Site icon IAS

פרסום לתיירות, דווקא עכשיו

בדרך לחופשה. freepik

ענפי התעופה והתיירות היו מהענפים הראשונים, ובוודאי הבולטים ביותר, שהושפעו מהמשבר העולמי שנגרם על ידי מגפת הקורונה. ביטולי טיולים ונסיעות היו בשפע, כאשר יעדי תיירות פופולריים נראו כמו עיירות רפאים, והותירו את חברות התעופה, סוכנויות הנסיעות ורשתות בתי המלון, התלויות בזרם קבוע של מטיילים ונופשים, במאבק לגמור את החודש.

החדשות הטובות הן שבימים אלו, מדינות ברחבי העולם מודיעות על מועדים לפתיחת הגבולות כדי לאושש את הכלכלה המקומית. קפריסין ויוון שכנותינו הודיעו שתיהן על פתיחת שעריהן לתיירים החל מאמצע יוני ואיטליה, שנפגעה קשות מהמגפה, פתחה את גבולותיה כבר לפני מספר ימים.

ישראל לדוגמה מצטרפת למאמץ ופועלת על מנת להגדיר רשימה של "מדינות ירוקות", אליהן הישראלים יוכלו לטוס שוב כאשר השמיים ייפתחו, בהן מספר הנדבקים החדשים נמוך. מנהל נתב"ג ציין בכלי התקשורת כי מאמצע חודש יולי יהיה ניתן לטוס למדינות הירוקות, בהן יוון, קפריסין ואיי סיישל. הקריטריונים נבחנים בכל מדינה כשבהמשך יצטרפו מדינות נוספות בהסכמים בילטרליים.

זה הזמן בו חברות התעופה והתיירות הפועלות בשוק הבינלאומי יכולות למנף כלים טכנולוגיים כדי לפתוח בקמפיינים פרסומיים ולהציג הצעות מעניינות ומשתלמות לנופשים ומטיילים. אם ברצונן להיות אפקטיביות בפרסום ולדאוג לתקציב במצומצם ממילא, עליהן למקד ולדייק את הפניה שלהן ללקוחות פוטנציאליים ולהתאים את תוכן הפרסום למיקום הלקוח הפוטנציאלי, למדינה בה הוא נמצא ולהגבלות שקיימות בה.

אילן סגלמן, מנהל פיתוח עסקי ב- Digital Element ישראל

כיצד להגיע לנופשים במציאות החדשה של היום?

בתקופת הפוסט-קורונה, בה מפת התיירות העולמית משתנה ומתעדכנת מידי יום ומידי שבוע, בעוד חלה נסיגה הדרגתית במגפת, חשוב להשקיע באסטרטגיות פרסום מבוססות מיקום כדי להגיע למטיילים ונופשים פוטנציאליים עם הצעות רלוונטיות. אין טעם לפרסם טיסות ליוון ללקוח שממוקם במדינה בה השמיים טרם נפתחו וזהו בזבוז כסף לפרסם חבילת סוף שבוע במלון ללקוחות שנמצאים באזור של סגר ושהייה בבית.

טכנולוגית IP Geolocation מספקת מידע מדויק ואמין אודות מיקום גיאוגרפי של לקוחות פוטנציאליים באופן יעיל כדי למקד מודעות פרסום, מבצעים ומסרים על פי יעדים ואזורים רלוונטיים. השילוב של מידע זה עם שכבות מידע נוספות, הכוללות תחומי עניין שונים, הופך את הקמפיין ליעיל ואפקטיבי ומאפשר פרסונליזציה של המסרים, כך שהלקוח מקבל רק פרסומים שמתאימים לו, למיקום שלו ולעולם התוכן שלו. אם היה אי פעם זמן בו טרגוט גיאוגרפי היה הגיוני לחלוטין – זה בהחלט הזמן הנוכחי.

פרסום מבוסס מיקום מסייע לאושש את כלל התעשייה העוטפת את ענף התיירות והטיסות, החל מענף המלונאות והאירוח, דרך מסעדנות וכלה בקמעונאות. הללו נהנים ומרוויחים מזרם התיירים שמגיע למדינה ומגדילים את ההכנסות יחד אתו. אם מטייל מבקר ביעד באירופה שפתוח לתיירים, סניף מקומי של רשת בינלאומית לביגוד, יכול לנצל את ההזדמנות להציע לאותו אדם הצעות מפתות ומעניינות שמתאימות לתחומי העניין שלו. סניף מלון מקומי מרשת בינלאומית יכול למקד גיאוגרפית מודעות לתושבי מדינות שבהן השמיים פתוחים ולהציע הנחות לחבילות נופש לסופי שבוע.

בארצות הברית – תחילת המסע תהיה קרובה יותר לבית

מחקר שבוצע לאחרונה על ידי Longwoods International, העוקב אחר התייחסות הציבור האמריקאי לנסיעות, הראה כי יותר ממחצית המטיילים האמריקאים רוצים לערוך את הטיול הראשון שלהם (ברגע שיהיה מתאים לנסוע שוב) בביקור משפחתי על מנת להתאחד עם חברים ובני משפחה. כ- 86% מאותם מטיילים ציינו שהם מתכוונים לבקר ביעד אמריקני, כאשר 76% מהאנשים אמרו שהם ייסעו ברכב ו-24% בטיסה. מבין אלה שמתכננים לנסוע, 52% אמרו שהם מתכוונים להישאר במרחק של 200 מיילים מהבית.

בעוד הנופש המקומי או האזורי הופך לנורמה החדשה בארה"ב, חשוב כי כל מי שפועל בצורה ישירה או עקיפה עם השוק האמריקאי ישקיע באסטרטגיות פרסום מבוססות מיקום כדי להגיע לקהל המדויק של המטיילים, תוך התחשבות בדינמיקה בשוק ובהתנהלות הלקוחות. דינמיקה זאת יכולה לכלול שינויים ביעדים, באמצעי התחבורה, בהתנהלות הצרכנית של הלקוח ובמגבלות השונות שיחולו על אזורים שונים במדינה.

פתרונות IP Geolocation מתקדמים יכולים לאתר במדויק משתמש און ליין. צילום Depositphotos

מיקוד גיאוגרפי בביטחון

ישנם שני נושאים שכדאי לקחת בחשבון בעת ​​שילוב נתוני IP במאמצי השיווק:

פתרונות IP Geolocation מתקדמים יכולים לאתר במדויק משתמש און ליין עד לרמה של שכונה בתוך עיר ולזהות מיקומי חיבור Wi-Fi מבלי להפר את פרטיות המשתמש או לחשוף פרטי זיהוי אישיים. הדיוק גבוה והנתונים מתרעננים 24 שעות ביממה ונמסרים מדי שבוע. זהו יתרון אדיר לעסקים שרוצים לצאת במהירות מול התחרות.

עסקי התיירות מוצאים את עצמם יותר ויותר בימים אלו בצד השני של מגיפה זו, אך דבר אחד בטוח – הם ייאלצו להופיע בנוף שונה בהרבה מזה שחווינו לפני המגיפה. בינתיים, טכנולוגיית IP Geolocation יכולה לקחת חלק עצום בסיוע לחברות בענף למקד את מאמציהם ולהשיג אפקטיביות מרבית וניצול איכותי של תקציבי הפרסום שלהם.

נכתב ע"י אילן סגלמן, מנהל פיתוח עסקי ב- Digital Element ישראל

Exit mobile version