Site icon IAS

רמת התחלואה באירופה במגמת ירידה, יוון מאריכה את תוכנית החיסונים

יוון פתחה את עונת התיירות וממתינה לאלפים שיגיעו. צילום עוזי בכר

יבשת אירופה נושמת לרווחה לאחר צניחה במספר החולים החדשים בנגיף הקורונה, אך גורמי בריאות מזהירים משאננות וחוששים מהווריאנטים השונים. האירופאיים רואים את האור בקצה המנהרה לאחר סתיו וחורף מלווים בגלי תחלואה קשים.

רשויות הבריאות ביוון דיווחו אתמול (שבת) על 1497 מקרים חדשים של חולי קורונה, 88 מקרים פחות מיום שישי (1585). בסה"כ נערכו כ-50,000 בדיקות במהלך 24 השעות האחרונות. תוכנית החיסונים הורחבה החל מאתמול גם לבני 30-34 .

חיסונים של חברות פייזר, מודרנה, אסטרזניקה וג'ונסון אנד ג'ונסון זמינים כעת ביוון. החיסון החד פעמי של חברת ג'ונסון אנד ג'ונסון נבחר על ידי הרשויות לחסן את אוכלוסיית האיים בניסיון להיערך לעונת התיירות שהחלה באופן רשמי ב-15 במאי.

תוכנית החיסונים ביוון מתנהלת בקצב מהיר והיא נמצאת כיום במקום השלישי מבין 27 מדינות האיחוד האירופי, כשליש מכלל האוכלוסייה כבר חוסנה לפחות במנה אחת . מתוך המקרים של חולים חדשים שהתגלו בשבוע האחרון, רק 25 קשורים לתיירים שנכנסו למדינה.

יוון ממתינה להגעת התיירים. צילום עוזי בכר

מדינות כמו איטליה וספרד, שבהן התיירות היא כ-13% מהתוצר המקומי הגולמי מקווים לראות את התיירים חוזרים ובגדול. בשלב הראשון מיבשת אירופה וארה"ב ובשנה הבאה גם מאסיה. כ-44% מאזרחי האיחוד האירופי הבגירים קיבלו כבר לפחות חיסון אחד. ספרד הסירה בשבוע שעבר את ההגבלות, כולל הדרישה לבדיקת קורונה שלילית.

לעומת זאת, המצב מדאיג בבריטניה שם הווריאנט ההודי מתפשט במהירות וכ-60% מהנדבקים החדשים הם נשאי הווריאנט, מה שידחה ככל הנראה את הפעימה הנוספת בהסרת ההגבלות. מספר מדינות אירופה נקטו השבוע במדיניות הבידוד כלפי נוסעים המגיעים מבריטניה במטרה לבלום את ההתפשטות.

Exit mobile version