Site icon IAS

שבת של טיולים בחיק הטבע וקיץ של גידול בתיירות הפנים

נהנים בנחל עמוד. צילום גאדו שנאן רשות הטבע והגנים

כ- 80 אלף מטיילים פקדו השבת את הגנים הלאומיים ושמורות הטבע. זו השבת האחרונה של החופש הגדול, ולמרות החום הכבד יצאו מטיילים אל הטבע, פקדו את אתרי המים בגנים הלאומיים ובשמורות הטבע ונהנו מכל רגע.

בין האתרים הבולטים:

קיסריה עם 2600 מטיילים

אפק עם 2200 מטיילים

חורשת טל ואשקלון עם 2000 מטיילים בכל אתר,

עין גדי, שניר וגן השלושה עם 1800 מטיילים בכל אתר,

רעיה שורקי, ראש חטיבת קהל וקהילה ברשות הטבע והגנים, מספרת שהמאמץ לייצר אפשרויות ביקור בקיץ לישראלים, תחת כל מגבלות התו הסגול, היה מורכב, מאתגר והוכיח את עצמו. אבל עדין אין תיירות נכנסת שמהווה 35% מהמבקרים באתרי הרט"ג, ויתכן ויהיה מצב שתתאפשר תיירות יוצאת לפני שתתאושש התיירות הנכנסת, שוזה מצב בעייתי מאד לתיירות בארץ. "אנחנו נערכים לחגי תשרי, בתקווה שתתאפשר השהות והטיילות בטבע.  נמשיך לעשות כל מאמץ לתת לציבור חווית ביקור איכותית, יצירתית ובטוחה".

חצבים בשמורת הטבע נחל תנינים. צילום שרית פאלצי רשות הטבע והגנים

הקורונה השאירה את המטיילים בארץ, וזאת הזדמנות לחדד את חשיבות שמירת הניקיון בסיום הטיול. עשרות אלפי המבקרים שפקדו את תחנות המידע שנפרסו בתחילת חודש יולי ועד אחרי "בין הזמנים", בשיתוף עם משרד הגנת הסביבה, קיבלו מידע על מסלולי הטיול המרכזיים, כללי טיול בטוח וכללי שמירה על הניקיון, למען שמירה על הטבע ועל חיות הבר. חשוב שהמטייל יבין שהאחריות לשמור על נופי הטבע והארכיאולוגיה בשמורות הטבע ובגנים הלאומיים, חלה על כולנו.

כתוצאה מהלחץ הגובר על השטחים הפתוחים, יותר משתמשי שטח מטיילים בשבילים בקיץ הנוכחי, וזה הביא את הרשות לקדם שיתופי פעולה, תוך שמירה על האיזון בין המטיילים למזעור הפגיעה בטבע. ברשות הטבע והגנים ניכרת שביעות רצון מכך שעל רקע המגיפה וקיומם של מיכסות מבקרים בהתאם לתו הסגול, והעדר תיירות נכנסת לארץ, קרי טיילות של הציבור הישראלי, נרשמה דווקא עליה של כ 6% במספר המבקרים בחודשים יולי – אוגוסט השנה: 1,509,974 לעומת השנה שעברה 1,422,211.

חניוני הלילה בתשלום נפתחו בשלב מאוחר יותר, בשל מגבלות הקורונה ובמכסות, ניכר ביקוש רב ללון בחניוני הלילה בקיץ 2020, בו לנו כ- 100 אלף אנשים בחניוני הלילה של הרשות הטבע והגנים. ברשות מעריכים כי הסיבה לגידול במספר המבקרים, נעוצה במגוון פעילויות שהוכנו לקיץ הזה ובפועל איפשרו כניסה מאוחרת לאתרים, כמו גם מיזם נושמים תרבות בטבע, בשיתוף עם משרד התרבות והספורט ומפעל הפיס, במסגרתו הופיעו אומני רחוב בגנים הלאומיים, סיורים מודרכים (שמספרים על מאחורי הקלעים של האתר) וקיומם של טקסים, חופות ובר מצווה בגנים הלאומיים.

Exit mobile version