Site icon IAS

קאל תעופה: מטען ענק של ציוד התגוננות מקורונה נחת הבוקר בנתב"ג

מטוס קאל קרגו בנתב"ג. צילום קאל קרגו

טיסה של חברת ק.א.ל, קווי אוויר למטען, הביאה הבוקר (רביעי) לארץ עבור ספקים שונים, מטען ובו מיליון כפפות סטריליות, 5.6 מיליון כפפות מיליון מסיכות כירורגיות, כחצי מיליון מסיכות N95 ו-700 זוגות ערדליים. מטען זה נחשב לאחד המטענים הגדולים שנחתו בארץ לציוד למיגון נגד נגיף הקורונה, מאז החל משבר הקורונה. חלק גדול מהציוד מיועד עבור הצוותים הרפואיים בבתי החולים.

חברת קאל מפעילה בשגרה טיסות סדירות בין סין וישראל, דרך בסיס הפעילות שלה בליאז', בלגיה. לאחרונה, החלה בטיסות ישירות מישראל לסין וחזרה, כדי לענות לצרכים של המדינה ושל המשק להבאת מטענים דחופים במיוחד. הפעילות המיוחדת הנוכחית נעשית לבקשת הממונה על השינוע הבינלאומי במשרד הבטחון, ובמסגרתה יובאו לארץ מאות רבות של טונות של ציוד חיוני.

עפר גלבוע – בעל השליטה בקאל ובקבוצת Challenge שהוא גם יו"ר קאל, מסר: "כגורם הישראלי היחיד המפעיל בעצמו מטוסי מטען עם טייסים ומטוסים כחול לבן, וכמובילי שוק המטענים בארץ, אנחנו שמחים להשתתף במאמץ הלאומי למגן מקורונה את הצוותים הרפואיים, שעושים עבודת קודש ימים כלילות עבור החולים".

רקע על קאל

קאל הינה מובילת שוק המטענים הישראלי והיא חלק מקבוצת CHALLENGE  הבינלאומית, שבבעלותה ארבעה מטוסי מטען רחבי גוף מסוג ג'מבו 747-400. עוד בבעלות הקבוצה, המתמחה בהובלת מטענים אוויריים מורכבים, מרכז לוגיסטי משוכלל המצוי בליאז' בלגיה, משם טסים מטוסי הקבוצה למגוון יעדים בארה"ב, אירופה, סין וכמובן ישראל. בנוסף פועלת הקבוצה בשיתוף פעולה עם חברות נוספות להטסת מטענים למגוון יעדים. עם הפסקתה של אל על את ההפעלה העצמית של מטוסי המטען, לפני כשנה, והמעבר שלה להפעלת מטוס אמריקני על צוותו, נותרה קאל כחברה הישראלית היחידה המפעילה בעצמה מטוסי מטען, זאת כמובן, לצד מתחריה הזרים הרבים הפוקדים את ישראל בשגרה.

רקע על שוק המטענים

מטוסי המטען היעודיים, אחראים בשגרה לכ-50% מהובלת המטענים האוויריים לישראל, ועם ההפחתה המשמעותית בטיסות של מטוסי הנוסעים הם הפכו לצינור האווירי היחיד המקשר בין כלכלות ישראל והעולם. המטענים האוויריים ממוקדים בעולם, כמו גם בארץ, בסחורות בעלות רגישות גבוהה וכאלה שהגעתם דחופה, כמו תרופות, מכונות מורכבות, מזון טרי, למשל, דגים, וכל מטען קריטי אחר, כמו גם מרבית המוצרים הנמכרים באתרי המסחר השונים. בעוד שהמטענים האוויריים אחראים לפחות מ1% מנפח תנועת המטענים העולמית, הרי שהם מהווים למעלה  מ50% מהשווי הכולל של הסחורות. זהו ביטוי לחשיבות הרבה של תנועת המטענים האוויריים לכלכלת העולם ולמדינת ישראל.

 

Exit mobile version