Site icon IAS

קישוטים ותאורת חג מרהיבה במקומות מרכזיים בעיר נצרת

עיסא אניס קסיסיה רכוב על גמל. צילום משרד התיירות

משרד התיירת השקיע השנה כמיליון ₪ בקישוטים ובתאורת חג מרהיבה במקומות מרכזיים בעיר נצרת, כדי לתרום לאווירת חג המולד ולחוויית המבקרים. במשרד התיירות אומרים כי לאור חשיבות הפרויקט לתושבי העיר ולמשרד, למרות העדר תקציב מדינה, הוא אושר ובוצע במהירות רבה. מנכ"ל משרד התיירות, אמיר הלוי, התעקש על ביצוע ללא דיחוי, בין היתר, מאחר שבתקופת חג המולד העיר מסוקרת ע"י כלי תקשורת מכל העולם, במיוחד בעת שהחוגגים צפויים לשהות בסגר בבתים מול מסכי הטלוויזיה, בין היתר, בגלל התפשטות הקורונה בעולם.

שרת התיירות אורית פרקש-הכהן: ״בשנים האחרונות, התיירות הנוצרית מהווה כמחצית מכלל התיירות הנכנסת לישראל. הם רואים באתרים הקדושים להם מקור להשראה ויעד לביקור. אני בטוחה שכאשר השמים ייפתחו נראה שוב הגעה של קבוצות מאמינים ומשפחות נוצריות מרחבי העולם, שיחזרו לכנסיות בירושלים ובנצרת, יטבלו בירדן ובכנרת, ויסיירו במדבר יהודה, במגידו, ובכל הארץ״.

במקביל, מפרסם השבוע משרד התיירות סרטון שהפיק בשיתוף פעולה עם עיסא אניס קסיסיה, המכונה "סנטה קלאוס הירושלמי", תושב העיר העתיקה, בוגר בית הספר לסנטות במישיגן. בכל דצמבר עוטה קסיסיה זקן לבן, מצנפת אדומה ויוצא רכוב על גמל לשמח את התושבים והתיירים לקראת חג המולד ואף פותח את ביתו למבקרים מהארץ ומחו"ל. הוא שר את מזמורי החג, מצטלם עם ילדים ומבוגרים ומחלק עצי אשוח מטעמה של עיריית ירושלים. בינואר השנה, בסיוע משרד התיירות, אירח קסיסיה בישראל ביקור חגיגי וכנס שנתי של עשרות מעמיתיו מרחבי העולם, בוגרי בית הספר לסנטות במישיגן.

Exit mobile version