Site icon IAS

קבוצת לאטם איירליינס נכנסה להליך צ'פטר 11

מטוס לאטם. צילום אתר החברה

קבוצת לאטם איירליינס (LATAM Airlines Group S.A) ושלוחותיה בצ'ילה, פרו, קולומביה, אקוודור וארה"ב הגישה בקשה לצ'פטר 11 – פרק 11 בחוק פשיטות רגל בארה”ב המתייחס להסדרת הליך פרוק לחברה שנקלעה לקשיים כספיים ופנתה לבית המשפט ובקשה את הפעלת ההליך, מה שמעניק לה הגנה מפני הנושים, תוך אפשרות לארגון מחדש באופן שתוכל להמשיך ולפעול.

הגשת הבקשה מרצון באה בתמיכת קבוצת Cueto וקטאר איירווייס – שניים מבעלי המניות הגדולים של לאטם שיבצעו מימון של 900 מיליון דולר, בנוסף לתזרים מזומנים של 1.3 מיליארד דולר נכון לרגע הגשת הבקשה. סניפי לאטם בארגנטינה, ברזיל ופרגוואי אינם כלולים בבקשה.

"LATAM נכנסה למשבר הקורונה כקבוצת תעופה בריאה ורווחית, אך עם זאת, נסיבות המשבר הביאו לקריסה בביקושים העולמיים ושינו את עתיד התעשייה ", אמר רוברטו אלבו (Roberto Alvo), מנכ"ל לטאם. "יישמנו שורה של צעדים משמעותיים כדי להפחית את ההשפעה של המשבר חסר התקדים אך בסופו של דבר, דרך זו מייצגת את האפשרות הטובה ביותר להניח את התשתית הנכונה לעתיד קבוצת התעופה שלנו. אנחנו מתמקדים בהתאמת הקבוצה לדרך חדשה שבה הבריאות והבטיחות של הנוסעים הם בעדיפות עליונה".

" קבוצת לאטם מחויבת לשמור על המשכיות עסקית תוך כדי ארגון מחדש ביחס לעובדים, לקוחות, ספקים, שותפים מסחריים וקהילות מקומיות. הקבוצה וחברות הבנות ימשיכו להפעיל טיסות נוסעים ומטען בכפוף למגבלות הטיסה", נמסר מהנהלת החברה.

בשנת 2019 השיקה הקבוצה 26 קווי תעופה חדשים ושיא של 74 מיליון נוסעים, 5.4 מיליון יותר מאשר ב-2018. החברה החלה להפעיל בדצמבר 2018 טיסות ישירות מתל אביב לסאו פאולו ברזיל ולסנטיאגו צ'ילה בתדירות של 3 טיסות שבועיות במטוסי בואינג 787 דרימליינר חדישים הכוללים  213 מושבים במחלקת תיירים ו-30 מושבים במחלקת עסקים.

Exit mobile version