Site icon IAS

"קשה לחזור להפעלת טיסות בשעה שמטילים הסגר על הנוסעים"

המתווה החדש לפתיחת השמיים freepik

במסגרת מסיבת עיתונאים שנערכה ב-13 במאי, אלכסנדר דה ג'וניאק, מנכ"ל יאט"א (ארגון חברות התעופה הבינלאומי) התייחס לשני נושאים:

חזרה לשגרה במקביל להנחיית בידוד על הנוסעים

"קשה לחזור לשגרת הטיסות יחד עם הטלת הסגר על הנוסעים. ראינו זאת בבריטניה שהודיעה על הסגר חובה למשך 14 יום על הנוסעים הנכנסים ובאופן דומה גם ספרד. טיסות בינלאומיות אינן יכולות להתחיל מחדש בתנאים כאלה".

מסקר שנערך לאחרונה ב-11 שווקים עולה כי 84% מהנוסעים ציינו כי אמצעי הסגר הם החששות העיקריים לחזרה לשגרת טיסות ו-69% הסבירו שלא יחזרו לטוס בתנאים האלה.

"העדיפות העליונה היא להתחיל את הטיסות בבטחה ואנו מציעים שורה של צעדים שלדעתנו יעניקו לממשלות את הביטחון לפתוח מחדש את הגבולות. מדובר בגישה המבוססת על ניהול סיכון ביולוגי שיש לתאם אותה באופן גלובלי וכולל בדיקת חום ואמצעים נוספים ביציאה כדי למנוע מנוסעים עם סימפטומים לטוס. בנוסף, מערכת המנוהלת על בסיס הצהרות בריאות ומעקב קפדני עבור נוסעים ללא תסמינים.

"בארגון יאט"א מתנגדים להסגר על הנוסעים, אנו עובדים עם הארגון הבינלאומי לתעופה אזרחי ( ICAO – International Civil Aviation Organization) וארגונים נוספים כדי להקים מערכת מבוססת ניהול סיכונים במהירות כדי לחזור לשגרה בבטחה וביעילות."

החזרת הכספים לנוסעים בעקבות ביטולי טיסות

במסגרת החלטת האיחוד האירופי על פי תקנהEU 261- חברות התעופה האירופאיות נדרשות להחזיר כ- 9.2 מיליארד אירו לנוסעים בעקבות ביטול הטיסות עד סוף חודש מאי. התקנה לא נועדה להתמודד עם ביטולים המוניים, כפי שהתרחש בעקבות סגירת הגבולות ביבשת אירופה.

"ביקשנו גמישות בהחזרת הכספים במטרה לאפשר לחברות התעופה לשרוד את המשבר ולהבטיח שהצרכנים יקבלו את כספם".

"כ-16 מדינות באיחוד האירופי המייצגות כ-70% מכלל אוכלוסיית האיחוד האירופי תמכו בבקשה, אך במקום תיקון לתקנה EU 261 שיעניק הנחיות ברורות, קיבלנו המלצות מעורפלות שלא מועילות לחברות התעופה ולצרכנים."

"זו לא בקשה שהגשנו בקלות ויש לטפל בהגינות בכל נוסע  ולהחזיר את כספו, אך עם קצת גמישות נמנע את קריסתם של חברות התעופה מה שיביא בסופו של דבר לפיטורים ואי אפשרות להחזרת הכסף לנוסעים."

Exit mobile version