Site icon IAS

"פסטיבל המסלול התרבותי של טורקיה", הגדול ביותר שבה, יוצא לדרך

הכרזת "פסטיבל המסלול התרבותי של טורקיה". צילום טי.ג'י.איי

"פסטיבל המסלול התרבותי של טורקיה", המאורגן על ידי משרד התרבות והתיירות הטורקי, התרחב השנה לחמש הערים עם המגוון הרב ביותר של אירועי תרבות ואמנות אי פעם. בשנה שעברה האירוע עוד היה "פסטיבל מסלול התרבות ביוגלו (Beyoğlu)" ונערך באיסטנבול, אך השנה הוא גדל משמעותית והפך ל"פסטיבלי מסלול התרבות של טורקיה", שיציעו הפעם חוויית תרבות ואמנות ייחודית, עם אירועים מגוונים ביותר ב-5 מחוזות שונים בטורקיה.

הפסטיבלים יתקיימו בין ה-16 בספטמבר ל-23 באוקטובר, בערים: איסטנבול, אנקרה, צ'אנקלה, דיארבאקיר וקוניה, וצפויים להמשיך בעתיד לכל חלקי טורקיה. בסך הכל, הפסטיבלים יכללו קרוב ל-15,000 אמנים ויותר מ-3,000 אירועי אמנות ותרבות בתחומים שונים, מקולנוע, ספרות ועד מחול, מוזיקה, אמנות דיגיטלית ועוד.

"עם פסטיבלי מסלול התרבות בטורקיה, שאורגנו כדי להביא את המורשת התרבותית של ארצנו לראווה העולמית, אנו לא רק מפתחים את מסלולי התרבות של הערים שלנו, אלא גם מנגישים את התרבות והאמנות לכולם. נעביר את התלהבות הפסטיבל שלנו, אשר התחלנו עם מסלול התרבות ביוגלו בשנה שעברה, לקהלים רחבים יותר עם פעילויות הרבה יותר כוללות ונרחבות בכל חמשת המחוזות הפעם", אמר מהמט נורי ארסוי, שר התרבות והתיירות של טורקיה.

פסטיבל "Troya Cultural Route" :יתקיים בצ'אנקלה בין התאריכים 25-16 בספטמבר, ירכז יותר מ-100 אירועי תרבות ואמנות הכוללים תערוכות, קונצרטים, שיחות וסדנאות. יותר מ-1,000 אמנים ישתתפו באירועים המתקיימים ביותר מ-40 מקומות במהלך הפסטיבל.

פסטיבלי מסלול התרבות ביוגלו ואנקרה: יתקיימו במקביל בין התאריכים 23-1 באוקטובר, בהשתתפות מעל ל-6,000 אמנים ב-46 מקומות שונים, אשר ייפגשו עם חובבי אמנות בלמעלה מ-1,000 אירועי תרבות ואמנות שונים. סביבת תרבות ואמנות שאינה יודעת שובע תחווה בנתיב התרבות של אנקרה, שם יתקיימו יותר מ-500 אירועים בהשתתפות כ-5,000 אמנים ב-70 נקודות שונות במסלול של 5.7 ק"מ באנקרה.

יותר מ-2,000 אמנים ו-500 אירועים יביאו את העושר התרבותי והאמנותי של טורקיה לעולם מדיארבאקיר, במהלך פסטיבל "Sur Cultural Route" , שיתקיים בין התאריכים 8-16 באוקטובר.

נקודת המפגש של מוזיקה מיסטית בעולם: הפסטיבל הבינלאומי ה-19 למוזיקה מיסטית של קוניה, הנכלל בפסטיבלי מסלול התרבות של טורקיה, ייקח גם את חובבי האמנות לעולמות שונים. מוזיקאים מטורקיה, ספרד, מצרים, אזרבייג'ן, גרמניה, אוזבקיסטן, הודו ואיראן יופיעו בפסטיבל, שיתקיים בין התאריכים 30-22 בספטמבר במסגרת יום הולדתה ה-815 של מבלנה סללדין רומי.

Exit mobile version