Site icon IAS

שלוש מדינות באירופה הסירו את ההגבלות הנוגעות לנגיף הקורונה

שלוש מדינות באירופה הסירו את מגבלות הקורונה בכניסה. צילום freepik

לאחר הערכת המצב הנוכחי, בנושא נגיף הקורונה, הגיעו במספר מדינות באירופה למסקנה כי הגבלות הנסיעה אינן ממלאות עוד תפקיד משמעותי במניעת התפשטות הנגיף, שתי מדינות באזור הכלכלי האירופי – איסלנד, נורבגיה – ומדינה אחת באיחוד האירופי – סלובניה – כבר החליטו להסיר את מגבלות הכניסה לחלוטין.

הרשויות האיסלנדיות הודיעו בחודש שעבר כי כל הנוסעים, ללא קשר לסטטוס החיסון וההחלמה שלהם, יוכלו להיכנס למדינה מבלי  הגבלות כלשהן. "כל אמצעי ההגבלה בגבול איסלנד הסתיימו כעת. לפיכך לא יהיו אמצעי מניעה בגבול, ללא קשר אם אנשים מחוסנים או לא מחוסנים. דרישות הוויזה לא השתנו", הצהירו הרשויות באיסלנד. מלבד ביטול מגבלות הנסיעה החלות על נוסעים נכנסים, איסלנד גם הסירה את כל המגבלות המקומיות שלה.

מפל סקוגפוס באיסלנד. צילום freepik

בדומה לאיסלנד, גם נורבגיה כבר הסירה את כל מגבלות הכניסה למדינה. מאז ה- 12 בפברואר, כל המטיילים, גם אלה שלא חוסנו, החלימו או נבדקו, יכולים להיכנס לנורבגיה ללא כל בעיה. "ללא בדיקות, ללא בידוד, ללא רישום! החל מה-12 בפברואר 2022, כל דרישות הכניסה בנושא נגיף הקורונה הוסרו עבור כל הנוסעים", נכתב בהצהרת הרשויות הנורבגיות.

בנוסף, נורבגיה גם הסירה את מגבלות הקורונה על אזרחי המדינה, שאינם נדרשים עוד להקפיד על עטיית מסכות או לציית לכללי ריחוק חברתי. גם חיי החברה והתרבות חזרו לשגרה: כל הברים, המסעדות והמוזיאונים פתוחים, כמו גם אירועים, קונצרטים וכנסים", הוסיפו הרשויות הנורבגיות.

לובליאנה בירת סלובניה. צילום Depositphotos

גם סלובניה הודיעה על סיום ההגבלות ונוסעים יכולים כעת להיכנס לשטחה ללא צורך להציג תעודת מחוסן/ מחלים, או תוצאת בדיקת PCR שלילית. "החל מה-19 בפברואר 2022, הגבלות הקורונה אינן חלות עוד בכניסה לסלובניה. המשמעות היא שתנאי ה-RVT (חולים/מחוסנים/נבדקים) כבר לא חייבים להתקיים בגבול, והמטיילים לא ידרשו עוד לבידוד", אמרו הרשויות בסלובניה מוקדם יותר בפברואר. יתרה מכך, המדינה גם ביטלה את הגבלות ה-COVID-19 המקומיות, ובכך חזרה למצבה שלפני המגפה.

בשונה משלוש המדינות שהוזכרו, שאר מדינות האיחוד האירופי/EEA ממשיכות לשמור על כללי הכניסה בנושא נגיף הקורונה.

Exit mobile version