Site icon IAS

שגרירות טנזניה ערכה קבלת פנים לציון 60 שנים לעצמאותה

טנזניה: גן עדן לאוהבי טבע. צילום משרד התיירות של טנזניה

שגריר טנזניה בישראל, ג'וב מסימה, רעייתו, יוהנה יואן מסימה, וצוות השגרירות ערכו אמש (ג׳) קבלת פנים מיוחדת וססגונית ביקב אמפורה שבכרם מהר"ל. לפני קבלת הפנים נערך טורניר גולף, שארגנה שגרירות טנזניה, במועדון הגולף בקיסריה. השגריר מסימה, שמשחק גולף מזה כ-20 שנה, התחרה בטורניר.

בקבלת הפנים הססגונית השתתפו השר לשיתוף פעולה אזורי, עיסאווי פריג',שגרירי זמביה, גאנה, קזחסטן, אתיופיה ועוד; קונסול הכבוד של טנזניה בישראל, קסביאן נוריאל צ'יריצ, שגריר ישראל בטנזניה, מיכאל לוטם; דיפלומטים, אנשי עסקים, גולפאים, אנשי תקשורת וסיטונאי תיירות. על מלאכת הקולינריה ניצח השף איל לביא.

משמאל: השגריר מסימה, רעייתו יוהנה, מסרט – רעייתו של קונסול הכבוד של טנזניה בישראל, קסביאן נוריאל צ'יריצ שנמצא מימין בתמונה. צילום גידי אבינערי

השגריר מסימה, שבקרוב מסיים את כהונתו בישראל לאחר 5 שנים, אמר באירוע המרגש כי הגעתו לישראל כשגריר תושב הראשון של טנזניה בארץ, מהווה את גולת הכותרת של כהונתו. "אני מודה על ההזדמנות לשרת כשגריר הראשון של טנזניה בישראל", אמר השגריר בטקס. השר לשיתוף פעולה אזורי פריג' דיבר על הקשרים המיוחדים בין המדינות ועל החשיבות של המשך חיזוקם וביסוסם. הוא הביע תקווה שהתיירות תחזור כמה שיותר מהר והבטיח בתקופת כהונתו לבסס עוד יותר את הקשרים ולהביא סטודנטים מטנזניה לישראל. השר הודה לשגריר מסימה על פעילותו הרבה לטיפוח הקשרים בין טנזניה לישראל.

טנזניה נוסדה כתוצאה מאיחוד בין טנגניקה (החלק היבשתי) והאי זנזיבר. כאמור, טנגניקה קיבלה עצמאות ב-9 לדצמבר 1961 וב-26 לאפריל 1964 נוצר האיחוד שהוביל להקמת הרפובליקה של טנזניה. טנזניה היא גן עדן לאוהבי הטבע והתרבות. יש בה מגוון נופי עצום, הכולל הרי געש ופסגות מושלגות, אגמים, נופי סוואנה, ביצות, יערות גשם ועוד. לא סתם הפכה טנזניה לאחד היעדים המרכזיים ביותר לישראלים המטיילים באפריקה טנזניה נחשבת למקום הטוב ביותר בעולם לעשות בו ספארי. יש בה תרבות מיוחדת, אוצרות טבע עשירים, שמורות טבע יפות ומרתקות ואת האי זנזיבר.

שגריר טנזניה בישראל, ג'וב מסימה על מגרש הגולף. צילום גידי אבינערי

יותר מ 4 מיליון חיות בר מ-430 מינים שונים נמצאים בטנזניה, הריכוז הגבוה ביותר בעולם של בעלי חיים לקילומטר רבוע. מדובר על 430 זנים שונים של בעלי חיים שמתפרסים על פני עשרות אלפי קילומטרים רבועים של טבע מרהיב ושמורות נפלאות. טנזניה היא המדינה היחידה בעולם שרבע משטחה הוגדר כשמורת טבע. שמורת סרנגטי שבצפון טנזניה היא חלק מסוואנה אפריקאית עצומת ממדים. פירוש השם סרנגטי הוא "המישורים האינסופיים". בשמורה המפורסמת ביותר בעולם – המכילה בשטחה את המגוון הגדול והעשיר ביותר של בעלי חיים שמרוכזים כולם באזור אחד. חיים בה אלפי טורפים ממינים שונים. בתחילת העונה היבשה ניתן לצפות בשמורה בתופעה שמכונה "הנדידה הגדולה" כאשר למעלה משני מיליון בעלי חיים נודדים משמורת הסרנגטי בטנזניה לשמורת המסאי מרה בקניה. זוהי הנדידה היבשתית של בעלי חיים הגדולה בעולם. בשטחי השמורה ניתן לצפות במגוון אדיר של בעלי חיים : אריות, נמרים, צבועים, פילים, גנו, קרנפים, היפופוטמים, זברות, אנטילופות, ג'ירפות, קרנפים, קופים ומגוון גדול של ציפורים .

בטנזניה חיים 162 שבטים שלכל אחד מהם תרבות ייחודית. שתי השפות הרשמיות הן סוואהלית ואנגלית. עם זאת, בטנזניה מדברים לא פחות מ-120 שפות. בשטחה של טנזניה (945,087 קמ"ר) נמצאים כמה מהאגמים הגדולים בעולם, בהם אגם ויקטוריה, אגם טנגניקה ואגם ניאסה (מלאווי). טנזניה נחשבת למקום הטוב ביותר בעולם לעשות בו ספארי. יש בה תרבות מיוחדת, אוצרות טבע עשירים, שמורות טבע יפות ומרתקות ואת האי זנזיבר. המסאים, החיים בעיקר בצפון טנזניה ובקניה, הם אחד השבטים הקדומים במזרח אפריקה. למרות השינויים שעברו על אפריקה, המסאים הצליחו לשמור במידה רבה על אורח חייהם המסורתי, בין השאר הודות להיתר שקיבלו ממשלת טנזניה לחיות בשמורת סרנגטי. המסאים בולטים בשטח הודות ללבושם המיוחד, סוג של שמלה בצבע אדום. נשות השבט עונדות מחרוזות חרוזים צבעוניות.

שמורת סרנגטי שבצפון טנזניה. צילום משרד התיירות של טנזניה

בצפונה של טנזניה נמצא הקילימנג'רו, ההר הגבוה ביותר ביבשת אפריקה שמתנשא לגובה של 5,895 מטר. מיקומו, בסמוך לקו המשווה אחראי למגוון הנופי הגדול, כשבמורדותיו יער גשם טרופי ובפסגתו קרחוני עד. מכתש נגורנגורו הוא המכתש הוולקני הגדול בעולם. קוטרו 19 ק"מ ועומקו  600 מטר. בתוך השטח העצום הזה מתגוררים כ-25 אלף בעלי חיים, בהם זברות. גנו, פילים, צבאים ועוד. אגם טנגנייקה (Tanganyika) הוא האגם השני בעומקו בעולם. מדובר באגם מים מתוקים, בו ניתן למצוא דגים נדירים ממגוון סוגים. עומקו המרבי מגיע ל-1,470 מטר.

באי הקסום זנזיבר ישנם חולות לבנים, ים בצבעי טורקיז על כל גווניו, עצי קוקוס ועולם תת ימי מרהיב. האי מכונה "אי התבלינים", וזאת בשל הריכוז הגבוה של צמחי תבלין הגדלים בו. זהו המקום היחיד בעולם בו ניתן לראות את אוכלוסיית קופי הקולומבוס האדום. בירת זנזיבר היא זנזיבר סיטי והרובע העתיק שלה נקרא סטון טאון, אזור שהוכרז כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו. בטנזניה קיימים מעל ל-20 סוגי בננות, ביניהן גם בננות אדומות. הבירה המקומית נקראת קלימנג'רו.

בשנת 2019 ביקרו בטנזניה כ-40 אלף תיירים מישראל לעומת כ-20 אלף בלבד בשנת 2017, אז נכנס השגריר לתפקידו. ניתן להגיע לטנזניה, לחלק היבשתי או לזנזיבר, באמצעות טיסות ישירות היוצאות בעיקר בחגים. ניתן גם באמצעות טיסות קונקשן דרך אדיס אבבה, באמצעות אתיופיאן איירליינס, או דרך אינסטנבול באמצעות טורקיש איירליינס.

Exit mobile version