Site icon IAS

צעד ראשון לפיילוט שרת התיירות לכניסת תיירים בקבוצות

שרת התיירות, אורית פרקש הכהן. צילום משרד התיירות

תוך 9 דקות משעת פתיחת ההרשמה למארגני התיירות הנכנסת – התמלאה המכסה שהוקצבה וההרשמה נסגרה. שרת התיירות, ח"כ אורית פרקש הכהן: "פעלתי לכך שהפיילוט לכניסת קבוצות תיירים מחוסנים לישראל לא יידחה, כי חשיבותו בעצם קיומו. צוות המשרד עובד במקביל כבר בימים אלה על היערכות לשלב הבא, הרחב יותר, של כניסת התיירים לישראל."

מאמצים של החודשים האחרונים של שרת התיירות, אורית פרקש הכהן, למרות המצב הביטחוני המורכב, הביאו להתקדמות לקראת פתיחת ישראל לתיירות נכנסת. הצעד הראשון של הפיילוט להכנסת תיירים מחוסנים, אותו קידמה השרה בהסכמה מול שרי הבריאות, הפנים והתחבורה, החל היום.

במסגרת הפיילוט לכניסת תיירים פתח היום משרד התיירות, במתכונת כל הקודם זוכה, את הרשמה ל-20 חברות ואפשר הרשמה לעוד 20, במקרה שהראשונות לא תעמודנה בתנאים. כל חברה יכולה להביא קבוצה אחת. הרישום הסתיים בהצלחה, בתוך 9 דקות נרשמו כל 40 הקבוצות וההרשמה נסגרה. ההסתערות הייתה צפויה, שכן בשבועות האחרונים נעשו פניות של סוכנים בחו"ל למנהלי לשכות משרד התיירות ברחבי העולם, בבקשה לברר מתי תתאפשר כניסת תיירים לישראל. הפניות נעשו בעיקר מארה"ב, מאנגליה ומגרמניה. מחר, יום חמישי, יכריז משרד התיירות על החברות שישתתפו בפיילוט, לפי שיטת כל הקודם זוכה.

במסגרת הפיילוט, יתארחו בישראל 20 קבוצות של תיירים, שקיבלו חיסון המוכר על ידי משרד הבריאות בישראל. המדינות הרשאיות להשתתף בפיילוט הן אלו העומדות בדרישות משרד הבריאות. כמו כן, על התיירים המשתתפים בפיילוט לבצע 2 בדיקות PCR  – אחת עד 72 שעות טרם הכניסה לארץ ואחת עם הגעתם. כל קבוצה תמנה לפחות ולא יותר מ-30 משתתפים בעלי אזרחות זהה. הבאת הקבוצות תתאפשר בין התאריכים 15.06-23.05 ולאחריהם יידרש ממארגני התיירות אישור מיוחד ממשרד התיירות.

כאמור, מדובר בהבשלה של מאמצים רבים של צוות המשרד בהובלת שרת התיירות, אורית פרקש הכהן אל מול משרד הבריאות, משרד הפנים וגופים נוספים בממשלה על מנת להגיע להסכמות שיאפשרו להחזיר את ענף התיירות למסלול. זאת כאשר הצעד היום הוא רק שלב ראשון לבניית מנגנון התיירות הנכנסת וכאשר הצוות המקצועי במשרד התיירות כבר עמל על היערכות לשלב הפתיחה הרחבה שצפויה מיד לאחר הפיילוט.

שרת התיירות, ח"כ אורית פרקש הכהן:"ימים מורכבים אלה מבחינה ביטחונית משפיעים לרעה על ההתאוששות ענף התיירות ממשבר הקורונה, שהחלה לאחרונה. יחד עם זאת, מצב זה לא יימשך לטווח הארוך. לכן, אני שמחה שמאמצים רבים הבשילו לכדי מעשה ושהתנעת פיילוט כניסת תיירים מחוסנים לישראל יצא לדרך וזכה להיענות רחבה. פעלתי לכך שהפיילוט לא יידחה, כי חשיבותו בעצם קיומו. צוות המשרד עובד במקביל כבר בימים אלה על היערכות לשלב הבא, הרחב יותר, של כניסת התיירים לישראל. אני רואה חשיבות רבה בהחזרת התיירים לצורך שיקום התיירות והחזרת הפרנסה למאות אלפי עובדים".

מנכ"ל משרד התיירות, אמיר הלוי: "ההיענות הגבוהה מראה את מידת ההתעניינות בקרב תיירים מחו"ל לבקר בישראל, למרות המצב הביטחוני כרגע. נראה שזו האינדיקציה הטובה ביותר לחוסנה של תעשיית התיירות הישראלית, שכבר הוכיחה את יכולת השיקום שלה מספר פעמים בעשור האחרון. אני רוצה להודות לצוות העבודה במשרד שפעל במרץ לאפשר את המהלך על אף המורכבויות והאתגרים לאורך הדרך".

בשנה האחרונה משרד התיירות הקדיש את רוב מאמציו להשאיר חמצן לענף התיירות על ידי; מיזם "איי תיירות ירוקים", מאבק על פתיחת צימרים, המלונות, האטרקציות והמסעדות, מענקים בסך 300 מיליון ₪ לבעלי מלונות ועוד. כמו כן, משרד התיירות פעל בשנה האחרונה לשימור התשתיות הפיזיות בישראל וצינורות השיווק בעולם כדי שיוכל להחזיר את התעשייה לפעילות במהירות האפשרית. אולם כל זאת, רק תיירות נכנסת תצליח לאושש את הענף.

Exit mobile version