Site icon IAS

קפריסין נערכת לקבלת הנוסעים הישראלים, החל מה-15 בינואר 2021

חוף קונוס שבקפריסין. צילום freepik

קפריסין נערכת לקבלת תיירים מ-56 מדינות, כולל ישראל. הבוקר(ה') נשלח מכתב ממשרד התיירות של קפריסין בישראל שבו תקנות חדשות לתיירים המבקרים בקפריסין, שפורסמו על ידי ממשלת קפריסין, וייכנסו לתוקף בשני שלבים, בתאריך 15/1/2021 ו- 1/3/2021. כל זאת כמובן, בכפוף למצב התחלואה במדינות הרלוונטיות.

קפריסין מסירה את איסור כניסת הנוסעים מ -56 מדינות

"אחרי שנה של אי וודאות גדולה לכולנו, שבה ענף הנסיעות והתיירות נפגעו יותר מכל האחרים ברחבי העולם, הגיע הזמן להסתכל קדימה ולעשות כל שביכולתנו כדי לחדש את הנסיעות הבינלאומיות במהירות האפשרית. במקרה של קפריסין, פירושו של דבר לשמור על תנועה אווירית לאי, ובמקביל לשמור על בריאות הציבור.

ממשלת קפריסין מכינה מראש פרוטוקול מעודכן לטיולים ותיירות, שיכנס לתוקף בתחילת 2021. שני השינויים העיקריים הם כדלקמן.

1. כוללת רשימה של 56 מדינות שקיבלו היתר כניסה לקפריסין:

* מדינות חברות באיחוד האירופי.

* מדינות אזור כלכלי אירופי (נורבגיה, איסלנד, שוויץ, ליכטנשטיין)

* מדינות שלישיות שהוצגו במסמך ההמלצות של האיחוד האירופי (האיחוד האירופי 2020/912 מיום 30 ביוני 2020, על ההגבלה הזמנית לנסיעה לא חיונית לאיחוד האירופי והסרת אפשרות של ההמלצה)

* בריטניה, רוסיה, ישראל, אוקראינה, בלארוס, מצרים, ירדן, לבנון, איחוד האמירויות הערביות וערב הסעודית.

2. היא כוללת מערכת סיווג חדשה, המאושרת על פי תקני ECDC, הן בסימון צבעים של קטגוריות והן בהערכת מדינות. קטגוריות על פי הצבעים ודרישות הכניסה שלהם לקפריסין מוצגות בטבלה שלהלן:

כל האמור לעיל יכנס לתוקף ב -15 בינואר, המסמן את תחילתה של תקופת מעבר  עד ה- 28 לפברואר. בתקופה זו, מדינות יסווגו כירוקות, כתומות, אדומות או אפורות. הם יעברו בין קטגוריות על סמך מצבם האפידמיולוגי, והערכתם תיערך אך ורק על ידי ממשלת קפריסין.

החל מה-1 במרס ואילך, 56 המדינות שהוזכרו לעיל יהיו פטורות מקטגוריה אפורה, וכך יעברו רק בין הקטגוריות ירוק, כתום ואדום. סיווגם ייעשה על סמך המלצות  ECDC, ולא שלנו, רק במקרה שמדינה נעדרת מרשימות ECDC, יהיה הצורך להעריך אותה בנפרד על ידי ממשלת קפריסין. המאפיינים החדשים הללו בפרוטוקול שלנו הוצגו עם הצרכים של הנוסעים, מכיוון שהרגשנו שחשוב  שקפריסין תציע בהירות, יציבות וודאות לנסיעות.

בשלב זה, אנו רוצים גם לאשר מחדש את מחויבותנו, למען כל מי שבוחר בקפריסין כיעד המועדף עליו. כפי שהוכרז לפני מספר חודשים, אנו נמשיך לדאוג לכל הנוסעים שיתגלו חיוביים לנגיף קורונה במהלך שהותם, כמו גם לחבריהם או קרוביהם. באופן ספציפי, הממשלה תעביר אנשים אלה למתקנים נפרדים, בכיסוי עלויות הלינה, האוכל, השתייה והתרופות.

לסיום, אנו מקווים מאוד שדרך הפעולה החדשה שלנו לשנת 2021 תציע יציבות נחוצה ביותר לחברות התעופה, מה שמניע את ההתאוששות בתחום הנסיעות והתיירות . אנו רוצים להודות לכולכם על שיתוף הפעולה במהלך השנה המאתגרת במיוחד. גם השנה הבאה לא תהיה ללא אתגרים משלה, ולכן שיתוף הפעולה ההדוק שלנו יידרש  שוב ושוב. עד אז, הישאר בטוח, חזק, הישאר חיובי ותהנה זמן מה עם משפחותיך בעונה החגיגית הקרובה.

בכבוד רב,

ניקוס כריסטודולידס – שר החוץ ברפובליקה של קפריסין.

יאניס קריסוס – שר התחבורה, התקשורת והעבודה ברפובליקה של קפריסין.

סאבאס פרדיוס– סגן שר התיירות ברפובליקה של קפריסין.

Exit mobile version