Site icon IAS

"ענף התיירות הנכנסת היחידי שעדיין נאבק להיחלץ ממשבר הקורונה"

יוסי פתאל מנכל לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל צילום רמי חכם

יוסי פתאל מנכ"ל הלשכה בהודעה לעיתונות: "הנתונים שפרסמה הממשלה בשבוע שעבר לא משאירים מקום לספק – ענף התיירות הנכנסת עדיין שרוי במשבר וטרם התאושש. תנועת התיירות הנכנסת בחודשים ינואר עד אוקטובר 2022 עומדת על 56% בלבד מהיקפה בתקופה המקבילה ב- 2019.  הנזק לענף חורג מגבולותיו ומשפיע על רבדים רבים במשק.

ענף התיירות תורם הכנסות מט״ח (יצוא) לכלכלת ישראל בדומה להיקפים של התעשיות הביטחוניות, ומייצר מקומות עבודה בעיקר בפריפריה בהשקעה אפסית של המדינה. כ-10% ממקומות העבודה בפריפריה תלויים בתנועת התיירות לישראל.

ממשלת ישראל כבר קבעה תקדים בחוק האומיקרון לפיו ירידה של 25% בהיקף הפעילות כתוצאה מהמשבר מחייבת התערבות תקציבית ממשלתית. למרות ירידה של 44% המדינה מתעלמת מהענף והצורך לסייע. מדובר בסיוע מתבקש וגם כדאי לישראל.

כשלושה מיליון תיירים המגיעים לישראל מבקרים גם ברשות הפלסטינית ובכך תורמים ליציבות ביטחונית רווחה כלכלית אזורית ושיפור תדמיתה של ישראל בעולם.

אולם הנתונים, העובדות והמספרים של התיירות הנכנסת אינם מצליחים להכריע את חומת האינטרסים וההיגיון של המערכת הפוליטית ביחסה למשרד התיירות. לא במקרה שמו של המשרד נעדר בשיחות לחלוקת התיקים בממשלה המתרקמת.

משרד התיירות אינו "משרד ניחומים", אלא כוח כלכלי, חברתי ובטחוני מוביל. מארגני תיירות נכנסת דורשים  שהסכמים שנחתמו איתם יכובדו, שכספים המגיעים להם יועברו. מארגני תיירות מבקשים מהממשלה ההולכת ומתהווה קביעת מדיניות עקבית עם יד מכוונת, שכה הכרחית לשיקומו של הענף הנפגע העיקרי ממגפת הקורנה".

Exit mobile version