Site icon IAS

"ענף האטרקציות התיירותיות בישראל הופקר" 

אזור בתי המלון בטבריה. צילום שוש להב

שדולת התיירות בראשות סגנית יו״ר הכנסת, ח״כ קרן ברק וח״כ קטי שטרית התכנסה לקידום פתיחת התיירות בישראל לאחר הצלחת המתווים לאיים ירוקים שהשדולה קידמה בחודשים האחרונים, נדרשה הרחבת המתווה לערים נוספות,  פתיחת אטרקציות תיירותיות במרחב הפתוח ופתיחת בתי מלון נוספים בהתאם לתו הסגול.

לאחר הבהרה מנציג משרד הבריאות כי עד היום לא נעשתה פנייה לפתיחת האטרקציות. יו״ר השדולה, ח״כ קרן ברק הכריזה כי כבר השבוע תעלה בקשה פורמלית לפתיחת האטרקציות התיירותיות במרחב הפתוח ולבקשתה הוקדמה הפגישה בין שרת התיירות לנציגי התאחדות האטרקציות. בנוסף דרשו ראשות השדולה לפתוח במידי גם את העיר טבריה ולהגדירה כאי תיירותי – כמו גם ערים נוספת כמו: ירושלים, חיפה, עכו, תל אביב וכ'.

ח"כ קרן ברק: ״כינסנו היום את השדולה בפעם ה-3 על מנת לקדם את הנושא של פתיחת התיירות. מדובר בנושא חשוב שצריך וחייב לטפל בו שלב אחר שלב. אנו נמצאים בתקופה קשה בה אין תיירות נכנסת וכל עיסוקנו כעת זה תיירות הפנים. כחברות בוועדת כספים, אני וחברתי ח"כ קטי שטרית, אישרנו סיוע כספי גדול לענף התיירות ונתנו דחיפה משמעותית למתווה האי הירוק של אילת וים המלח – מקווה ומייחלת שנוכל לתת מענה וסיוע גם לענף האטרקציות התיירותיות."

שרת התיירות אורית פרקש הכהן בשדולת התיירות:* ״אנשים טסים לעשות חפלות בדובאי בזמן שהמלונות בארץ סגורים וקורסים כלכלית. אני פועלת מול שר הבריאות לפתיחת המלונות בתו סגול ללא אזורים משותפים. האיים הירוקים תכף מאריכים את תוקפם. אני דואגת לפתוח את המסעדות בעיר באותו התקן של המסעדות שנמצאות בבתי המלון. אין סיבה להפלייה הזו.
אני נפגשת השבוע עם התאחדות האטרקציות. נעשה מיפוי למאפיינים באטרקציות בארץ, נלמד את ההבדלים שלהם, באיזה יש התקהלויות ואילו בשטח פתוח ונפעל לפתיחתן״.

ח״כ קטי שטרית: ״עומדת בפנינו משימה מורכבת שיש לה משמעות רבה לכלכלה הישראלית ולתעשיית התיירות בפרט. בעלי האטרקציות קורסים ולא ניתנת להם האפשרות לפתוח באוויר הפתוח. יש לאפשר לבעלי האטרקציות לפתוח את עסקיהם תחת הגבלות התו הסגול.״

ראש עיריית אילת – מאיר יצחקי: ״המתווה שחל על אילת מוכיח את עצמו ואין סיבה שלא נעתיק את מה שקורה באילת גם בערים אחרות. אני מבקש לקבל את הצעתנו לקיים כנסים ולבצעם בשרוולים (מתחמים סטרילים) או להעבירם באמצעות המרצים דרך המדיות המתקדמות."

רפי פרץ– השר לירושלים ומורשת:״אני מברך אתכן על הכנס והאירוע החשוב הזה. כשר לירושלים ומורשת אני מתחייב לעלות בממשלה את הנושא של תיירות האטרקציות. אנחנו צריכים לאפשר פתיחה של מרחבים לתיירים מהסיבה הפשוטה שזה עובד."

ח"כ מיקי לוי: ״אני חייל שלכם בעניין הזה. כפי שנלחמנו עם שדולת התיירות על הצימרים והאיים הירוקים אשר נפתחו, אנו נילחם באטרקציות התיירותיות. במקום לפתוח את התיירות בישראל מעבירים כסף לדובאי."

בועז יוסף – ראש עיריית טבריה: ״העיר מבוססת על תיירות, היא קורסת. אני קורא לממשלה לאשר את טבריה כאי ירוק במידי."

רווי רז – חברת הנהלה בהתאחדות האטרקציות התיירותיות בישראל: ״הקורונה פגשה את הענף שלנו בתקופה שוקקת חיים והשקעות אדירות שנעשו ע"י מנהלי האטרקציות. הגשנו למשרד התיירות תוכנית רחבה שהוגשה על ידנו ומתואמת לפי צו השעה אך עד כה לא קיבלנו מענה. הפקירו אותנו מספר פעמים. אנחנו מצפים שהשרה שלנו תקדם קודם כל אותנו – לא הגיוני שרשות הטבע והגנים עושה כספים על חשבוננו."

לדבריי יו"ר התאחדות בתי המלון בטבריה: "אני רוצה לציין שטבריה העיר הכי ירוקה היום בארץ כבר מעל לחודש.״

Exit mobile version