Site icon IAS

פתאל החזקות מסכמת שנת שיא בהכנסות

Grange Holborn Hotel- אחד מהמלונות שרשת מלונות פתאל שוכרת בלונדון. צילום יח"צ

דוד פתאל, יו"ר הדירקטוריון ומנכ"ל פתאל החזקות: "אני גאה בחברה ובעובדיה על שנת שיא במלונותיה. תמיד האמנתי שהיתרון הגדול בחברה נובע ממנהליה ועובדיה המקצועיים והמסורים שיחד מחזיקים בשנים רבות של  ניסיון.  יחד עברנו ב- 20 שנות פעילותינו מלחמות, האטות , מיתון עולמי ואינתיפדה ולמדנו כיצד להתגבר על הקשיים ואף לצמוח בהם.  אני רוצה להזכיר לכולם שתחום התיירות תמיד היה התחום הראשון שנפגע בעת משבר וגם יהיה הראשון להתאושש ממנו. הדוחות המצוינים של 2019  אינם משקפים את המצב כיום אבל הם בהחלט משקפים את הצמיחה של  החברה ורווחיותה במצב של שגרה, אליה נחזור במוקדם או במאוחר. אני סמוך ובטוח שלאחר המשבר החברה תדע לנצל את כל ההזדמנויות שתהיינה בתחום פעילותה ותחזור לרווחיות גבוהה.

בשנת 2019  חזקנו את מעמדנו בערים תיירותיות מובילות באירופה ולחברה מלונות ב- 19 היעדים מתוך 22 היעדים העסקיים הטובים באירופה. בנוסף, המשכנו להרחיב את שיתופי הפעולה של החברה עם חברות וקרנות פיננסיות מובילות בעולם. החברה מגיעה למשבר עם פריסה רחבה של מלונות באירופה, קופת מזומנים של כ- 1.12 מיליארד שקל ותזרים מזומנים מתפעול (FFO ) של כ- 543 מיליון שקל. קצצנו בהוצאות התפעולית של החברה כבר בניצני המשבר ולאורך כל הדרך היינו שקופים עם הציבור.

במקביל פתאל עם הפנים קדימה, לתקופה שאחרי סיום המשבר מונו  צוותי עבודה מקצועיים, שיהיו אחראיים עם החזרה לשגרה לפתיחה הדרגתית של בתי המלון, התייעלות בכל המדינות, חדשנות בשיווק ומכירות וקונספציות חדשניות בתחום המזון.

פתאל החזקות, שהינה רשת בתי המלון הגדולה בישראל, הכוללת 222 בתי מלון בארץ ובחו"ל ,  פרסמה את תוצאותיה הכספיות לסיכום הרבעון הרביעי ושנת 2019  המלמדות על עלייה חדה בהכנסות, שיפור בפרמטרים התפעוליים, גידול דו-ספרתי ב-FFO ושיפור באיתנות הפיננסית – הצפוי להקל על החברה בהתמודדות מול השלכות התפשטות נגיף הקורונה החל מחודש מרץ 2020.

הכנסות החברה בשנת 2019   צמחו בכ- 41% לכ- 5.35 מיליארד שקל , לעומת כ- 3.77 מיליארד שקל בתקופה המקבילה  אשתקד. יצוין, כי הגידול נובע, בעיקר מתוספת הכנסות ממלונות שנוספו לפורטפוליו במהלך המחצית השניה של 2018 ותחילת 2019, הכוללים בין השאר את השלמת עיסקת Jurys  ו-  Apollo  ו- 4 בתי מלון בלונדון.

דוד פתאל. בעלים של רשת מלונות פתאל. צילום עירית רוזנבלום

הרווח התפעולי לפני שכירות, פחת והוצאות אחרות  (EBITDAR) לשנת 2019   זינק בכ-37% לכ-1.81 מיליארד ש"ח, לעומת כ-1.32  מיליארד ש"ח בתקופה המקבילה  בשנת 2018. יצוין כי, הירידה בשערי החליפין השפיעה על ה- EBITDAR של החברה בשנת  2019 בכ- 40 מיליון שקל (נכסים זהים).

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת שילש את עצמו בשנת 2019 והסתכם בכ- 973 מיליון שקל. ה-FFO  הריאלי בשנת 2019  עלה בכ- 16% לכ-542.7 מיליון ש"ח, בהשוואה לכ-467.2 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד.

פתאל החזקות מיישמת בדוחותיה הכספיים את 16  IFRS המשפיע רבות על שורת הרווח ורושמת בשנת 2019 רווח נקי המיוחס לבעלי המניות של כ- 41 מיליון שקל, בהשוואה לכ-239 מיליון שקל בשנת 2018. הירידה ברווח נבעה בעיקר מיישום תקן IFRS16, כך שבנטרול התקן – הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות בשנת 2019 הסתכם בכ-225 מיליון שקל.

הכנסות החברה ברבעון הרביעי של השנה  עלו בכ- 8%  והסתכמו בכ – 1.34 מיליארד שקל , לעומת כ- 1.24 מיליארד שקל  ברבעון הרביעי  של שנת 2018. הגידול נובע מכל האמור לעיל.

הרווח התפעולי לפני שכירות, פחת והוצאות אחרות  (EBITDAR) ברבעון הרביעי  עלה בכ-7% לכ-471.6 מיליון ש"ח, לעומת כ-442.6  מיליון ש"ח בתקופה המקבילה  בשנת 2018. יצוין כי, הירידה בשערי החליפין השפיעה על ה- EBITDAR של החברה לרבעון הרביעי בכ- 15 מיליון שקל (נכסים זהים).

החברה מסיימת את הרבעון הרביעי של שנת 2019 עם הפסד המיוחס לבעלי המניות בסך של כ-1 מיליון שקל,  בהשוואה לרווח המיוחס לבעלי המניות בסך של כ-59 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. המעבר להפסד נבע בעיקר מיישום תקן IFRS16, כך שבנטרול התקן – הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות ברבעון הרביעי של 2019 הסתכם בכ-38 מיליון שקל.

שחר עקה, דירקטור וסמנכ"ל הכספים בחברה " חוסר הוודאות בשוק, שהחל בחודש מרץ 2020 בעקבות מגיפת הקורונה, הביא את החברה ליישם תכנית קיצוצים רחבה בהוצאות התפעוליות של הרשת כבר בתחילת התפשטות המגיפה  ופתרונות להגדלת קופת המזומנים של החברה במידת הצורך.  להערכת החברה, קופת המזומנים והפעולות הננקטות בימים אלה לצמצום ההוצאות, יאפשרו לה  לעמוד בכל מחויבויותיה בשנה הקרובה.  חוזקתה של הרשת נבע תמיד מהערבות ההדדית בה וככזאת בין עובדי החברה שיצאו לחל"ת נמנים גם שלושת בניו של דוד פתאל , הוחלט על קיצוץ של 50% מהבונוס השנתי של  הנהלת החברה הבכירה , קיצוץ של עד 45% מהשכר של העובדים שלא יצאו לחל"ת ואילו דוד פתאל ויתר על הבונוס השנתי ועל שכרו עד שיתבהר המצב. אנו נמשיך לעדכן את המשקיעים בדבר המשך השפעת המגפה על החברה ".

הונה העצמי של הקבוצה הסתכם ב- 31 לדצמבר 2019 בכ-3.1 מיליארד שקל. יישום 16  IFRS השפיע בכ -0.4 מיליארד ש"ח על הון החברה וירידת שערי המטבעות השפיעה בכ- 0.3 מליארד ש"ח. רכושה הקבוע של החברה הסתכם בסוף שנת 2019  בכ-  5.8  מיליארד שקל ובקופתה מזומנים שווי מזומנים וניירות ערך בהיקף של כ- 1.12 מיליארד שקל. בנוסף, נכון למועד פרסום הדוחות, לחברה נכסים בלתי משועבדים בהיקף של כ-560 מיליון שקל.

לאונרדו סוויט בת ים, לו מונתה מנכלית חדשה. צילום פתאל

רשת מלונות פתאל, בבעלות משפחת פתאל (63.65%), הוקמה על ידי דוד פתאל במרץ 1999 והיא מתמחה באמצעות תאגידים המוחזקים על ידה, בהחזקה, תפעול, שכירות וניהול מלונות בישראל ואירופה וכן ברכישה והקמה של מלונות חדשים. הרשת מונה כיום,
כ- 43,000 חדרים ב- 222 בתי מלון (כולל מלונות בהקמה) ב- 19  מדינות מתוכם 92 בבעלות, 120 בשכירות ו – 10 בניהול. הרשת פועלת תחת המותגים LEONARDO,  U , HERODS , NYX, JURYS ו-.APOLLO הרשת שהינה רשת המלונות הגדולה בישראל, מנוהלת על ידי אביה מזרחי מגן ומונה 49 בתי מלון (כולל מלונות בהקמה) הפרוסים בכל ערי ישראל ובעיקר בערי התיירות.

פעילות הרשת באירופה כוללת 174 בתי מלון (כולל מלונות בהקמה). המלונות ממוקמים במדינות: גרמניה, בריטניה (לרבות אנגליה, סקוטלנד, ווילס וצפון אירלנד), אירלנד, ספרד, בלגיה, איטליה, קפריסין, יוון, צ'כיה, הולנד, שוויץ, פולין, פורטוגל, הונגריה  ואוסטריה. ריכוז המלונות הגדול ביותר של הרשת נמצא בגרמניה, בה מחזיקה הרשת, 71 בתי מלון, בריטניה (כולל אירלנד) נחשבת לריכוז מלונות הרשת השני בגודלו באירופה, בה מחזיקה הרשת 52 בתי מלון.

Exit mobile version