Site icon IAS

ראש עיריית אילת פותח בשביתת רעב כנגד ההחלטה לסגור את שדה דב

ראש עיריית אילת לקראת שביתת רעב. צילום עיריית אילת

שביתת הרעב תיפתח מחר ביום א' הקרוב (17.3) באוהל מיוחד, שיוקם בכניסה לשדה דב. ראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי, יקרא לראש הממשלה ושר הביטחון, בנימין נתניהו, להאריך את פעולת שדה דב עד שהממשלה הבאה תיכנס לתפקידה ותקבל הכרעה, לאחר בחינת כל ההיבטים והמשמעויות.

באוהל המחאה יארח ראש עיריית אילת השובת, שרים, חברי כנסת, ראשי רשויות מרחבי הארץ ומשלחות הזדהות של תושבי אילת ונוספים. צעד זה בו נוקט ראש עיריית אילת הוא שלב נוסף בצעדי המחאה המתוכננים נגד ניתוק צינור החמצן של אילת – שדה דב.

לצד תמיכתם של רוב ראשי סיעות הכנסת במאבק נגד סגירת שדה דב, והגשת בג"צ הנבחנת בימים אלה כנגד החלטת היועץ המשפטי לממשלה, האוסרת כביכול על ראש הממשלה לדחות את סגירת שדה דב מה- 1.7.2019, ולאחר ההפגנה ההמונית שהתקיימה השבוע (ג') באילת, בה השתתפו אלפים מתושבי אילת, יוקם אוהל מחאה והזדהות, אותו יאיישו ראש עיריית אילת, שיפתח בשביתת רעב, ותושבי אילת – ביניהם חולים, סטודנטים, בני נוער, אומנים, עובדי מלונות ותעשיית התיירות, עובדי תעופה, עובדי העירייה ושלוחותיה, עובדי בית החולים "יוספטל" ועוד סקטורים רבים, הצפויים להיפגע באם ייסגר שדה דב.

לדחות את הסגירה במספר חודשים:  הדרישה היא לדחות את הסגירה במספר חודשים, ובכך לאפשר לכנסת החדשה לבחון את העניין ולטפל בהתאם. לצד זאת קוראת אילת לראש הממשלה לאמץ את התוכנית של עיריית תל אביב-יפו, המאפשרת פינוי שדה דב ממזרח למסלול, לטובת בניית כ-8,000 יחידות דיור והשארת מסלול צר ממערב, על השטח הסמוך לחוף הים וממילא אסור לבנייה. לאוהל מוזמנים כל אזרחי מדינת ישראל, כדי להביע הזדהות ולחתום על עצומה הקוראת לראש הממשלה, להעדיף את האינטרס האסטרטגי, לאומי חברתי ואת הפריפריה, על פני האינטרסים של כרישי הנדל"ן ובעלי ההון, ולא לסגור את שדה דב, המהווה עורק חיים לעיר אילת.

מפגינים באילת נגד סגירת שדה דב. צילום יח"צ

סגירת שדה דב תפגע בענף התיירות:  סגירת שדה דב תפגע ברבים, ואף בענף התיירות עליו נשענת כלכלת העיר, שכן נופשים ומשתלמים בכנסים יעדיפו בזמן הזה לטוס לחו"ל. היא תפגע בזכות הבסיסית של תושבי אילת לתחבורה נוחה בהיעדר רכבת וכביש מהיר לעיר. מעל ל – 800 אלף נוסעים פוקדים את שדה דב מידי שנה ולקיבולת הזו, מסכימים כל גורמי התעופה – אין פתרון. לדעת מומחי התעופה, בשל רפורמת השמים הפתוחים, כבר היום, נתב"ג קורס תחת העומס ובשנת 2020 יגיע לקיבולת שיא. רשות שדות התעופה מודה, כי הקצאת טיסות לאילת תצטרך לבוא על חשבון הפעילות הבינלאומית.

לדעת המומחים, סגירת שדה דב תביא לירידה של עד 40% במספר הטסים לאילת, בשל הירידה המשמעותית בתדירות הטיסות, התייקרות מחירי הכרטיסים, הארכת משך ההגעה וירידה ברמת השירות. כשמדובר בתיירות, אילת צבועה כחול לבן. 84% מהנופשים בעיר הדרומית הם ישראלים. עליהם מבוססת כלכלת העיר וזהו מנוף הצמיחה שלה. אלא שבשל כל הסיבות שלעיל, הישראלים כבר לא ירצו להגיע לעיר. מי שיגיע לנתב"ג, יבחר לטוס לחו"ל. לאלפי חולים אילתים, הנזקקים לטיפול באחד מהמוסדות הרפואיים במרכז הארץ – לא תהיה ברירה. עבורם, סגירת שדה דב – נתיב התחבורה המרכזי והמהיר, המחבר את אילת עם מדינת ישראל, כמוה כניתוק צינור החמצן.

Exit mobile version