Site icon IAS

"קתאי פסיפיק ממשיכה במימוש מחויבותה לטיפול בשינויי האקלים"

מטוס קתאי פסיפיק. צילום יח"צ

קתאי פסיפיק הודיעה היום על חתימת הסכם מימוש עם חברת איימטיס לאספקת 38 מיליון גלון אמריקאי של דלק תעופה מעורב בר קיימא (SAF), שיסופקו במשך שבע שנים החל משנת 2025 מנמל התעופה הבינלאומי של סן פרנסיסקו. ה-SAF שיסופק יכול להפחית למעלה מ-80,000 טונות של פליטת פחמן במחזור החיים, שווה ערך לכמות הפחמן הנקלטת על ידי יותר מ-1.3 מיליון שתילי עצים הגדלים במשך 10 שנים. ההסכם הוא גם חלק מהיוזמה המשותפת לרכש של SAF על ידי ברית התעופה One World Alliance) , שקתאי פסיפיק היא המייסדת.

מנכ"ל קתאי פסיפיק אוגוסטוס טאנג אמר: "קתאי פסיפיק ממשיכה במימוש מחויבותה לטיפול בשינויי האקלים, למרות האתגרים הרבים בפניהם אנו עומדים. בשנים האחרונות הכרזנו על היעד שלנו שהוא נטו אפס פחמן עד שנת 2050, ועל מטרתנו להשיג 10% שימוש ב-SAF עד שנת 2030. לצורך זה, בנינו אסטרטגיית רכש חזקה של SAF, שתסייע בעמידה ביעדים שלנו. אנו שמחים שההסכם עם איימטיס יתרום למאמץ זה, ואנו מקווים שהוא ישלח גם את האות הנכון לתעשיית ה-SAF כדי לעודד את ההשקעה וההגדלה הנדרשות בשרשרת האספקה שלה".

ה-SAF המעורב שיסופק במסגרת הסכם זה מורכב מ-40% SAF ו-60% דלק סילוני A-1, וזאת במטרה לעמוד בתקני העירוב הבינלאומיים. ה-SAF יופק במפעל האפס פחמן של איימטיס (Aemetis Carbon Zero) אשר נמצא כעת בשלבי הקמה בריברבנק, קליפורניה. במתקן ייעשה שימוש בפסולת עץ לייצור מימן תאית, וישלב אותו עם פסולת ושמנים ברי קיימא שאינם אכילים. לאחר מכן הוא יומר ל-SAF באמצעות הידרואלקטריות של פחמן נייטרלי. המפעל אמור להתחיל את המשלוחים לקתאי פסיפיק בשנת 2025.

SAF מספק יתרונות סביבתיים משמעותיים בהשוואה לדלק סילוני, לרבות הפחתה של עד 100% בפליטת גז חממה על בסיס מחזור חיים, בהתאם לטכנולוגיה שבה נעשה שימוש. זהו פתרון חיוני בהפחתת הפחמן של המטוסים במהלך העשורים הבאים, במיוחד עבור טיסות ארוכות טווח.

יו"ר ומנכ"ל איימטיס, אריק מקאפי אמר: "השימוש בדלק תעופה בר קיימא על ידי קתאי פסיפיק הוא צעד נוסף של "ברית עולם אחד" לקראת הפחתת ההשפעה הסביבתית של התעופה. דלק תעופה בר קיימא הוא פתרון מיידי להפחתת הפחמן של טיסות נוסעים וטיסות מטען, ללא דרישה של תשתית תדלוק חדשה נרחבת או החלפה יקרה של מטוסים".

קתאי פסיפיק ממשיכה להיות חלוצה במעבר של ענף התעופה לשימוש משמעותי ב-SAF, ובמיוחד בתמיכה בפיתוח ובפריסה של SAF באסיה.

למידע נוסף על יוזמות פיתוח בר קיימא של Cathay Pacific, בקרו בכתובת: https://sustainability.cathaypacific.com/

Exit mobile version