Site icon IAS

ראס אל ח'ימה: מעל חצי מיליון מבקרים במחצית הראשונה של 2022

התיירים חוזרים לראס אל ח'ימה. צילום יח"צ

התיירים חוזרים בהמוניהם לאמירות ראס על ח'ימה, וכעת מספרם משתווה לזה שלפני פרוץ משבר הקורונה.  521,085 תיירים ביקרו באמירות במחצית הראשונה של שנת 2022  – עלייה של 21%  לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

הזינוק במספר התיירים לראס אל ח'ימה קשור לפתיחתם של מלונות יוקרה ואתרי נופש חדשים, בהם Radisson Resort Ras Al Khaimah באי מרג'אן, The InterContinenal Mina Al Arab – המלון הראשון של רשת אינטרקונטיננטל באמירות,  ומלון Movenpick , גם הוא באי מרג'אן, הממוקם על רצועת חוף זהובה באורך 300  מטרים ויש בו פארק מים צף הגדול מסוגו בראס אל ח'ימה.

ראס אל ח'ימה ידועה בזכות אתרי הטבע עוצרי הנשימה שבה, אתרי הרפתקאות ופנאי רבים ואווירה אותנטית. כל אלה הופכים אותה לאחד היעדים המבוקשים במזרח התיכון, ולאחרונה היא נכללה ברשימת מקומות הבולטים בעולם של מגזין טיים לשנת 2022. בין השאר, המגזין הדגיש את היצע האטרקציות הגדול, הטופוגרפיה הייחודית והמגוון הגיאוגרפי. אחת האטרקציות האלה היא Jais Sledder , מזחלת הרים הארוכה ביותר באזור, שגולשת לאורך 1,840 מטר במהירות של עד 40 קמ"ש, וחולפת דרך נופים מרהיבים. מאז פתיחתה בפברואר השנה, ביקרו באטרקציה הזאת יותר מ-54,000 מבקרים.

התיירים חוזרים לראס אל ח'ימה. צילום יח"צ

ראקי פיליפס, מנכ"ל הרשות לפיתוח תיירות ראס אל-ח'ימה, אמר: "ראס א-ח'ימה הוא אחד היעדים הראשונים באזור שהתאוששו לרמות שלפני משבר הקורונה בזכות ההתנהלות המהירה והנכונה שלנו במהלך המגיפה. הישג זה הוא אפילו מרשים עוד יותר בהתחשב בנוף הכלכלי והגיאו-פוליטי הנוכחי שבו אנו פועלים, המניע את ההתמקדות שלנו במה שחשוב לחוסן לטווח ארוך – גיוון, קהילה וקיימות. אסטרטגיית ההשקעה שלנו, המתמקדת בדיוק בזה, היתה גורם מרכזי לחזרת התיירות לרמה הנוכחית. אנחנו בדרך להגיע ליותר מ-1.11 מיליון כניסות תיירים עד סוף השנה, ובכך לחזור באופן מלא לרמות שלפני המגפה, וזאת תוך שנתיים בלבד“.

ברשות התיירות של ראס אל-ח'ימה מדגישים את המחויבות לבניית האמירות כיעד של קיימות ותיירות מאוזנת. בתחום זה שואפת האמירות להפוך למובילה אזורית עד שנת 2025.  בין השאר, היא מפעילה תוכנית הסמכה לעסקי תיירות, שתעזור לעסקים להגדיל את מאמצי הקיימות שלהם, והצפי הוא שלמעלה מ-30 עסקים יקבלו אישורי תיירות בשנה הראשונה של התוכנית. בנוסף, השיקה הרשות תוכנית בנושא ניהול בר קיימא. המטרה היא להשיג את תעודת "יעד תיירות בר קיימא" עבור ראס אל ח'יימה בשנת 2023.

אודות ראס אל ח'ימה

ראס אל ח'ימה, האמירות הצפונית ביותר באיחוד האמירויות, מציעה שילוב מושלם של חופי ים ארוכים ובתוליים, מים צלולים וחמימים, מרחבי מדבר מסתוריים והרים מסעירים שמציעים שלל הרפתקאות ייחודיות על רקע נופים שובי לב. בנוסף לאלה תמצאו כאן גם מלונות איכותיים, שמתאימים למשפחות, קבוצות חברים או זוגות רומנטיים, קולינריה משובחת ויחס מכבד אל הטבע, עם מיזמי תיירות בת קיימא מעוררי השראה.

Exit mobile version