Site icon IAS

קטאר איירווייס מפעילה מערכת מיוחדת להשמדת נגיף הקורונה במטוסים

מערכת אולטרה סגולה במטוסי קטאר איירווייס. צילום קטאר איירווייס.

קטאר איירווייס היא חברת התעופה הראשונה בעולם המפעילה מערכת מיוחדת המבוססת על קרינה אולטרה סגולה (UV) של חברת Honeywell, ומקדמת עוד יותר את אמצעי הבטיחות וההיגיינה עבור נוסעיה ואנשי הצוות. בבדיקות קליניות הוכח כי אור אולטרה סגול מסוגל להשמיד נגיפים וחיידקים שונים במינונים הנכונים.

גודלה של המערכת המופעלת על ידי שירותי התעופה של קטאר (QAS) כגודל עגלת משקאות וכוללת זרועות הניתנות להארכה לטיפול במושבי מטוסים, משטחים ותאי אחסנה ללא שימוש בחומרים כימיים לניקוי. לאחר שקטאר איירווייס קיבלה כבר 6 מערכות של Honeywell והמכשירים עברו בדיקות מקיפות במטוסי החברה, כעת היא שואפת לרכוש יחידות נוספות בזמן הקרוב, על מנת להפעילן בכל מטוסי החברה .

מנכ"ל קבוצת קטאר איירווייס, אכבר אל בייקר (Akbar Al Baker), אמר: "אנו שמחים להיות חברת התעופה הראשונה בעולם המפעילה את מערכת קרינת אולטרה סגולה של Honeywell במטוסינו. בבדיקות קליניות הוכח כי אור אולטרה סגול מסוגל להשמיד נגיפים וחיידקים שונים כאשר הוא מופעל במינונים הנכונים."

"בתקופות חסרות תקדים אלה, בריאותם ובטיחותם של הצוות והנוסעים שלנו ממשיכים להיות בעלי חשיבות עליונה. מאז תחילת המגיפה, אנו מציעים באופן קבוע אמצעי בטיחות והיגיינה חדשים ויעילים במטוסינו", הוסיף אכבר אל בייקר.

מטוס בואינג 787 דרימליינר של קטאר איירווייס. . צילום Depositphotos

מטוסי קטאר איירווייס ימשיכו לעבור חיטוי באופן קבוע גם באמצעות חומרי ניקוי המומלצים על ידי איגוד חברות התעופה הבינלאומי (IATA) וארגון הבריאות העולמי (WHO). המערכת של Honeywell תשמש כצעד נוסף לאחר חיטוי ידני, כדי להבטיח את סטנדרט הניקיון הגבוה ביותר. המצעים והשמיכות של חברת התעופה ימשיכו להישטף ולעבור ייבוש בטמפרטורות גבוהות, בעוד שהאוזניות מחוטאות בקפדנות לאחר כל טיסה.

מטוסי קטאר איירווייס כוללים גם מערכות סינון אוויר מהמתקדמות ביותר, מסוג HEPA בגודל תעשייתי שמסירים 99.97% מהנגיפים והחיידקים באוויר, ומספקים את ההגנה היעילה ביותר מפני זיהום.

בחודש יולי הגדילה קטאר איירווייס את אמצעי הבריאות והבטיחות שלה על ידי חלוקת ציוד מגן אישי חדש (PPE) ללקוחות וצוות המטוס שכלל מסכות לכל הנוסעים, בנוסף לחלוק מגן חד פעמי לצוות המטוס, המותאם מעל מדיהם, משקפי בטיחות, כפפות ומסכה.

מאז תחילת משבר COVID-19, חברת התעופה הפעילה אמצעי בריאות ובטיחות נוספים במטוסיה. הארוחות מוגשות ומכוסות כמו גם הסכו"ם במחלקות היוקרה כדי למזער את הקשר בין הצוות לנוסעים. קטאר איירווייס מציעה במחלקות היוקרה בלבד תפריט לשימוש חד פעמי ומגבונים לחיטוי. הגשת התפריט במחלקת תיירים הופסקה זמנית. ריחוק חברתי נשמר באזורים המשותפים לנוסעים. בנמל התעופה הבינלאומי של דוחא פועלים רובוטים אוטונומיים עם אור אולטרה סגול לחיטוי ושמירה על בטיחות הנוסעים וצוות העובדים.

אור אולטרה סגול מסוגל להשמיד נגיפים וחיידקים שונים במינונים הנכונים. צילום קטאר איירווייס
Exit mobile version