתגרים ועל ההקלות הנוספות הנדרשות כדי לאפשר חופשה מגוונת ואיכותית לנופשים.

בהתאם לדרישת ראש העירייה , מאיר יצחק הלוי לפתיחת כל המעטפת התיירותית (מסעדות, אטרקציות ומסחר) זוכה אילת להקלות נוספות ביניהן: פתיחת מסעדות לאירוח בשטח הפתוח מחוץ למסעדה עד 50 איש, פתיחת אטרקציות לאירוח בשטח הפתוח ביחס של אדם אחד ל – 7 מ"ר ופתיחת מסחר (חנויות רחוב ומרכז "ביג") עד 20 איש בחנות לעומת 4 בשאר הארץ. בשלב זה, לא מותרת פעילות בחללים סגורים במסעדות ובאטרקציות.

שר הבריאות, יולי אדלשטיין: "אחרי ימים סוערים ומאמצים כבירים הצלחנו להחזיר את החיים לעיר אילת ואת החיוך לתושבים" אמר שר הבריאות והדגיש, כי מדובר בפיילוט ברמה בינלאומית, שייבחן תוך כדי תנועה ובהתאם להצלחה כך יתווספו הקלות נוספות. "האחריות משותפת לכולנו ואל לנו להקל ראש עם השם "אי ירוק". כדי לשמור על אילת כאי ירוק חשוב להיבדק, חשוב לשמור על ההנחיות ולפעול בהתאם לכללים" אמר השר.

כאמור נערכת העיר אילת לפתיחת שעריה ותחל את ביצוע הבידוק החל ממחר (ד' 18.11) בשעה 7:00 בבוקר עם כניסת ההכרזה לתוקף הלילה בחצות (24:30). הבידוק יתבצע במשך 24/7 בשתי הכניסות לעיר, האחת מכביש 90 במחסום הכניסה לעיר והשנייה מכביש 12 לפני כיכר הכניסה לעיר. במסגרת החוק ובהתאם להנחיות משרד הבריאות, נדרשים כל הנופשים הבאים לאילת, להציג בכניסה לעיר בדיקת קורונה שלילית (PCR) בתוקף שבוצעה עד 72 שעות לפני ההגעה לאילת.

בכירי משרד הבריאות מבקרים באילת. צילום מישל אמזלג, לע"מ

הבדיקה נדרשת בכל גיל ואותה יש להציג כאמור בכניסה לעיר וכן במעמד הצ'ק אין בבית המלון ובמתקני האירוח. יודגש, כי על מנת לשמור על בריאות התושבים וכן על הפעילות הכלכלית של העיר אילת ותושביה, נדרשים בשלב זה גם תושבי אילת היוצאים וחוזרים לעיר, תושבי הערבה (מגיל 11) ומי שמגיע לעבוד בעיר (רופאים, מרצים, ספקים וכיו״ב) לבצע בדיקת קורונה אחת ל 7 ימים.

מי שאין ברשותו בדיקה כזו יוכל לבצע בדיקה מהירה באחת מעמדות הבידוק המהיר, האחת סמוך לחניון יטבתה שתפעל 24/7 והשניה סמוך לנאות סמדר (כביש 12) שתפעל בין השעות 7:00-19:00. עמדות הבידוק מוקמות על ידי מפקדת "אלון" של פיקוד העורף, בשיתוף עיריית אילת באמצעות הטכנולוגיה של "סופיה" הפועלת באישור מינהל המזון והתרופות האמריקאי ה-FDA ומשרד הבריאות. יודגש כי הבדיקות המהירות לא מיועדות לבאים לנפוש בעיר. לרשות התושבים ישנו גם מתחם "דרייב אין" לבדיקות קורונה שיפעל בשבועיים הקרובים. עיריית אילת ערוכה עם כוחות פיקוח וסדרנים, שיפעלו כאמור ממחר בשעה 7:00, 24/7 במחסום הכניסה לעיר, זאת על מנת לבצע את הבידוק, מהר ככל הניתן.

ראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי הודה לשר ולגורמים האמונים על החוק ועל המתווה והדגיש, כי בזכות כך הקדימה העיר אילת משמעותית את פתיחתה וכי נעשה הכל על מנת לשמור על בריאות התושבים ועל אילת כעיר ירוקה, כפי שעשינו בחודשי הקיץ בהם ארחה העיר אילת למעלה מ – 800 אלף נופשים. עוד במסגרת הדיון עם השר העלה ראש העירייה את הצורך בהקלות נוספות לתושבים במסגרת הדרישה לבדיקות אחת ל – 7 ימים, דוגמת תושבים הנוסעים לטיפול מחוץ לאילת וחוזרים באותו היום, תושבים הנוסעים לשדה התעופה "רמון" כדי להסיע/להשיב בן משפחה, צורך נוסף באפשרות לשימוש בחללים סגורים במסעדות ובאטרקציות במיוחד על רקע החורף הקרב, הצורך בפתיחת מערכת החינוך ראשית לרווחת התלמידים ושנית על מנת לאפשר להוריהם לשוב לעבודה, הצורך באישור קיום אירועים פתוחים לטובת הנופשים ובקיום כינוסים בבתי המלון, וכן אירועי ספורט תחת כיפת השמיים כמובן בהתאם להנחיות וההגבלות. "אלה יאפשרו לנו לקיים כלכלה מלאה לרווחת כל תושבי העיר ולהנאת הנופשים בה" אמר ראש העירייה.

גם סגן וממלא מקום ראש העירייה, אלי לנקרי המוביל את המתווה ומשמש כיו"ר תאגיד התיירות העירוני, ברך את השר ואמר, כי לשמחתנו העיר אילת חוזרת לעשות את מה שהיא הכי אוהבת לעשות והוא להעניק לנופשים חופשה איכותית, מגוונת ובטוחה. האלטרנטיבה לחוק הדגיש לנקרי היתה אחוזי אבטלה מאמירים ועסקים קורסים. עוד הדגיש לנקרי, כי לצד אחריות של התושבים הן בהיענות לבדיקות והן בהקפדה על ההנחיות, ערוכה העירייה גם לקטיעת שרשרת הדבקה עם מערך בדיקות מהיר בבית החולים "יוספטל", שיתוף פעולה בין קופות החולים ומערך אפידמיולוגי המונה 20 חוקרים שעברו הכשרה.

שר הבריאות ונציגי משרד הבריאות ביניהם המשנה למנכ"ל משרד הבריאות – פרופ' איתמר גרוטו וד"ר אורי קלינר – מנהל מטה שירותי בריאות הציבור שאמון על גיבוש המתווה, ציינו כי הפיילוט מוגדר בשלב זה לשבועיים וכי הקלות נוספות יינתנו בהתאם להצלחת המתווה תוך שמירה על העיר אילת כעיר ירוקה.

Exit mobile version