Site icon IAS

ראיון עם מנהלת אזורית ישראל בלשכת התיירות ההונגרית

מבט על העיר הקסומה בודפשט. צילום לשכת התיירות של הונגריה

דלמה הוורוט-איבוליה, מנהלת אזורית ישראל בלשכת התיירות ההונגרית, שבקרה לא מעט פעמים בישראל ממתינה כמו כולם לחזרה לשגרה ולרגע בו תוכל לקבל את פני התיירים הישראלים בהונגריה. בראיון לאתר IAS היא משתפת בתובנות עידן הקורונה ומה צפוי בהמשך השנה.

שלום דלמה ושנה אזרחית טובה, איך את מרגישה לקראת השנה החדשה?

"תודה רבה, אני מרגישה נהדר, שמחה ואופטימית לקראת השנה החדשה. השנה שעברה הייתה בהחלט לא פשוטה לכולם, אבל אני מאמינה שהשנה החדשה תהיה הרבה יותר טובה. יש לי המון רעיונות כיצד ניתן להציג את הייחודיות והמיוחדות של הונגריה לסוכני וסיטונאי הנסיעות ברגע שנוכל לחזור שוב לטייל בעולם, השותפים הנאמנים שלנו בענף התיירות בישראל, יקבלו את כל המידע שהם צריכים על מנת להחזיר את התייר הישראלי לארצנו היפיפייה. ישראל תמיד הייתה ותיהיה אחד מהשווקים החשובים ביותר לשוק התיירות הונגרי, התיירות מישראל גם הציגה את הגידול הגבוה ביותר בשיעורי הלינה באחוזים בשנת 2019, אנחנו כבר מחכים כדי לברך את התיירים מישראל בברכת: "ברוך שובכם חברות וחברים יקרים להונגריה".

דלמה, ספרי לנו, מה המצב בהונגריה?

"בהונגריה המצב יחסית טוב והוא משתפר מידי יום בכל מה שקשור למספר חולי הקורונה. מספר החולים המאומתים בירידה, התחלנו עם החיסונים, אז אנחנו סוף סוף רואים את האור בקצה המנהרה ומאמינים שנחזור לשגרה בקרוב."

איך את חושבת שהתיירות תשתנה אחרי המגיפה ואיך הונגריה מכינה את עצמה לשינוי הזה?

"כרגע, ובמיוחד אחרי מגפת הקורונה, אנחנו וגם רוב הקולגות באירופה מבינים שטרנד החופשות ישתנה ויש צורך להיערך לכך ע"י חשיבה מחדש וסדרי עדיפות חדשים.

בשנת 2019 היו שני מוצרים חשובים עבור השוק הישראלי, שהביאו ליותר מ- 90% לינה בהונגריה. ראשית, בודפשט – עיר הבירה היפה שלנו שמשכה ישראלים רבים לשהות כאן סופי שבוע ארוכים, למשל בחודש פברואר 2020 ראינו עליה של 30% בכמות הלילות, זאת יחסית לאותה תקופה בשנת 2019. למעט בודפשט, החלק המזרחי של הונגריה גם הפך לפופולארי מאו בקרב הישראלים. דברצן היא העיר השנייה בגודלה בהונגריה והטיסות הישירות בין דרבצן לתל אביב  גם תרמו לכך. מדברצן יש אינספור אפשרויות ל-"טיולי כוכב" וחשיפה ליעדים קרובים, נוספים ומדהימים, כגון Hajdúszoboszló העיירה בה נמצא הספא הגדול ביותר באירופה או העיר Nyíregyháza שבה ניתן לבלות אחה"צ מהנים באחד מגני החיות הטובים בעולם, כמו גם אזור טוקאי Tokaj המרהיב שבו ניתן לחוות ולטעום את Aszu היין מהטובים ביותר בעולם, וכמובן כולנו רוצים שהגסטרונומיה והיינות האהובים של הונגריה ימשיכו להיות להיט עבור התיירים מכל רחבי העולם. התיירים יכולים לבחור חופשה מתוך מבחר עצום של אפשרויות מגוונות באזורים השונים של הונגריה, זאת גם בזכות העובדה שהונגריה ממוקמת בלב ליבה של אירופה."

דלמה הוורוט-איבוליה, מנהלת אזורית ישראל בלשכת התיירות ההונגרית

אתרי ומלונות המרפא והספא שבהונגריה מפורסמים באיכותם בכל רחבי העולם, האם את חושבת שהביקוש אליהם יגדל אפילו יותר לאחר המגיפה?

בשלב ראשון, אנחנו צריכים לחזור לרמות הביקוש לתיירות מרפא שהייתה בשנת 2019, לפני  תקופת הקורונה הביקוש לתיירות מרפא עלתה באופן מסחרר, אני מאמינה שנחזור לראות רמות כאלה של ביקוש גם בקיץ 2021. יותר ויותר תיירים כולל צעירים מגיעים לאתרי המרפא של הונגריה שנה אחר שנה, ישנם מספר אתרי מרפא נבחרים ומובילים שכולם ברמה גבוהה ומציעים חוויה מהנה.

עצם העבודה שעבודה אינטנסיבית למשך 8-10 שעות מול המחשב ומתח תמידי, כל אלה מורגשים כמעט מיד בגב התחתון, בצוואר, בברכיים וגורמים לעייפות פיזית ורגשית כאחד. באתרי המרפא והספא בהונגריה, תיירים זוכים לרוגע עבור הגוף והנפש  כאחד והכל תמורת מחיר סביר והחשוב מכל שלחופשה האיכותית יש השפעה ארוכת טווח.

בנוסף לתיירות המרפא איזה סוג של תיירות, או מוצרי תיירות את חושבת שצפויים לעלות בביקוש אחרי הקורונה? לדוגמה, פעילות בחוץ, תיירות אקולוגית או התפתחות של תיירות חוץ בטבע?

"כמובן שחופשה בבודפשט או חופשה עירונית ימשיכו להיות אטרקטיביות עבור התיירים גם אחרי המגיפה אבל מוצרי תיירות חדשים תופסים גם הם מקום ואפשרויות חדשות נפתחות כמו סיורים בטבע ותיירות גסטרונומית.

אנחנו גם צופים יותר ביקוש לפעילויות שונות בטבע כמו: טיולי שטח, טראקים בשבילי הרי הונגריה המרהיבים ביופיים, סיורי שייט באגם Balaton או טיולי אופניים. תיירות פעילה נמכרת נפלא בשוק האירופאי והאמריקאי וגם בשוק הישראלי.

ישנן הרבה אפשרויות לחופשה וטיול אקטיבי בהונגריה לכל סוגי התקציב, אני מאמינה שהסיטונאים וסוכני הנסיעות בישראל צריכים להשתמש גם בנישה הזאת היות ויש לנו מגוון רחב של מוצרי תיירות פעילה. אוהבי פעילות השטח יוכלו לבחור מסלולים מתוך מגוון רחב של אפשרויות, למשל: 10 פארקים לאומיים, 12 פארקי טבע, מאות שבילי טיולים בטבע ואלפי שבילים להליכה או רכיבה על אופניים בכל רחבי המדינה. בהונגריה גם שביל ההליכה האירופאי הראשון שהוא National Blue Trail ושאורכו 1100 ק"מ, הוא פרוס באזור הצפוני של הונגריה, החל מ- Írott-kő ועד Hollóháza.

רוכבי אופניים יוכלו להקיף את האגמים המרכזיים במדינה כמו:   Balaton, Fertő ו- וVelence Tisza והכל בשבילי אופניים מסודרים. לאלה שרוצים לפתח את קישורי הטיפוס שלהם, הם יוכלו ליהנות מטיפוס הרים בשבילים שהוכנו ופותחו במיוחד לצורך זה ולבחור בין via ferratas, e.g. Bakony או .Gerecse Mountains

צופים בהונגריה יותר ביקוש לפעילויות שונות בטבע. צילום לשכת התיירות של הונגריה

איך אתם מתקשרים כיום עם סוכנויות הנסיעות בישראל? איך סיטואני וסוכני הנסיעות מקבלים היום עדכונים ומידע לגבי הגבלות והמצב הנוכחי בהונגריה?

אנחנו עושים את המיטב כדי לשמור על ערוצי תקשורת פתוחים עם השותפים שלנו. לעיתים קרובות יש לנו וועידות און ליין, הרצאות וובינר וניוזלטר עם מידע שמשאיר את השותפים שלנו מעודכנים לגבי כל אינפורמציה חדשה, מצב הקורונה, התפתחויות חדשות ואפילו חשיפה של מוצרים ויעדים חדשים. למרות שאנחנו נמצאים בתקופה של מגפה אנחנו ממשיכים בעבודה הקשה לשמר את הונגריה בראש רשימת העדפות של התייר והתיירות הישראלית.

מה התוכניות המרכזיות של לשכת התיירות ההונגרית לשנת 2021 ?

עבורי, המטרה החשובה ביותר לאחר פתיחת הגבולות והשמים היא להחזיר את התייר הישראלי להונגריה, לכן שמירת הקשר, פגישות עתידיות עם השותפים, סדנאות והרצאות הם מאוד חשובים עבורי. אני מאמינה שלאחר הקורונה כל מדינות מרכז אירופה יפנו לתייר הישראלי עם אותה נקודת פתיחה, בתקופה הזו מאוד חשוב לנו להמשיך לייצג ולהציג את המדינה המדהימה שלנו ואת היתרונות הרבים והטובים  שיש לנו בהשוואה למדינות אחרות, כפי שהוזכר מקודם, אני חושבת שאנחנו במצב מעולה שכן גם בתקופה מאד מורכבת לענף התיירות כולו, המשכנו לשמור על קשר ונוכחות  בשוק הישראלי כל הזמן.

הונגריה ידועה בפארקי המים המרשימים.. צילום לשכת התיירות של הונגריה

איזה פרויקטים פותחו ע"י לשכת התיירות ההונגרית לאורך השנה שחלפה?

החדשות הטובות הן שהיינו מאוד עסוקים בתקופת הקורונה ומלבד כל הפעילות החשובות של B2B , היו לנו פרויקטים נהדרים שהעסיקו אותנו וגרמו לנו לחייך גם בתקופה  המאתגרת הזאת.

לדוגמה, לשכת התיירות ההונגרית ארגנה ומיתגה מחדש 11 יעדי תיירות ברחבי המדינה.  נוכח המצב הכנו את עצמנו לאפשרות לשינוי בהעדפות התייר ולכן מעבר לבודפשט, התרכזנו באזורים שונים מחוץ לעיר הבירה שגם להם יש מגוון רחב של אפשרויות כולל 6 אזורי יין, שמחולקים ל- 22 מחוזות יין ויקבים, כמו גם אתרי מורשת, טבע ומרחבים פתוחים, גסטרונומיה ויין משובח, תרבות ותוכניות  המתאימות לכל המשפחה. אני מאמינה שעבור התייר הישראלי מלבד עיר הבירה שלנו, האזורים Tokaj ו- Nyíregyháza יהיו מאוד מעניינים. אזור Tokaj ממוקם במקום הראשון בעולם בגידולי גפנים במקומות "סגורים" וקיים משנת 1739, במקום מיוצר אחד היינות הטבעיים, המתוקים והיוקרתיים ביותר בעולם, כך גם אזור Balaton, שם תמצאו את האגם הגדול ביותר במרכז אירופה שיש בו מים רעננים ומתוקים. האזור מציע מגוןן רחב של אפשרויות, כולל חופים, שייט, גסטרונומיה, יקבים יפיפיים, או אתם רוצים פעילות בטבע אפשר ללכת או לרכב כמה שתרצו מסביב לאגם בשביל של כ- 210 ק"מ.

אני גם מאוד שמחה לספר לכם שהשקנו את תוכנית המומחים שלנו, שתיתן לכם תובנות חדשות ומיוחדות על הונגריה ומה שיש לה להציע. לאחר סיום קורס האונליין תהיו חמושים בכל הכלים והמידע כיצד למכור ולקדם יעדים אלה לתייר הישראלי. לאחר סיום התוכנית תקבלו תעודה של מומחה להונגריה, שתאפשר לכם גישה חופשית, לחומרי שיווק איכותיים ותוכלו גם להשתתף בטיולי FAM וסיורים לימודיים. זו פלטפורמה נוחה להכיר לעומק את הונגריה בזמן שלכם.

"תוכנית המומחים, שנותנת תובנות חדשות ומיוחדות על הונגריה"

לשכת התיירות של הונגריה גם פרסמה לאחרונה ברושורים רבים על הונגריה, הפרסומים זמינים אונליין עם מסלולים, מפות, אטרקציות מובילות ורשימת המלצות לכל הגילאים כולל ביעדי התיירות החדשים. מלבד הפרסומים החדשים והברושורים, גם יצרנו סרטים חדשים על בודפשט והאזורים המגוונים בהונגריה במטרה לחשוף את העושר ואפשרויות הטיול הרבות לתייר הפוטנציאלי גם בצד הכפרי של הונגריה.

לדוגמה A spoonful of Balaton היא סדרה של סרטונים שמציגים אתרים שונים ואטרקציות באגם  Balaton, שבמקביל מאפשרת לצופה לבשל מנה הונגרית בבית, זהו שילוב מושלם של שיווק וגסטרונומיה כאחד.

כמו כן אנחנו מאוד גאים שהמוזיקה ההונגרית קיבלה פרסים בתחרות MTV  אירופה לשנת 2020. האירוע התקיים באופן וירטואלי ב-4 אתרים בלונדון ובבודפשט. המופע שהתקיים ב- 8 לנובמבר 2020 הגיע לשיעורי צפייה של כמעט מיליארד צופים מ- 200 מדינות שונות. אני מאמינה שזו הייתה הזדמנות נהדרת להציג את הונגריה כיעד תיירותי עבור תיירים פוטנציאלים צעירים שרוב הסיכויים שהם יהיו הראשונים שיחזרו לתייר ברגע שהדבר יתאפשר.

במשך התקופה הזו הפכנו למאוד יצירתיים ובנוסף לפעילות שכבר הצגנו, התחלנו גם בפרויקט חדשני. בזמן שלא היה באפשרותנו להזמין אתכם ולחשוף עבורכם באופן אישי את הונגריה, יצרנו סרטונים מיוחדים בהם הקולגות שלי ואני מטיילים ברחבי המדינה כדי לחוות ולהציג לכם בצורה ברורה ונוחה את המגוון הרחב של האפשרויות והאטרקציות שיש למדינה להציע, כהרף עין הסדרה הזו הפכה לפרויקט המוביל של השנה. בסרטונים, אנחנו מבקרים ביעדים שונים עם צוות צילום מקצועי ומציגים תוכניות נרחבות לפעילויות מגוונות בכל אחד מאזורי הונגריה. בשנה החדשה נפיץ כ- 6 סרטוני B2B באורך של כ-15 דקות עם קריינות וכתוביות ונחשוף את ההיצע הגדול וטיפים כיצד אנו ממליצים למכור אזורים שונים במדינה לקהל המטיילים.

הסרטונים האלה מוקדשים לסוכני וסיטונאי הנסיעות היקרים, שלושת הסרטונים הראשונים יושקו בקרוב ואנחנו ממש מקווים שהם יהיו לעזר  רב, הסרטונים נוצרו עם כל כך הרבה תשוקה, תוך בחירה קפדנית של כל אטרקציה או פעילות שרצינו שתחוו דרך העיניים שלנו.

לסיכום, מה את מאחלת לשנה החדשה?

אני מאחלת לכולנו שנה מעולה, בריאה, מאושרת ומוצלחת וממש מקווה שבקרוב תהיה אפשרות לתיירים הישראלים האהובים לחזור, לבקר ולחוות ממקור ראשון את המגוון המדהים של הונגריה, אנחנו מחכים לכם.

Exit mobile version