Site icon IAS

קבוצת לופטהנזה החזירה את הסיוע הכספי לממשלת גרמניה

מטוס חברת לופטהנזה ממריא לדרכו. הקבוצה החזירה את הסיוע הכספי למדינה. צילום יח"צ

ביום שישי (ה-12 בנובמבר 2021) הודיעה קבוצת לופטהנזה על החזר הסיוע הכספי שקיבלה ממשלת גרמניה. ההחזר בוצע מוקדם מהמתוכנן והדבר התאפשר בעיקר הודות לעלייה בביקוש לטיסות, הארגון מחדש של קבוצת לופטהנזה והאמון של שוקי ההון בחברה.

קרסטן ספור (Carsten Spohr), מנכ"ל קבוצת לופטהנזה, אמר: "בשם כל עובדי קבוצת לופטהנזה, אני רוצה להודות לממשלת גרמניה ולמשלמי המיסים הגרמניים. במשבר הפיננסי החמור ביותר בתולדות החברה שלנו, הם נתנו לנו פרספקטיבה לעתיד. זה אפשר לנו לשמור על יותר מ- 100,000 מקומות עבודה ואנו גאים שהצלחנו לקיים את הבטחתנו מוקדם מהצפוי ולהחזיר את הסיוע הכספי הגרמני, ברצוני להודות לעובדינו על המחויבות הרבה ובמיוחד ללקוחותינו שנשארו נאמנים לנו בזמנים מאתגרים אלו. השאיפה שלנו היא לחזק את מעמדנו בקרב קבוצות חברות התעופה המובילות בעולם. לשם כך, נמשיך בעקביות בארגון מחדש ובטרנספורמציה של החברה.

Remco Steenbergen, סמנכ"ל הכספים של קבוצת לופטהנזה, אמר: "מעל לכל, ברצוני להודות למשקיעים שלנו על האמון בחברה. בלעדיהם לא הייתה מתאפשרת יציאה מהירה כל כך מהמשבר והחזר המענק. אמון זה הוא חובה עבורנו להמשיך בעקביות בדרך בה נקטנו.  אנו נחושים לחזק עוד יותר את המאזן שלנו, להגדיל את הרווחיות ולייצר תשואות הון אטרקטיביות. היעדים הפיננסיים שלנו שפורסמו ביוני מראים זאת בבירור."

ביוני 2020, בעלי המניות של קבוצת לופטהנזה התוו את הדרך לתוכנית הסיוע של הרפובליקה הפדרלית של גרמניה. החבילה של ממשלת גרמניה סיפקה במקור אמצעים והלוואות בסכום כולל של עד 9 מיליארד יורו, מתוכם משכה החברה סך של כ-3.8 מיליארד יורו.  בנובמבר 2020 עשתה החברה "קאמבק" בשוקי ההון עם אג"ח להמרה בהיקף כולל של 600 מיליון יורו ואג"ח תאגידי של מיליארד יורו. בפברואר 2021, הקבוצה שוב הנפיקה בהצלחה איגרות חוב בסך 1.6 מיליארד יורו.

הנפקת אג"ח נוספת הגיעה ביולי 2021 בסכום של מיליארד יורו. באוקטובר 2021 השלימה החברה בהצלחה את הגדלת ההון. התמורה מהגדלת ההון הסתכמה ב-2.2 מיליארד יורו. לבסוף, ב-9 בנובמבר 2021, קבוצת לופטהנזה שוב הייתה פעילה בהצלחה בשוק הפיננסי והנפיקה איגרות חוב בסכום של 1.5 מיליארד יורו.

קבוצת לופטהנזה צילום יח"צ
Exit mobile version