Site icon IAS

רעיה שורקי, מנכ"לית רט"ג: לראשונה, אישה בראש רשות הטבע והגנים

רעיה שורקי מונתה היום רישמית למנכ"לית רשות הטבע והגנים. צילום יניב כהן, רט"ג

הממשלה אישרה היום (12.6) פה אחד, את מינויה של רעיה שורקי לתפקיד מנכ"לית רשות הטבע והגנים. שורקי, האישה הראשונה בתפקיד, מונתה בחודש שעבר על ידי השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג, והיום כאמור, קיבלה רשמית את אישור הממשלה למינוי.

השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג: "אני שמחה שהממשלה נתנה היום תוקף רשמי למינויה של רעיה שורקי לתפקיד מנכ"לית רשות הטבע והגנים. רעיה מתאימה ביותר לתפקיד, היא האדם המתאים להוביל את השינויים הנדרשים ברשות הטבע והגנים, תדע לחזק ולהנגיש את הטבע והמורשת לכל יושבי הארץ, לחנך לאהבת הארץ ולשמירת המערכות הטבעיות בישראל. שמירת הטבע זו משימת חייה של רעיה, כפי שהוכיחה בכל תפקיד בו כיהנה בשלושת העשורים ברשות הטבע והגנים".

רעיה שורקי החלה את דרכה ברשות הטבע והגנים ב-1990, כמנהלת שמורת עין אפק, התקדמה למנהלת מרחב כרמל, הייתה סגנית מנהלת מחוז צפון, יועצת מנכ"ל ושימשה כחברת הנהלה ומנהלת חטיבת קהל וקהילה ברשות הטבע והגנים. היתה המינוי הנשי הראשון, צמחה בתוך הארגון, התקדמה ורשמה הצלחה גדולה בכל תפקיד שביצעה.

רעיה שורקי, מנכ"לית רשות הטבע והגנים: "מודה לוועדת האיתור ולשרה על האמון שניתן בי, ולחברי הממשלה על אישור המינוי לתפקיד מנכ״לית רשות הטבע והגנים. אני רואה אתגר גדול בהמשך השליחות שהתחילה לפני 32 שנים, ורואה חובה להמשיך ולהגן על הטבע הנוף והמורשת בישראל, לצד הצורך לרתום ולחבר את הציבור לשמירה עליהם. אתגרי שמירת הטבע הולכים ומתעצמים החל במשבר האקלים שידרוש מאיתנו הערכות ומחשבה על הדרך לשמור על הטבע, המשך באתגרים נוספים, ביניהם הלחץ על השטחים הפתוחים, ניהול קהל מבקרים ומטיילים בהיקפים הולכים וגדלים, ועוד. אני ועובדי הרשות המסורים נכונים למשימה לאומית חשובה זו".

Exit mobile version