Site icon IAS

פליי דובאי נחתה בישראל: הטיסה המסחרית הראשונה

מטוס של פליי דובאי נוחת לראשונה בישראל. צילום סיון פארג'

מזג האוויר הסגריר היום (ה') בנתב"ג, לא האפיל על השמחה ברגע נחיתתו של מטוס חברת התעופה פליי דובאי (Fly Dubai), שהתקבל בחמימות גדולה. הטיסה המסחרית הראשונה מדובאי לישראל. טיסה FZ1163 של חברת הלואו קוסט מאיחוד האמירויות, המריאה הבוקר מנמל התעופה הבינלאומי של דובאי לנמל התעופה בן גוריון, ועשתה היסטוריה.פליי דובאי תפעיל  2 טיסות יומיות ובהמשך מתכננת להוסיף טיסה יומית נוספת.

בנימין נתניהו, ראש ממשלת ישראל: " זו הטיסה הראשונה המסחרית מדובאי לישראל, טיסה היסטורית שפותחת עכשיו עשרות טיסות בשבוע לדובאי, שבאיחוד האמירויות, לבחריין  ולמזרח. כל זה יעשה עם פטור מויזות. מדובר בפתיחה עצומה של המסחר, כלכלה, תיירות ושל המזרח התיכון שהוא באמת חדש ושונה. מפגש בין מנהיגים ועמים והמציאות כבר לא תיראה ככה. אנחנו מפוררים את הסכסוך הישראלי- ערבי והופכים אותו לשיתוף פעולה ישראלי ערבי. המטרה ליצור לא רק עתיד חדש אלא הווה חדש ועושים זאת במהירות מסחררת. כל העולם מסתכל ומבין שאנחנו עושים כאן היסטוריה וכולנו יכולים לברך על כך."

ראש הממשלה ומנכ"ל פליי דובאי ר'יית' אלר'יית'. צילום סיון פרג'

לשאלה האם נראה בקרוב כאן גם מטוסים ממדינות נוספות, כמו של ערב הסעודית ?

השיב ראש הממשלה: " אנחנו כבר טסים מעל ערב הסעודית בדרכם לאיחוד האמירויות ובחריין, כולל טיסות של חברות תעופה ישראליות וזה מבורך. אני צופה שמעגל הנורמליזציה ימשיך להתרחב, בחודשים הקרובים אנחנו נראה עוד מדינות שמצטרפות לגל הזה בדרך זו או אחרת. את זה אי אפשר כבר לעצור, אנחנו לא הולכים אחורה, מה שאנחנו עושים פה היום זה דבר היסטורי. הטיסה המסחרית הראשונה מדובאי לישראל ולא האחרונה."

ר'יית' אלר'יית' (Ghaith Al Ghaith), מנכ"ל חברת התעופה פליי דובאי: "כבוד גדול עבורי לבוא לכאן בטיסה הראשונה של פליי דובאי לתל אביב. אנחנו דור של מזל, הדור שהבין את הפוטנציאל ואתה ראש הממשלה בנימין נתניהו – המנהיג שאפשר לנו לבנות משהו מיוחד. באיחוד האמירויות לפני 40-50 שנה לא היה לנו כלום, אבל היה לנו מזל של מנהיגות עם חזון שרצתה להביא את הטוב ביותר לאזרחיה."

אפרים פורטיס, מנכ"ל אופן סקיי, נציגת פליי דובאי בישראל: "אני שמח ונרגש להיות פה היום באירוע השקת הטיסה של פליי דובאי, מדובאי לישראל. רגע היסטורי בקיום הסכם השלום בין שני העמים, ישראל ואיחוד האמירויות. הילד הראשון שנולד מההסכם הזה בין שני העמים, ההחלטה של פליי דובאי להפעיל 3 טיסות יומיות והחברה הראשונה המפעילה טיסה ישירה סדירה בין שתי המדינות."

ראש הממשלה ואפרים פורטיס. צילום סיון פרג'
Exit mobile version