Site icon IAS

פסטיבל RED SEA DIVING: שלושה ימים של חגיגת צלילה באילת

פסטיבל צלילה בים האדום. צילום נועם קורלטר

פסטיבל הצלילה RED SEA DIVING, חוזר לאילת בחודש נובמבר, ויהפוך למשך שלושה ימים את חוף המזח באילת, לכפר קטן שהוא גן עדן למאות צוללים. הפסטיבל יתקיים, זו השנה השלישית, בתחילת החורף המדברי בחודש נובמבר, בתקופה הנחשבת לטובה ביותר לצלילה בים האדום – העושר התת ימי, הטמפרטורה של המים והשקיעות הצבעוניות של הרי אדום, כולם מעידים על תקופה מדהימה לצלול בה.

כמו בשנים הקודמות, גם השנה, הפסטיבל שהפך למוקד משיכה לצוללים מהארץ ומחו"ל, שם דגש מיוחד על שמירה וניקיון החופים והים. השנה יתקיים לראשונה מבצע ניקיון חופים בו זמנית בשלוש מדינות המפרץ: ישראל, ירדן ומצריים, בשיתוף מתנדבים מעמותות לשמירה על הסביבה משלוש המדינות. מתנדבים מירדן יגיעו במיוחד לאילת, למבצע ניקוי חופים וצלילת ניקיון משותפים. במקביל, מתנדבים מישראל, יצאו לפעילות דומה בירדן ובמצרים.

פסטיבל צלילה בים האדום. צילום נועם קורלטר

 במהלך כל יום מימי הפסטיבל, תתקיים תערוכת צילומים מהעולם התת הימי, שתוצב על קרקעית הים ואורחי הפסטיבל מוזמנים לצפות בה בצלילה או שנירקול (בשעות הערב התערוכה תציג מחוץ למים). בתערוכה יוצגו מעל ל-40 צילומים מרהיבים מרחבי העולם, שצולמו ע"י בועז סמוראי ונועם קורטלר, מקימי הפסטיבל, יחד עם שלושת הצלמים שזכו בתחרות הצילום בפסטיבל הקודם, לצד עבודות של הצלם טוני מלמקוויסט, שנפטר השנה, של רג'עה ג'ורי, צלם תת ימי ומדריך צלילה בכיר מירדן, ושל מנאל מגאדלה, שחולמת להיות הצלמת התת ימית הראשונה מהמגזר הערבי, ושבעזרת סבלנות יוצאת דופן, מצליחה לתעד יצורים ימיים שבדרך כלל מאוד קשה לצלם.

משתתפי הפסטיבל יוכלו ליהנות גם מהרצאות מרתקות, ביניהן של מומחי כרישים שאפילו פגשו אותם מקרוב, הקרנות צילומים וסרטים תת ימיים, יוגה ומדיטציה מול הים, שעות הפי האואר בכל שקיעה, ערב קבלת שבת, חתירת סאפ, שוק אומנים סביבתי ועוד שלל פעילויות חווייתיות. גם הילדים ייהנו משלל פעילויות, כמו סיור אוזניות מוזיקלי עם תיאטרון אלעד, פעילויות יצירה אקולוגיות או יוגה משותפת להורים וילדים.

פסטיבל צלילה בים האדום. צילום בועז סמוראי

את ההנחיה של אירועי הפסטיבל השונים יעביר השחקן (והצולל החובב) דביר בנדק, שגם יקיים בפסטיבל הופעת סטנד אפ מקורית וחד פעמית, שתמשיך למסיבת חוף אל תוך הלילה.

פסטיבל הצלילה בים האדום הוא פסטיבל חובה לכל אוהבי הים והצלילה, עם עשרות פעילויות המתאימות גם לצוללי מיכלים, גם לצוללים חופשיים וגם לכל מי שמתעניין בעולם התת ימי.

ההרשמה בתשלום סמלי של 55 ₪ למבוגר ו-35 ₪ לילד וכוללת קבלת ערכה למשתתפים וכניסה לאירועי התוכן של הפסטיבל.

פסטיבל RED SEA DIVING אילת, 19-17 בנובמבר. חוף המזח, אילת

לפרטים מלאים על כל הפעילויות בפסטיבל: www.redseadivingfestival.com

Exit mobile version