Site icon IAS

קבוצת פולאריס ודינמיקה עולמית ערכו אירוע לטיני קצבי

צוות קבוצת פולאריס, דינמיקה עולמית והאורחים מחו"ל. צילום עוזי בכר

זה הפך עבורי כבר מסורת להגיע לסמינר הסוכנים השנתי של קבוצת פולאריס, שהתקיים השנה במלון רנסנס תל אביב. קבוצת פולאריס, המתמחה בטיולים לנוסע העצמאי ולקבוצות באמריקה הלטינית בסינרגיה עם חברת דינמיקה עולמית – נציגת חברת התעופה לאטאם בישראל – אירחו מספר מרשים של סוכנים ונציגי שגרירויות לערב שמח של ריקודים, מוזיקה לטינית קצבית ומידע חשוב לעבודתם השוטפת של יועצי התיירות העוסקים במלאכה.

 LATAM – חברת התעופה הגדולה באמריקה הלטינית

חברת התעופה לאטאם איירליינס (LATAM Airlines) הגדולה באמריקה הלטינית ומפעילה כ-1300 טיסות יומיות ל-140 יעדים ב-27 מדינות, החלה להפעיל לפני כשנה 3 טיסות שבועיות מתל אביב לסנטיאגו דה צ’ילה דרך סאו פאולו ברזיל.

LATAM Airlines מפעילה את טיסותיה מישראל במטוסי בואינג 787 דרימליינר חדישים עם 213 מושבים במחלקת תיירים ו-30 מושבים במחלקת עסקים. הטיסות הן בשירות מלא כולל ארוחות, שתייה, מערכות בידור וסרטים, שתי מזוודות לתא המטען וטרולי (במחלקת תיירים).

דניאל פאיאנס, איש תעופה ותיק ונציג חברת לאטאם בישראל, באמצעות חברת דינמיקה עולמית שבבעלותו, אמר לאתר IAS : "עברה שנה מאז השקת קו התעופה של לאטאם לברזיל וצ'ילה בהצלחה מרובה. ביקשנו להגדיל את תדירות הטיסות ליומית ואנו צופים שמספר הנוסעים ילך ויגדל בטיסות שלנו שמחברות את ישראל ליבשת שלמה וזה הוכיח את עצמו."

דניאל הסביר כי כרגע יש בעיה של זמינות מטוסים כדי לבצע את התוכנית העתידית של טיסה יומית, זאת בשל פתיחת שני קווים חדשים השנה לטווחים ארוכים, מסנטיאגו לאוקלנד וסידני. דניאל הוסיף וציין כי דלתא איירליינס השלימה את רכישת חלק ממניות חברת לאטאם ולכן יציעו בהקדם מחירים אטרקטיביים לכל יעדי הטיסה של חברות התעופה.

מטוס לאטאם בדרכו לעוד יעד בעולם צילום יח"צ

ברזיל – המדינה הגדולה בדרום אמריקה

היעד ברזיל, המדינה הגדולה בדרום אמריקה והחמישית בעולם (מונה כ-200 מיליון תושבים), הופקד בידיה המקצועיות של טניה שגיא, אותה אני נוטה להציג תמיד כאורים והתומים של אמריקה הלטינית.

הרפובליקה של ברזיל גובלת ב-10 מדינות מסביבה ומחולקת ל-26 מדינות בשטחה. בשל גודלה העצום ותנאי האקלים השונים ניתן למצוא בה מגוון רחב של מערכות אקולוגיות: יערות הגשם בצפון, מדבריות צחיחים בצפון מזרח, סוואנות וביצות במרכז ואקלים טרופי וסובטרופי עד הדרום. ברזיל משלבת תרבות עשירה, היסטוריה, טבע, תיירות נופש, חופים מדהימים, תיירות אורבנית מפותחת וגסטרונומיה ברמה גבוהה. השנה בחרה טניה לדבר על יעדים פחות מוכרים לנוסע הישראלי בברזיל:

מדינת אמזונס – המדינה הגדולה ביותר בברזיל בה נמצא חלק גדול מיערות העד הגדולים בעולם שבירתה מנאוס (Manaus) אליה מגיעים ומשם יוצאים לסיורים. ישנם שתי דרכים לבקר באזור: האחת,המקובלת יותר, כוללת חבילה של יומיים-שלושה בלודג'ים הנמצאים בג'ונגלים ומורכבות מהסעות, סיורים ופנסיון מלא. הדרך השנייה היא בשייט לאורך הנהרות, מה שמאפשר להגיע למקומות מרוחקים ומרתקים יותר ולפגוש בעלי חיים מיוחדים כמו דולפינים ורודים. אחת מהספינות המומלצות היא של חברת Iberostar grand amazon cruise בחבילה של 4, 5 או 6 לילות.

רסיפה (Recife) – ממוקמת בצפון-מזרח ברזיל ונקראת "ונציה של ברזיל" מהסיבה שבה עוברים נהרות גדולים בתוך מרכז העיר המעניקים לה מראה מדהים של בנייני ענק שמוקפים במים ממרבית הכיוונים וגשרים רבים (למעלה מ-40) שמחברים את העיר. לעיר תשתית תיירותית טובה עם בתי מלון לאורך החופים.

אולינדה (Olinda) – העיר הסמוכה (6 ק"מ מרסיפה) הממוקמת על גבעה וצופה על רסיפה, היא קולוניאלית ואחת היפות בברזיל. מקום חובה לאזור חיי הלילה באווירה ביתית ומומלצת לשהייה בזמן הקרנבל שהוא שונה משאר האזורים – 11 ימים עם מצעדים מיוחדים ומסיבות רחוב לצד בובות ענק בדמויות תרנגולים ואנשים.

פרננדו דה נורוניה (Fernando de Noronha) – קבוצת איים באוקיינוס האטלנטי במרחק 374 ק"מ צפונית-מזרחית לעיר נאטאל . ההגעה היא בטיסות מרסיפה ונאטאל. המקום מציע תיירות אקולוגית עם מגוון רחב של בעלי חיים (דולפינים, לווייתנים, צבים ועוד) ונחשבת למתחרה של גלפאגוס.

סלבדור דה באהיה (Salvador de Bahia) – בירת מדינת באהיה בצפון מזרח ברזיל המונה כ-2.5 מיליון תושבים. הייתה בירתה הראשונה של ברזיל ובעבר מרכז סחר העבדים של ברזיל ולכן התרבות האפריקנית דבקה באזור ובאה לידי ביטוי בריקוד המלחמה (קפוארה), סגנון בישול ייחודי, מוזיקה, ריקודים שונים ודתות כמו הקנדומבלה. העיר מחולקת לעיר תחתית ועילית המחוברות במערכת כבישים ומעלית ייחודית.

שוק מרקדו מודלו (Mercado Modelo) – אחת האטרקציות של המקום, בו ניתן ליהנות מאוכל, עבודות יד, תבלינים ועוד. החלק העתיק של המקום, מאוד מזכיר את פורטוגל לאחר שהמלוכה עברה לגור בברזיל בתקופת נפוליאון והביאה איתה את הזיכרונות מבית. במקום תוכלו ליהנות מאמני העיר, מוזיקה טובה ובתי קפה מיוחדים.

במרחק של שעתיים נסיעה מסלבדור נמצאת העיירה פראיה דה פורטה עם שמורת צבי הים (Tamar Turtle Reserve). רצועת חוף של 75 ק"מ עם תיירות נופש ברמה גבוהה מאוד.

כשש שעות נסיעה מסלבדור נמצא פארק שאפאדה דיאמנטינה – נחשב לפארק הלאומי המפורסם בברזיל. העיירה המרכזית נקראת לנסויש (Lencois) משמשת בסיס ליציאה לטיולי יום, טרקים ואטרקציות רבות בתוך הפארק. תוכלו ליהנות ממגלשות המים המפורסמות והרי שולחן ייחודיים.

פנטאנאל (Pantanal) – אזור עצום של 230,000 קמ"ר ונקרא אזור הביצות. אל השמורה מגיעים בטיסה לעיירה קויאבה (Cueba) ומשם יוצאים למספר לילות הכוללות לינה בשמורה וסיורים. גולת הכותרת באזור הם בעלי החיים: למעלה מ-650 מיני ציפורים, מיליוני תנינים, דגים רבים ביניהם הפיראנה, קפיברה – המכרסם הגדול בעולם, קופים, דובי נמלים, ארמדילים ואפילו יגוארים. הסיבה שניתן לראות את המגוון הענק של בעלי חיים נובעת מהסיבה שהם מתקבצים באיים הענקיים שנוצרו בעקבות ההצפות. מומלץ להגיע בין יוני לספטמבר (העונה היבשה). מומלץ לצאת לשייט ולראות את הזריחה ואת הטבע האדיר בהתגלמותו מתעורר לחיים. אפשרות נוספת היא דייג פיראניות בשקיעה וטעימה של מרק מהיצורים הטורפים.

הפארק הלאומי של לנסויש מריניינסה (Lençóis Maranhenses) – ההגעה היא לשדה התעופה הנמצא ליד סאו לואיז. היציאה לסיורים היא מהעיירה ברייריניאס.  שטח מדברי עצום של דיונות לבנות לאורך קו החוף הצפון מזרחי של ברזיל והגדול ביותר באמריקה. בעונת הגשמים (ינואר – יוני) מתמלאות הבקעות במים והופכות לבריכות ולכן העונה המומלצת לביקור הוא בין יוני לספטמבר.

ריו דה ז'נירו (Rio de Janeiro) – אחת הערים היפות בעולם והיותר מוכרות הודות לחופים המרשימים, הר הקורקובדו, הר הסוכר, כדורגל, הקרנבל ועוד.  אחד האזורים הפחות מוכרים הוא סנטה תרזה הבוהמי בו ניתן לפגוש אמנים ולהשתתף בסדנאות. מדרגות סלרון – 215 מדרגות של עבודת מוזאיקה וציורי קיר של האמן הצ'יליאני סלרון.

Armação de Buzios – כפר דייגים שהפך להיות עיירת נופש ונמצא שלוש שעות נסיעה מריו. חצי אי עם 20 חופים וגם חוף נודיסטים. המקום התפרסם בשנות השישים הודות לדיווה בריג'יט ברדו שנהגה לבקר חבר במקום. ב-15 השנים האחרונות החלו לבנות במקום תשתית תיירותית (מלונות בוטיק) ולהביא צוות דובר אנגלית. מקום עגינה גם לקרוזים. עיירה שלווה מאוד בבוקר ותוססת בלילה ומקום מצוין לסיים טיול.

פארק נאסיונל איגוואסו (Parque Nacional Iguazu) – הכניסה מברזיל או מארגנטינה, כאשר מומלץ לבקר בשני הצדדים. אחת האטרקציות הנחשבות ביבשת דרום אמריקה עם פארק ציפורים ובעלי חיים נוספים. סכר איגוואסו – הוא הגדול בעולם .

סאו פאולו (São Paulo) – מונה 12 מיליון תושבים, יעד הנחיתה של לאטאם עם תיירות אורבנית ברמה גבוהה, תאטראות, מוזיאונים ומרכזי קניות ושווקים.

צ'ילה – ארוכה ומגוונת

ממוקמת באזור הדרום מערבי של אמריקה הדרומית, בין הרי האנדים והאוקיינוס השקט. אורכה 4,300 ק"מ ורוחבה המקסימלי 370 ק"מ.

פטריסיו זמורנו  (Patricio Zamorano), מנהל מכירות בחברת התיירות Turavion שמשרדה הראשי ממוקם בסאנטיאגו צ'ילה אמר לאתר IAS: " הגעתי הערב לאירוע של פולאריס לקדם את התיירות לצ'ילה עם היתרון הגדול של טיסות לאטאם שעושות את ההבדל. השטח הגיאוגרפי שלנו הוא מאוד מגוון כאשר פטגוניה היא הדובדבן שבקצפת עבור הנוסעים הישראלים שאוהבים מאוד טרקים, בנוסף למדבר אקטמה ויעדים נוספים. כידוע צ'ילה היא יצרנית יין מהמובילות בעולם, איי הפסחא, תרבות עשירה ויעדים חדשים."

צ'ילה מחולקת לחמישה אזורי תיירות:

מדבר אטקמה ( Atacama Desert) – הצחיח בכדור הארץ. הלינה בבתי מלון בכפר סן פדרו משם רוכשים חבילות הכל כלול של בתי המלון למדבריות המלח, הגייזרים של טאטיו, מצפה הכוכבים, עמק הירח ולגונת הפלמינגו.

אי הפסחא (Easter Island) – ממוקם בדרום מזרח האוקיינוס השקט, במרחק של 3,650 ק"מ מצ'ילה (4 שעות טיסה מסאנטיאגו) ונודע במאות פסלי אבן גדולים הנקראים מואי שנחצבו לצורכי פולחן.

סאנטיאגו (Santiago) – עיר הבירה ומרכז התעשייה והתרבות. מונה כ-7 מיליון תושבים. בין האתרים המומלצים:

Plaza de Armas, ,Cerro Santa Lucia  ,Mercado Central ועוד. לא רחוק ממוקמים מרבית היקבים המפורסמים של המדינה.

אזור האגמים ( Lake District) – נמצא בדרומה של המדינה וידוע בזכות האגמים, פארקים, מפלים ווולקנים. רבים מכנים את האזור 'שוויצריה הקטנה' בשל ההשפעה הגרמנית באזור.  פוארטו ואראס היא העיר המרכזית.

פטגוניה  (Patagonia) – בחלקה הדרומי של אמריקה הדרומית בו אגמים בשלל צבעים, קרחונים יבשתיים, מושבות פינגווינים, פארקים ועיירות ציוריות. מאוד פופלארי בקרב הנוסעים הישראלים המבקשים ליהנות מטרקים קצרים או ארוכים. הטיסה מסאנטיאגו אורכת כ-3 שעות וחמישים דקות. והנסיעה מנמל התעופה לפארק הלאומי  טורס דל פאינה (Torres del Paine) אורכת 5 שעות ברכב.

לא להחמיץ את האגם האפור, הטורסים – מגדלי הסלע המרשימים ואגם אמרגה. מומלץ לטייל בסיורים מודרכים של בתי המלון הפזורים בפארק, ברכב שכור או בסיור מודרך מהעיירה Puerto Natales, טיולי סוסים ושייט. מקום יציאה גם לאנטארקטיקה – טיסה של שעה ו-45 דקות מפונטה אראנס ואז קרוז, המונע את היציאה מאושואיה ואת הים הגלי בהמשך .

 Australis – חברת שיט “אש” בסגנון הכל כלול

דניאלה הסהאוס (Daniela Hesshaus), מנהלת מכירות בחברת השייט Australis  הגיעה במיוחד לסמינר במטרה להציג בפני סוכני הנסיעות את מסלולי השיט הגאוגרפים של ספינות הבוטיק בפיורדים של פטגוניה – חבל ארץ בחלק הדרומי של אמריקה הדרומית בתחומה של ארגנטינה וצ’ילה, מיצר מגלן, קאפ הורן ותעלת ביגל.

“הטיסות הישירות בין תל אביב לסאנטיאגו צ'ילה רק מקרבות עוד יותר את הנוסע הישראלי אלינו. החברה נוסדה לפני 29 שנים והיא היחידה העוגנת באזור הפיורדים של פטגוניה”, מסבירה דניאלה. לחברה שתי אניות: Stella Australis – נבנתה ב-2010 ( 4508 טון) ו -Ventus Australis נבנתה ב-2017  (4528 טון), נושאות 210 אורחים ו-117 אנשי צוות במאה קבינות, כולן חיצוניות המאפשרות קרבה לטבע באזורים הציבוריים והפרטיים. הקבינות בגודל שבין 16.5 ל-20 מ”ר.

באניות 3 טרקלינים, ספריה, חנות קטנה וחדר אוכל מרכזי. בבוקר ובצהרים קיים שירות בהגשה עצמית. השירות באונייה הוא על בסיס הכל כלול.

2  מסלולים, יציאה מאושואיה (“ארץ האש”) או מפונטה אראנס. המחיר הממוצע הוא 2500$ לאדם להפלגה של 5 לילות.

הערב הסתיים במופע מרהיב של רקדנים ומוזיקה לריקודים (צפו בסרטון):

ריקוד המלחמה – קפוארה. צילום עוזי בכר
השפעת התרבות האפריקנית על אזורים בברזיל. צילום עוזי בכר
Exit mobile version