Site icon IAS

רכבים אוטונומיים בפיילוט ראשון מסוגו בנמל התעופה קנדי ניו יורק

רכב אוטונומי מסוג Navya Autonom® המשתתף בפיילוט. צילום Navya

רשות הנמלים של ניו יורק וניו ג'רזי בשיתוף פעולה עם Navya , חברת ניידות אוטונומית מובילה מצרפת, עורכים פיילוט באמצעות שני כלי רכב אוטונומיים מסוג  Navya Autonom® המסיעים 8 נוסעים כל אחד מהחניה לטווח ארוך לנמל התעופה וחזרה.

טכנולוגיית AV בתחבורה ציבורית צפויה להסיע נוסעים בבטחה ויעילות בסביבת נמל התעופה ומאפשרת למספר כלי רכב אוטונומיים לנסוע יחד ולהוביל מספר גדול של נוסעים. הרכבים עשוים לשמש עבור נסיעות קצרות שנוסעים בדרך כלל מבצעים ברגל, לדוגמא לתחנת הרכבת, למתקן השכרת הרכב בנמל התעופה ולחניונים לטווח ארוך.

רשות הנמלים פרסמה בקשה לחדשנות ליותר מתריסר חברות AV מובילות במאמץ לקדם את הפיילוט השנה. הנבדקים קיבלו ניקוד על סמך יכולתם לספק הדגמה בטוחה של הטכנולוגיה בתוך פרקי הזמן הרצויים. כלי הרכב האוטונומיים מופעלים על ידי מפעיל בטיחות ברכב בכל עת ובפיקוח מרכז הבקרה של Navya במישיגן. לרכבים שמונה חיישני לידר והפיילוט מתבצע באזור החניון הסגור לקהל הרחב.

"ההדגמה הזו היא הזדמנות להעריך ולבדוק טכנולוגיה חדשה ומתפתחת כדי לשפר את חווית הלקוח שלנו", אמר יו"ר רשות הנמלים קווין אוטול (Kevin O’Toole). "אנחנו ממשיכים לראות את החשיבות להציע ללקוחות שירותים חדשניים ברמה עולמית המתאימה לצרכיהם".

משפחה בדרכה מהחניה בקנדי לרכב האוטונומי. צילום freepik

" אנו שמחים להשתתף בפיילוט הראשון מסוגו תוך שימוש ברכב אוטונומי בנמל התעופה", אמר מנכ"ל רשות הנמל, ריק קוטון (Rick Cotton). "קבוצת החדשנות שלנו נמצאת גם בקשר עם סוכנויות תחבורה ונמלי תעופה נוספים כדי לבסס שיטות עבודה מומלצות בשימוש בכלי רכב אוטונומיים ולספק אפשרויות תחבורה של המאה ה-21 באזור."

"זה הפיילוט הראשון בנמל תעופה אמריקני", אמרה מנכ"לית Navya, סופי דזורמייר (Sophie Desormière). "אנחנו נרגשים להיות חלק מזה שכן המומחיות שלנו בטכנולוגיית AV כוללת פתרונות להובלת אנשים וסחורות."

פיילוט זה עוקב אחר הדגמה מוצלחת מוקדמת יותר השנה של טכנולוגיית הובלה אוטונומית באוטובוסים שהותאמו לנתיב האוטובוסים הבלעדי של רשות הנמלים (XBL), המשמש לנסיעה למנהרת לינקולן וממנה במהלך שעות העומס. רשות הנמלים וניו ג'רזי טרנזיט מתכננות להמשיך לעבוד יחד בשימוש בטכנולוגיית AV לשיפור הקיבולת בנתיב.

Exit mobile version