Site icon IAS

קול המקהלה העולמית יעלה מאיסטנבול, טורקיה

הסימפוזיון עולמי של מוזיקת מקהלה באיסטנבול. צילום באדיבות TGA

איסטנבול, אחד מיעדי התרבות המובילים בעולם, תארח את הסימפוזיון עולמי של מוזיקת מקהלה (WSCM) בין התאריכים 30-25 באפריל. הסימפוזיון, בהובלת משרד התיירות ותרבות של טורקיה, יפגיש את מיטב המקהלות במקומות ההיסטוריים של איסטנבול, במיוחד במרכז התרבות אטאטורק. הסימפוזיון העולמי על מוזיקת מקהלה (WSCM), האירוע הגדול ביותר של הפדרציה הבינלאומית למוזיקה מקהלתית (IFCM) מזה שש שנים, ולראשונה מאז פרוץ המגיפה, מהווה את אחד מהאירועים החשובים ביותר שאיסטנבול תארח באביב הקרוב.

הנושא של הסימפוזיון השנה באיסטנבול הוא "אופקים משתנים", כדי לכבד את מסורת השירה המשותפת, לייצג גיאוגרפיות שונות של העולם, ולכסות כמה וכמה צורות שונות של מוזיקת מקהלה. האירוע השנה יפגיש יותר מ-50 דוברים, למעלה מאלף אמנים, ויותר מ-2000 משתתפים מ-28 מדינות שונות, על פני חמש יבשות, במקומות האייקוניים של איסטנבול. התוכנית תחקור את העולם הנוכחי של מוזיקת מקהלות וכיצד יכולה להיראות שירה משותפת בעתיד הקרוב והרחוק.

פנורמה של איסטנבול ממגדל גלאטה. מהווה כוח משיכה גדול לתיירות. צילום Depositphotos

תוכנית הסימפוזיון כוללת מגוון סגנונות ומסורות במוזיקת מקהלה. מורכב מסדרה של קונצרטים, תערוכות, סדנאות ואירועים, המאירים דגש על אמנים מטורקיה ומחוצה לה, האירוע מקדם את האפקט המאחד של המוזיקה המחבקת תרבויות ומקרבת תרבויות. יותר מ-30 מקהלות מטורקיה ישתתפו בסימפוזיון, יחד עם 11 מקהלות שהוזמנו במיוחד מחו"ל. מקהלות טורקיות וזרות יציגו יותר מ-40 הופעות מדי ערב במקומות ההיסטוריים האייקוניים של איסטנבול, כולל בית גלאטה מבלוי, כנסיית סנט אנטואן והגראנד פרה.

במסגרת הסימפוזיון העולמי על מוזיקת מקהלה, הבמה המפוארת של מרכז התרבות אטאטורק תארח את: המקהלה הקאמרית הפילהרמונית אסטונית זוכת הגראמי מאסטוניה, זמרי מדריגל בטביה מאינדונזיה, המקהלה הלאומית פאיהה מלבנון, זמרי אוניברסיטת ג'ורג'יה סטייט. מארצות הברית, ו-Le Chant Sur La Lowé מגאבון, כמו גם ליאויה קאנטיקה קוראלה מספרד, אורפאון סן חואן באוטיסטה מפורטו ריקו, סופיה ווקלנסמבל משבדיה, המקהלה הקאמרית הפילהרמונית של טייפה מטייוואן, מקהלת הנוער של ונקובר מקנדה והמקהלה הממלכתית מטורקיה. במהלך קונצרטי הערב יבצעו המקהלות המוזמנות בכורה ליצירות שהולחנו במיוחד עבור הסימפוזיון במסגרת נושא "אופקים משתנים".

Exit mobile version