Site icon IAS

ענבל, ירושלים: מלון יוקרה שיש לו עיר בירה

חדר מרווח מאובזר ומעוצב להפליא. צילום אסף פינצ'וק

מה שטוב למייק פומפיאו מזכיר המדינה של ארה"ב, לדוכס הגדול הנרי מלוקסמבורג ולנשיא סרביה – טוב מאד גם עבורי. אני מתכוונת למלון ענבל בירושלים, אחד מהיוקרתיים במלונות ירושלים, המארח שורה ארוכה של מנהיגי מדינות ואישים בינלאומיים. כשאני התארחתי בענבל (כאדם מן הישוב), נוכחתי בעצמי עד כמה נעים, מהנה ואיכותי המלון הזה, ונופיה של ירושלים הסובבים את המלון: גן הפעמון של שטחיו הירוקים, חומות העיר העתיקה, טחנת הקמח, הכנסיות, ההר והמדבר – הם הבונוס ששווה זהב.

לזכותו של המלון יאמר (ולענבל הרבה זכויות), שהיה המלון הראשון בירושלים בדרגת חמישה כוכבים דה לוקס, שנפתח לאחר סגר הקורונה, וזאת בשל החלטתם של הבעלים (הפרטיים) שלו, לחזור מהר ככל האפשר לפעילות נורמלית ו"לנצח את הקורונה", להחזיר את הצוות הנאמן של המלון לעבודה, לארח תיירות פנים – שזה אומר גם "לשנות את הראש" (ועל כך אספר עוד מעט), ושוב להעלות את ירושלים על ראש שמחתנו. כי כפי שזה נראה, ענבל הוא מלון יוקרה, שיש לו עיר בירה.

נופי ירושלים במבט ממרפסת חדרי: חומות העיר העתיקה, טחנת הקמח וכנסיות. צילום שוש להב

חדרים, פינוקים ונשמרים

מלון ענבל הינו אחד מהמלונות הוותיקים והמוערכים בעיר הבירה, ובו 332 חדרים וסוויטות מסוגים וגדלים שונים, משופצים חדשים ומודרניים, חלקם עם מרפסות, שטחים ציבוריים מעוצבים להפליא, כמו גם במסדרונות בין החדרים עם השטיחים המיוחדים ועבודות האמנות. הבריכה, חדר הכושר, טיפולי הספא, הלאונג', המסעדה החלבית ומסעדת הבשרים 02 – כל אלה עומדים לרשות האורחים, במטרה לייצר חווית שהייה מהנה ומפנקת, במסגרת השגרה החדשה.

במלון נקטו בשורה של פעולות משמעותיות, כדי שהאורחים ירגישו בטוחים, ויוכלו להתמקד בהנאה מהחדרים המרווחים ומהפעילויות המוצעות במתקני המלון. לשם כך עמלו על גיבוש סטנדרט ניקיון והיגיינה מחמירים: שימוש חובה במסיכות, כללי שמירה על ריחוק חברתי תוך שימוש בשטחים הציבוריים הנרחבים שבמלון, העמדה של חומרי חיטוי ומסיכות לרשות האורחים, ולהשלמת המעטפת – יצרו תמחור הנמוך בעשרות אחוזים, ביחס לרמת המוצר המקובלת במלון חמישה כוכבים פלוס.

רוני טימסיט, מנכ"ל מלון ענבל (הסיר המסיכה לרגע לבקשתי). צילום שוש להב

למלון ענבל יש עיר ולעיר יש מלון ענבל

רוני טימסיט – מנכ"ל המלון, שוחה בתחום המלונאות קרוב ל- 40 שנה וצבר ניסיון רב ברשת HYATT. לענבל הגיע לפני כ- 7 שנים, אבל את ירושלים הוא נושא בליבו עוד מצרפת, ממנה עלה לבדו לארץ בהיותו בן 20, והוא מודה שחיידק המלונאות פועם בו כבר מגיל 14. לדבריו, מלונאות היא כמו קריירה צבאית, וכמוה מלון הוא ארגון היררכי עם דרגות ומשמעת, מדים וכללים, פועלים לפי מבצעים שהם האירועים, מנהיגות ומתן דוגמא אישית. לפני הקורונה עבדו בענבל כ- 400 איש, חציים יהודים וחציים ערבים, ויש כאן כבר דור שלישי למשפחות שעובדות במלון. לפני הקורונה כ 80 אחוזים מהאורחים היו תיירים מארה"ב, 10 אחוזים אירופאים ואסייתים ורק 10 אחוזים ישראלים.

מאז שנסגרו השמים, במלון התאימו עצמם לקהל הישראלי, שזה "ראש אחר": התיירים הגיעו בעיקר בגלל ירושלים ויצאו מהבוקר לטייל בה ובארץ. הישראלים מגיעים בעיקר כדי להנות מהמלון, כך שבמהלך היום המסעדה הפעילה עברה לאיזור הבריכה… השאיפה של טימסיט היא לשפר עוד ועוד את המלון, והמלון אינו נעול על תפיסה סטנדרטית ומחייבת של רשת, אלא גמיש ומתאים עצמו לאירוח של התקופה, וזה עושה את ההבדל בחווית הלקוח. אני שואלת מה מייחד בעיניו את המלון? "למלון ענבל יש עיר ושמה ירושלים (כמו בשיר), ולירושלים יש מלון ענבל". אני לוחצת על "משפט מחץ", והמנכ"ל החביב זורם איתי: "אני מכוון לכך שענבל יהיה המלון הכי טוב בירושלים – גם כמלון יוקרה וגם כריזורט נופש". והנה, זה ממש אפשרי וזה אכן קורה!

הלובי האלגנטי והנעים במלון ענבל. צילום אסף פינצ'וק

טעמים ונהנים 

ארוחת בוקר ישראלית בבית מלון, היא אחת האהובות שיש. חדר האוכל המרווח של ענבל מציע את כל טוב הארץ שרק חלמנו עליו. מנות האוכל מסודרות לנטילה אישית היגיינית, בכלים סגורים ותוך הקפדה על התו הסגול.

ארוחת הערב בהגשה, מתקיימת במסעדת 02, הממוקמת בקומת הכניסה של המלון, כשאפשר לשבת בפנים או במרפסת הגדולה באוויר הצח של ירושלים. מסעדת הגורמה מציעה מטבח ירושלמי עדכני, השואב את השראתו משווקיה ומההיסטוריה הקולינארית של העיר. ב-02 מייצרים חיבור בין אוכל ירושלמי אמיתי, כזה המייצר נוסטלגיה ואסוציאציות ביתיות ועדתיות, תוך ביצוע והגשה עכשוויים.

בארוחת הערב פגשתי את נחום מזור – סמנכ"ל מכירות ותפעול, בעל נסיון של כ- 20 שנים בתחום המלונאות, וכ- 7 שנים בענבל. הוא הגיע לבדוק שהכל מתנהל כשורה במסעדה, אז ביקשתי ממנו להגדיר מה מייחד, לדעתו, את מלון ענבל. לדבריו: "היתרון של המלון, מעבר למיקום המנצח, למוצר היוקרתי ולגודל, הינו היכולת שלו להקנות לאורחים תחושה בוטיקית ואינטימית". והוא צודק! ענבל הוא מלון בעל שטחים גדולים ושפע אנשים המסתובבים בו (אורחים ועובדים), אבל הוא משרה תחושה של שקט ורוגע ונעימות, כמעט אינטימיות. וזה לא מובן מאליו.

גם מלון יוקרה וגם ריזורט מהנה, מבלים בבריכה היפה. צילום שוש להב

חיבור עמוק לעיר הבירה

מלון ענבל הוא חלק בלתי נפרד מההיסטוריה הירושלמית. במסדרונותיו וחדריו  הסתובבו והתארחו במשך השנים מנהיגים, אנשי רוח וידוענים מכל העולם ומשובצים בו שלל רגעים בלתי נשכחים. המלון תוכנן בראשיתו לפני 40 שנה על ידי האדריכל וחתן פרס ישראל יעקב רכטר, בהשראת האדריכלות הביזנטית, המעניקה למבנה צורה של מעין מצודה. לאחרונה הוא זכה למתיחת פנים מקיפה עליה הופקד מיכאל אזולאי, שביקש בעבודתו לשמור על חזותו הקלאסית של המלון ולהכניס לתוכו את הצבעוניות, טקסטורות וסמלים, המאפיינים את נופה של ירושלים באופן מודרני.

החיבור העמוק לירושלים מתבטא בשיתופי פעולה המתקיימים עם אתרי העיר והאטרקציות שלה, כמו, לדוגמא: מסעות שנוגעים בהיסטוריה ונעים בין תרבויות, צבעים, ניחוחות וצלילים, השלובים זה בזה בהרמוניה, ומציעים מארג נדיר של חוויות שלא תשכחו לעולם. וגם טיולי סגוואי מלהיבים, סיורי טעימות בשוק מחנה יהודה, סיורים מודרכים לקבוצות, משפחות ולזוגות, ביקור בגן החיות הנפלא, ועוד המון אטרקציות ירושלמיות במחירים מיוחדים.

טווחי המחיר לאירוח ללילה בחודש אוגוסט, נעים החל מ-1300 ₪ ללינה וארוחת בוקר והחל מ-1650 לחצי פנסיון (בוקר וארוחת ערב במסעדת 02).

מלון ענבל

פארק גן הפעמון – רחוב ז'בוטינסקי 3 ירושלים

02-6756666

hotel@inbalhotel.com

Exit mobile version