Site icon IAS

קבוצת אארומקסיקו יוצאת לדרך חדשה

מטוס חברת אארומקסיקו. . צילום Depositphotos

קבוצת אארומקסיקו (Grupo Aeromexico) הודיעה השבוע כי השלימה בהצלחה את הליך הארגון מחדש הפיננסי ויצאה מהליך Chapter 11 (הליך הגנת פשיטת הרגל) לאחר אישור בית המשפט.

הקבוצה מוערכת כעת (שווי תוכנית הון) ב-2.56 מיליארד דולר ובעלי המניות הגדולים שלה כוללים קרנות המנוהלות על ידי אפולו גלובל מנג'מנט, דלתא איירליינס, וכן משקיעים מקסיקניים קיימים וחדשים שהיוו את קבוצת השליטה. קבוצת המשקיעים מימנה 720 מיליון דולר בהון חדש בנוסף לסכומים אחרים הקשורים לעמלות שנצברו ועל תרומות ההון החדשות לתשלום במניות חדשות.

בנוסף, הוקם דירקטוריון חדש המורכב ברובו מאזרחים מקסיקנים וחברים עצמאיים תוך ציות מלא לחוק ולתקנות השקעות זרות במקסיקו, יחד עם המשך השתתפותם של משקיעים מקסיקניים קיימים, יו"ר הדירקטוריון, חוויאר אריגונגה (Javier Arrigunaga) והמנכ"ל אנדרס קונסה (Andres Conesa).

"היום הוא יום מרגש עבור קבוצת אארומקסיקו ואנחנו מוכנים להמריא לגבהים חדשים כשאנחנו יוצאים מהליך Chapter 11. אנחנו מצפים להתחיל פרק חדש בהיסטוריה של החברה, מגובה בבסיס פיננסי איתן, מבנה הון מוצק, ומשקיעים שיש להם אמון מלא בעתיד שלנו. הודות למסירותה של כל משפחת אארומקסיקו, כמו גם התמיכה, האמון והאמפתיה של הלקוחות, האיגודים, הרשויות, הספקים והשותפים העסקיים שלנו, סיימנו בהצלחה את ההליך הזה ככל שאנו מתקדמים, לא רק נמשיך לייעל את החברה שלנו כדי להפוך לעוד יותר בת קיימא, גמישה ותחרותית, אלא נרחיב משמעותית את הרשת והצי שלנו – כל זאת תוך מתן שירות מעולה ושמירה על המעמד שלנו כחברת הדגל של מקסיקו", אמר מר אנדרס קונסה.

אארומקסיקו השיקה 6 קווי תעופה חדשים וחידשה את פעילותן של למעלה מ-30 קיימים. החברה גם הגדילה את היצע המושבים ביותר מ-320% בהשוואה לנתוני יוני 2020. החברה מפעילה כיום טיסות ל-84 יעדים פנימיים ובינלאומיים, המקשרים ערים שוקקות במקסיקו, כמו גוודלחרה ומונטריי, לשוק האירופי דרך מדריד. בשנת 2022, החברה מתכננת להמשיך את המומנטום, כולל הפעלה מחדש של קו הטיסות ללונדון.

הצי של החברה ימלא תפקיד קריטי בהמשך השינוי. מאז 2021, אארומקסיקו קיבלה 31 מטוסים ומצפה לקבל 22 נוספים במהלך 2022. בסוף השנה, בצי החברה יהיו 147 מטוסים עם גיל ממוצע של שבע שנים, מה שהופך אותו לחזקה יותר עם צי יעיל, המציע נוחות רבה יותר לנוסעים, עלויות תפעול נמוכות יותר ודאגה רבה יותר לסביבה.

Exit mobile version