Site icon IAS

קוריאן אייר- הראשונה להציג רווחים ברבעון השני של 2020

מסוג בואינג 777-300 של קוריאן אייר בנתב"ג ואיתו ציוד רפואי. צילום קוריאן אייר

בשעה שתעשיית התעופה קורסת בעקבות משבר הקורונה, צצה כוכבת תעופה הנושאת את השם קוריאן אייר– חברת התעופה הלאומית של דרום קוריאה, מדינה שזכתה לשבחים על בלימת מגפת הקורונה ולא בכדי קיים קשר הדוק בין שני הדברים.

יש האומרים שבכל משבר נולדים גם מרווחים, אז ככל הנראה זו קוריאן אייר שידעה לנצל את המשבר לייצר רווחים. מהדו"ח הכספי של הרבעון השני ב-2020 , שפורסם ביום שישי ה-7 באוגוסט, עולה כי קוריאן אייר הניבה הכנסות נטו (יתרת ההכנסה לאחר קיזוז כל הניכויים) של 1.4 מיליארד לעומת הפסד נקי של 3 מיליארד דולר בתקופה המקבילה של 2019. התוצאה היא אפילו משמעותי יותר בהקשר של המגיפה העולמית שהכניסה את כל ענף הנסיעות למשבר קולוסאלי.

הכנסות קוריאן אייר צנחו ב -44% משנה לשנה, אך החברה הצליחה להפחית את הוצאות התפעול ביותר מ- 50%. חשוב מכך, צניחה בהכנסות הנוסעים, שעמדה על 90% קוזזה מגידול של 95% בהכנסות מהובלת מטענים.

על פי ההצהרה, התפנית ליצירת רווח נבעה לחלוטין מגידול בהטסת מטענים. החברה הצליחה להגדיל מאוד את יעילות צי מטוסי הנוסעים מסוג בואינג 747 ו- 777 ולהתאימם לשאת מטענים. ככל הנראה קוריאן אייר תמשיך להתמקד בהובלת מטענים בשעה ששוק הנוסעים נותר באי וודאות מוחלטת.

מטוס קוריאן אייר בנתב"ג פורק מטען רפואי. צילום קוריאן אייר
Exit mobile version