Site icon IAS

פסגה ערבית: המדינות הערביות המתויירות ביותר

מארחת במסעדה ערבית טיפוסית. צילום freepik

נתונים שפורסמו על ידי ארגון התיירות העולמי של האו"ם (UNWTO) חושפים שסעודיה אירחה למעלה מ-18 מיליון תיירים בשלושת הרבעונים הראשונים של 2022 ורשמה את מספר כניסות התיירים הגבוה ביותר מכל מדינה ערבית אחרת במהלך 9 החודשים הראשונים של 2022. שאר המדינות הערביות המדורגות אחרי סעודיה בכניסות תיירים היו איחוד האמירויות הערביות עם 14.8 מיליון תיירים ומרוקו עם 11 מיליון תיירים.

הוצאות התיירים בסעודיה הסתכמו ב-7.2 מיליארד דולר במחצית הראשונה של 2022, על פי נתונים שפרסם משרד ההשקעות במדינה. סעודיה מתכננת לארח 100 מיליון מבקרים מידי שנה עד סוף העשור. סעודיה תשתתף באופן נרחב ביריד התיירות הערבי 2023 (Arabian Travel Market 2023) שיערך במרכז הסחר העולמי של דובאי (DWTC) מה-1 ל-4 במאי 2023. הביתן הסעודי הגדול יכלול מספר מרשים של מציגים, ביניהם  Saudi Arabian Airlines , Eye of Riyadh ועוד.  2022 ATM אירח אשתקד מעל ל- 23,000 מבקרים ו-30,000 מציגים.

יריד התעופה והתיירות של דובאי ATM 2022. צילום צבי גזית

דניאל קרטיס, מנהלת Arabian Travel Market אמרה: " ATM 2023 תציע פורום אידיאלי שבו אנשי מקצוע בתחום הנסיעות וקובעי מדיניות מכל המזרח התיכון ומחוצה לו יוכלו לגלות הזדמנויות ואתגרים במגזר התיירות ההולך וגדל של הממלכה הסעודית. מפרויקטים ענקיים כמו ניאום (Neom) – בניית עיר חדשנית בדרומו של מפרץ אילת, באזור מצרי טיראן, שתתחבר לחצי האי סיני באמצעות גשר ועד לאופן שבו רפורמות הוויזות האחרונות של הממלכה מחזקות את מגזר הנסיעות שלה, אנו מצפים שסעודיה תייצג מקור משיכה משמעותי במהלך היריד הקרוב של ATM."

נוף מדברי קרוב לאל-עולא, שבערב הסעודית. צילום freepik
Exit mobile version