Site icon IAS

קק"ל חוגגת 122 שנים ליום היווסדה

פעילות ביער אילנות. צילום יוסי זמיר

הארגון הירוק המוביל בישראל, הוקם ב- 1901, במהלך הקונגרס הציוני החמישי שהתכנס בבאזל, שווייץ. זהו יום חג בהיסטוריה של הארגון ושל התנועה הציונית, ועם קום המדינה הפך גם ליום חג לאומי. קק"ל, ככלי להגשמת החזון הציוני, פועלת עד היום לפי החזון המקורי ומובילה תחומים סביבתיים – חינוכיים, בתחומים מגוונים.

קק"ל מחברת עוד משחר ההיסטוריה הציונית, את יהודי העולם לאדמת ישראל, תוך חיבור שורשי לטבע. הארגון עוסק בין היתר בייעור וסביבה, חינוך ונוער לערכי הציונות, טיפול במאגרי המים ושיקום נחלים, התיישבות ועוד. קק"ל מטפחת לאורך השנים את רווחתם של תושבי ישראל והמבקרים בה, בגווני הירוק, הכחול והחום. בין הסמלים המובילים את קק"ל עוד מתחילת פעילותה, ניתן למצוא את הקופסה הכחולה שהייתה ועודנה סמל לאחווה, שיתוף ורצון עז ליישב ולפתח את ארץ ישראל ולימים, מדינת ישראל.

הילד משה אלכסנדרוני מ"גן נהדר" בירושלים, 1951. צילום ארכיון קק"ל

קק"ל ליוותה לאורך שנות קיומה את הקמת המדינה, מימי ההכרזה ב- 1948, דרך ביסוסה, בחיבור הדרכים הערכיות והפיזיות לתושבי ישראל ואזרחיה,  מימיה הראשונים ועד היום. לצד פעילויות מגוונות בשטחי היער בישראל, קק"ל פועלת גם בתחומי המחקר והפיתוח ומקיימת קשרים יוצאי דופן עם מדינות שונות בעולם, לצורך לחימה משותפת במשבר האקלים, פיתוח חקלאות מתקדמת ותיירות מדברית.

יפעת עובדיה-לוסקי, יו"ר דירקטוריון קק"ל: "יום היווסדה של קק"ל זהו יום חג עבור מדינת ישראל. ההחלטה על הקמת קק"ל בקונגרס הציוני העולמי בבאזל הייתה בעלת משמעויות היסטוריות לתנועה הציונית. קק"ל היוותה את הבסיס והתשתית הרעיונית והארגונית, עליה הוקם הבית הלאומי שלנו. הקרן הכשירה את הקרקע להגשמת חלום המדינה היהודית של הרצל, ויש לה תפקיד מרכזי בעיצוב הווייתה של מדינת ישראל גם כיום. נמשיך להגשים את חזון התנועה הציונית בקליטת עלייה, באחיזה בקרקע, בהפרחת השממה ובהתיישבות".

ט"ו בשבט בירושלים, 1957. צילום ארכיון קק"ל
Exit mobile version