Site icon IAS

שיאים חדשים נרשמו אשתקד במספר הישראלים שביקרו בתאילנד

מושל רשות התיירות של תאילנד, שגרירת תאילנד בישראל, דב קלמן ונכבדים נוספים. צילום עוזי בכר

מושל רשות התיירות של תאילנד, יוטאסק סופאסורן (Yuthasak Supasorn), עשה היסטוריה כשהגיע לבקר בישראל מלווה בבכירים והשתתף אמש (ב') באירוע מכובד וססגוני שנערך במלון רויאל ביץ' תל אביב. זו הפעם הראשונה אי פעם, שאישיות ברמת דרג כזו מבקרת בישראל.

כבר בכניסה לאירוע הורגש שמדובר באירוע מושקע ויוצא דופן. שתי מארחות תאילנדיות קיבלו את המוזמנים כשהן מוקפות במטריות ססגוניות בשלל צבעים מצוירות ביד. המארחות התאילנדיות דאגו לציין את שמות המוזמנים באנגלית ותאילנדית על מטריות קטנות בצבעים שנמסרו כמזכרת לאורחים בסוף הערב.

מארחות תאילנדיות מקבלות את המוזמנים כשהן מוקפות במטריות ססגוניות. צילום עוזי בכר
אירוע תאילנד: מנות פתיחה. צילום עוזי בכר

מגוון רחב של משקאות אלכוהוליים, סושי ודים סאם כיבדו את המוזמנים באולם קבלת הפנים, כששני לוחמים תאילנדים בתלבושת מסורתית ליוו את המעוניינים לתמונה משותפת. באולם המרכזי לכל שולחן ניתן שם של אחד מהיעדים האהובים של תאילנד (קופיפי, בנגקוק, קופנגן ועוד), צעד מקורי וסנטימנטלי לחברים רבים שהשמיעו באוזניי שבחים וגעגועים ליעד. ריקודים טיפוסיים בתלבושות מרשימות ושני מתאגרפים תאילנדים חתמו את החלק האומנותי של האירוע לפני המעבר לנאומים.

דב קלמן, מייסד חברת טרה-נובה ונציג לשכת התיירות של תאילנד בישראל משנת 2001 , הנחה במיומנות את הערב, כשלצידו דובר לשכת התיירות של תאילנד בישראל, זיו ארדמן. דב ציין בגאווה, שבחודש ינואר למעלה מ-24 אלף ישראלים ביקרו בתאילנד, כ-40% יותר תיירים ישראלים מזה שביקרו בינואר 2019, תקופת טרום הקורונה. 146,000 ישראלים ביקרו בתאילנד ב-2022, כ- 75% ממספר התיירים בהשוואה ל-2019, שהייתה שנת שיא בתיירות הישראלית לתאילנד, מה שהציב את ישראל בראש יעד המקור של תיירים לנפש לתאילנד. עם פרוץ מגפת הקורונה בשעה שכל לשכות התיירות בעולם הפסיקו את הפעילות רשות התיירות של תאילנד (The Tourism Authority of Thailand -TAT)  המשיכה לקדם את התיירות למדינה.

מופע ריקוד אמנותי תאילנדי. צילום עוזי בכר
אגרוף תאילנדי, אומנות לחימה עתיקה. צילום עוזי בכר

שגרירת תאילנד בישראל הגב' פנבאה צ'נדרראמייה (Ms. Pannabha Chandraramya) הוזמנה לנאום ואמרה: " קידום התיירות של ישראלים לתאילנד הוא בראש סדר העדיפויות של שגרירות תאילנד בישראל ואנו עומדים לשירות הנוסעים בכל זמן ולכל בקשה. האירוע הזה הוא הזדמנות לציין שתאילנד וישראל תחגוגנה בשנה הבאה 70 שנים ליחסים הדיפלומטיים הרשמיים בין המדינות. כעת אתם מגלים את יופייה של תאילנד ואני מקווה שהיא תהיה אף קרובה יותר לליבכם".

מר' יואסאק שופסון אמר לקהל הרחב שהגיע להשתתף באירוע: "אני נרגש להיות בישראל בפעם הראשונה ולהודיע בשמחה שהמצב התיירותי משתפר באופן משמעותי ומתקרב למצבו הנורמלי. ברצוני להודות לחברת אל על, הראשונה לטוס לתאילנד ב-2021 לאחר הפסקה ארוכה של פעילות. ההתאוששות המהירה של התיירות לתאילנד לאחר הקורונה הביאה כ-11 וחצי מיליון תיירים למדינה בשנת 2022, והממלכה מכוונת להגעת כ-25 מיליון בשנת 2023 – יותר ממחצית ממספר התיירים שהגיעו אליה בשנת 2019."

ארוחת ערב על טהרת המטבח התאילנדי וקינוחים חתמו ערב מהנה עם הרבה טעם טוב ורצון עז לחזור ולבקר בתאילנד הנפלאה.

Exit mobile version