Site icon IAS

קפריסין מבטלת את הגבלות הכניסה למחוסנים

קפריסין הסירה את מגבלות הכניסה לתיירים. freepik

בהודעה שנמסרה מהרשויות הקפריסאיות נכתב: "החל מה-18 באפריל 2022 הנכנסים למדינה אינם נדרשים עוד למלא ולהציג את טופס הכניסה Cyprus Flight Pass והוסר גם סיווג המדינות שאזרחיה רשאים להיכנס למדינה ואת רוב הפרוטוקולים הקשורים ל- COVID -19".

מחוסנים במלואו נחשבים אלו שחוסנו בשלושה חיסונים ושיציגו תעודת מתחסן, או לפחות בשני חיסונים בתנאי שלא עברו 9 חודשים מהחיסון האחרון. ילדים עד גיל 12 אינם נדרשים להציג כל מסמך כדרישה לכניסה. ילדים בגילאי 12-18, שביצעו שני חיסונים מחוסנים במלואו ואינם נדרשים לבצע בדיקה, כמו גם מחלימים עד 6 חודשים מרגע ההחלמה

גם מחלימים רשאים להיכנס ללא בדיקה בתנאי שלא עברו 6 חודשים מהחלמתם. לא מחוסנים ושאינם מחלימים, יצטרכו להציג תוצאות בדיקת PCR שלילית שבוצעה עד 72 שעות לפני כניסתם או תוצאות בדיקת אנטיגן מהירה מוסדית, שבוצעה 24 שעות לפני הכניסה.

בנוסף, שר הבריאות, מיכליס הדיפנטלס (Michalis Hadipantelas), ציין כי החל מה-11 באפריל 2022, אנשים לא יחויבו עוד לעטות מסיכת בחוץ, בעוד שהדרישה ל-SafePass תישאר בתוקף רק עבור עובדי בריאות וכן אנשים הנכנסים למוסדות בריאות, בתי קשישים ומרכזים רפואיים.

עטיית מסיכות והצגת תעודת מתחסן (SafePass ) עדיין תהיה בתוקף עבור אנשים הנכנסים למרכזי קניות, מוזיאונים, מתחמי שירות ציבורי, שווקים ופסטיבלים באוויר הפתוח ומסעדות.

השינויים החדשים בחקיקה הגיעו כבשורה נהדרת עבור התיירות הקפריסאית, שכן המדינה הייתה צפויה לחוות ירידה משמעותית בכניסות, במיוחד בשל המלחמה באוקראינה, אשר הותירה את האוקראינים והרוסים ללא יכולת לנסוע לקפריסין. הרוסים מהווים את שוק המקור השלישי המוביל לתיירות בפברואר עם 5,732 כניסות ומהווים 8% מסך הכניסות.

משרד הפנים הקפריסאי חשף בעבר כי מספר המבקרים במהלך החודשיים הראשונים של השנה הגיע לכ-60% מהרמות שלפני המגפה, כאשר נרשמו 191,214 כניסות. ליתר דיוק, 71,921 תיירים ביקרו בקפריסין עד פברואר, מה שסימן עלייה של 1325 אחוזים בהשוואה לשנה הקודמת שבה נרשמו רק 5,047 כניסות.

Exit mobile version