Site icon IAS

רפי אלמליח: "מנוע הצמיחה של הנגב זה שדה תעופה בנבטים"

נמל תעופה נבטים שבנגב: נמל תעופה נוסף למדינת ישראל?. צילום Depositphotos

הקמתו של שדה התעופה האזרחי הבא של ישראל העסיקה את משתתפי כנס ההנהגה של אשכול נגב מזרחי שהתקיים השבוע ומשתתפי הכנס היו תמימי דעים בעניין חשיבות המאבק הבלתי מתפשר להקמתו בנבטים כמנוע צמיחה עוצמתי שישנה את המציאות באזור יותר מכל מהלך כלכלי מוצע אחר.

מנכ"ל מנהל התכנון רפי אלמליח העלה את הנושא בפאנל בהנחיית העורכת הכלכלית של חדשות 12 קרן מרציאנו ואמר כי "מנוע הצמיחה המרכזי של הנגב זה שדה תעופה בנבטים ואנחנו כמנהל תכנון נתמוך בהקמתו".

חיזק אותו ראש העיר ערד ויו"ר מועצת הנגב ניסן בן חמו שהוסיף: "אנחנו נמשיך לשחק בנדמה לי, כי כל עוד לא תעבור תשתית לאומית משמעותית לדרום, שום החלטת ממשלה לא תשנה את פני הנגב, כפי ששדה התעופה בנבטים מסוגל לשנות".

יו"ר אשכול נגב מזרחי וראש העיר דימונה בני ביטון דיבר על נבטים כמנוע צמיחה שיכול לספק 30 אלף מקומות עבודה ליהודים ובדואים בנגב, ולכן הוא מחויב להציב את הנושא בקדמת הבמה ולהפעיל לחץ על הממשלה לקבל החלטה בן גוריונית בנושא.

רה"ע דימונה העלה את הנושא גם בפני ח"כ מיכאל ביטון המכהן כיו"ר הוועדה המיוחדת לחיזוק ופיתוח הנגב והגליל בכנסת שהשתתף באחד הדיונים המרכזיים בכנס, ואמר לו כי בעניין נבטים אין קואליציה ואופוזיציה ושכולם צריכים מחויבים למאבק למען הקמת נבטים מתוך דאגה כנה לעתיד הנגב.

ח"כ ביטון אמר שהוא מוטרד על ההישענות הכמעט מוחלטת של כלכלת הנגב על כי"ל ושהפתרון לכך הוא שדה התעופה בנבטים שיגדיל את תמהיל המשרות ויבטיח לתושבי הנגב אלטרנטיבות תעסוקתיות איכותיות, יציבות ומכובדות בשדה התעופה ובכל מעגלי התעסוקה שיתפתחו סביבו במרחב הנגב.

כזכור, לפני מבצע "מגן וחץ" נקבעה פגישה של שרת התחבורה ח"כ מירי רגב עם ראשי הרשויות בנגב במליאת העיריה בדימונה, שבמהלכה היא הייתה אמורה למסור הצהרה חשובה בנושא. בשל המבצע הצבאי ומצב החירום בעורף, נדחתה הפגישה עם ראשי הרשויות למועד חלופי שאמור להיקבע בקרוב.

Exit mobile version