Site icon IAS

רצים על ים המלח: מינימום אספלט ומקסימום נוף, במרתון ארץ ים המלח

רצים על ים המלח. צילום אלמנטס

בימים אלו נמשכות ההכנות למרתון ארץ ים המלח, המתקיים זו השנה הרביעית, ויציע למשתתפים חווית ריצה ייחודית בשטחים בהם לא ניתן לרוץ במשך השנה, לצד גבישי מלח עתיקים, אל מול נופי המדבר הקסומים ועל גבולה המזרחי של ישראל. כל  הרצים יוזנקו מזרחה, ישר  אל תוך הים לכיוון ירדן, על סוללת עפר שלא דורכים עליה בשגרה ואשר הותאמה במיוחד לטובת משתתפי המרתון.

המסלולים מעגליים עם מינימום חזרה על הדרך שכבר עברנו בה, עם מינימום אספלט ומקסימום נוף. מרתון ארץ ים המלח זוכה להתעניינות גוברת בעולם והופך לאירוע שמושך אליו מאות רצים מחו"ל ,שרוצים להנות מחוויית ריצה לצד אירוח ונופש במקום הנמוך בעולם.

מקצי התחרות:

פרסים כספיים יוענקו למנצחים הכלליים בארבעת המקצים הארוכים.

רצה וקופצת על ים המלח. צילום ספורט פוטוגרפי

 ניר ונגר, ראש מ.א. תמר: "ההרשמה למרתון ארץ ים המלח, המתקיים זו השנה הרביעית, נמצאת בעיצומה. המרתון הנמוך בעולם, על מסלוליו השונים והמרהיבים, הפך לאירוע דגל של המועצה, אשר מושך אליו התעניינות של רצות ורצים מהארץ ומהעולם. אין כמו פסק זמן לריצה בריאה בנופי ים המלח, על המים בגבול ירדן, וזו הזדמנות לשלב ספורט וחופשה בים המלח ומדבר יהודה. אני מודה לכל השותפים לארגון ההפקה המאתגרת הזו ומקווה שגם יישברו שיאים".

מרתון ארץ ים המלח צומח מתוך יסודותיו של מרוץ עין גדי הוותיק, אשר במשך למעלה מ- 30 שנה אירח רבבות רצים והיווה נקודת עוגן בלוח המרוצים השנתי של חובבים ומקצוענים מכל הארץ, אשר התמכרו לנוף הקסום ולשקט. כהמשך למפעל ההנצחה מקצה החצי מרתון באירוע יתקיים לזכר תומר וגיורא רון ז"ל, בני קיבוץ עין גדי. כאמור, גולת הכותרת של המרוץ היא ריצה אל תוך הים על סוללת הגבול של מפעלי ים המלח, המקיפה את חלקו הדרומי של ים המלח. רק פעם בשנה מתקבלים האישורים הביטחוניים לעלות על הסוללה ובפני הרצים מתגלים נופים עוצרי נשימה שנשמרו עד כה רק לעובדי מפעלי ים המלח או אנשי כוחות הביטחון.

הסוללה משמשת כאזור הגבול בין שטחי ים המלח הישראלי לים המלח הירדני, ועוברת כחיץ ללא גדר בין המדינות המקיימות שגרת יום משותפת ושלווה בין שני הצדדים. המסלול ברובו על שטח כורכר מהודק ושטוח, את האירוע יאבטחו כוחות הביטחון והמשטרה. המרוץ מתקיים בסיוע ובתמיכת חברת כימיקלים לישראל, רשות הניקוז ים המלח והחברה הממשלתית להגנות ים המלח.

יצוין כי הפקת המרתון מציעה לרצים ולבני משפחותיהם חבילות אירוח במחירים אטרקטיביים, למלון המרתון – מלון רויאל. חבילת האירוח נבנתה במיוחד לפי צרכי הרצים, וכוללת ארוחת שחר מוקדמת בחמש בבוקר, צ'ק אאוט מאוחר לאחר המרוץ, ועוד. בנוסף, מוצעות לציבור חבילות במגוון מלונות בעין בוקק, כולל חבילות ללילה אחד בלבד. בחלק מבתי המלון פועלים מרכזים רפואיים המתמחים בתיירות מרפא.

מועצה אזורית תמר וחברת פורום הפקות, מזמינים את הרצים להירשם מוקדם ולקחת חלק במרתון בינלאומי, אשר מקבע את עצמו כמרוץ חובה בלוח המרוצים הישראלי!

 פרטים נוספים באתר התיירות של המועצה: https://www.deadsea.co.il       ובאתר  המרוץ: https://deadsea.run

Exit mobile version