Site icon IAS

קוואנטס מציינת יום הולדת 100

קוואנטס חוגגת 100. צילום קוואנטס

קוואנטס (Qantas), חברת התעופה הלאומית של אוסטרליה, שבסיסה הראשי נמצא בנמל התעופה של סידני מציינת יום הולדת 100. קוואנטס נוסדה ב-16 בנובמבר 1920 בעיר וינטון קווינסלנד ע"י שני ותיקי חיל האוויר האוסטרלי, האדסון פיש ופול מקגינס, שיחד עם פרגוס מקמאסטר, ייסדו את "השירות האווירי של קווינסלנד והטריטוריה הצפונית" (Queensland and Northern Territory Aeria Services" ) ומזה נגזר ראשי התיבות קוואנטס.

בתחילת דרכה הובילה דואר בין עיירות, ומאוחר יותר החלה להטיס נוסעים לסינגפור. בסוף שנות הארבעים עברה תהליך של הלאמה ובשנות השישים הייתה אחת מהראשונות ששילבה את מטוסי הסילון בצי מטוסיה. קוואנטס השיקה את מחלקת העסקים בשנות השבעים ועברה לצי של מטוסי 747 בשנות השמונים. החברה הופרטה בשנות התשעים והקימה את ג'טסטאר בשנת 2004.

קוואנטס היא חברת התעופה הוותיקה ביותר הפועלת ברציפות בעולם והיחידה שטסה לכל יבשת מיושבת על פני כדור הארץ. בשנת 1988 הקימה יחד עם חברות נוספות את ברית התעופה Oneworld.

חגיגות המאה המתוכננות שונו משמעותית בשל השפעת נגיף הקורונה, אך קוואנטס תציין את האירוע עם טיסה בגובה נמוך מעל נמל סידני בערב יום השנה שלה. נתיב הטיסה צפוי לעבור ליד רוז ביי, משם המריאו מטוסיה הראשונים לסינגפור בין השנים 1938 – 1942.

יו"ר קוואנטס, ריצ'רד גויד, אמר: "ההיסטוריה של קוואנטס מוכיחה שהיא יכולה להתגבר על כל אתגר או משבר ותפקידה כמוביל הארצי בא לידי ביטוי. אנו מעוניינים ברגע זה לומר תודה לכל אלה שתמכו בחברה לאורך השנים, ובמיוחד לאנשים הרבים שהקדישו חלק או את כל הקריירה שלהם לחברה הנהדרת הזו".

מנכ"ל קבוצת קוואנטס, אלן ג'ויס, אמר: "ברחבי העולם, קוואנטס ידועה בעיקר בזכות רמת הבטיחות שלה, אבל עבור האוסטרלים, אין כמו לראות את הקנגורו המעופף בשדה התעופה שייקח אותם הביתה. אנו מקווים לעשות הרבה יותר בחודשים ובשנים הבאות".

Exit mobile version