Site icon IAS

עלייה צנועה במספר התיירים באירופה מביאה לדחיפה כלכלית אדירה

שער הניצחון בפריז. צילום Depositphotos

השבוע התקיימה ההפגנה הגדולה של ענף התיירות מול משרדי הממשלה בירושלים ואחת הטענות שעלתה הייתה שאין כלכלה יציבה ללא תיירות ונדרש מתווה ברור ליציאה מהמשבר. סקר חדש של מועצת הנסיעות והתיירות העולמית (WTTC) מחזק ומוכיח את הטענה.

המחקר החדש מגלה כי אפילו עלייה צנועה של מיליון כניסות תיירים בינלאומיות ליבשת אירופה עשויה לייצר תוספת של כחצי מיליארד דולר לתוצר המקומי הגולמי ולספק דחיפה כלכלית מסיבית ונחוצה לכלכלות האיחוד האירופי הנאבקות לשרוד בעקבות הטלת מגבלות הנסיעה במאבק בהתפשטות נגיף הקורונה.

ממשלות רבות בוחנות מסדרונות נסיעה הדדיים, כולל ממשלת בריטניה ומדינות באירופה הנמצאות תחת לחץ עצום, כדי לאפשר לנופשים לצאת לחופשות קיץ ולמנוע את קריסת מגזר הנסיעות והתיירות. מועצת הנסיעות והתיירות העולמית המייצגת את המגזר הפרטי העולמי לנסיעות ותיירות, ביצעה מחקר שמראה כי אפילו עלייה קלה יחסית בנסיעות תביא לתועלת כלכלית ותעסוקה משמעותית.

לכל עלייה של 1% בכניסות תיירים בינלאומיות תביא לגידול של התוצר בשיעור של 7.23 מיליארד דולר נוספים וגידול של 100 מיליון כניסות תיירים בינלאומיות – שוות ערך לעלייה של 6.7% , מה שיביא לזרימת כ- 48 מיליארד דולר לתוצר המקומי הגולמי.

ממשלות באירופה הובילו את חידוש הפעילות התיירותית. צילום freepik

גלוריה גווארה (Gloria Guevara), נשיאה ומנכ"לית מועצת הנסיעות והתיירות העולמית, אמרה: "אנו יודעים כי הפעלה מחדש של תחום הנסיעות והתיירות הוא אתגר עצום, אך ניתן להפעיל מחדש את הכלכלה תוך עדיפות והגנה על בריאות המטיילים והעובדים בענף. חיוני שהממשלות יבטיחו כי האמצעים הנכונים קיימים, כמו פרוטוקולים ותוכניות בדיקה ומעקב מקיפים."

"עם זאת, המחקרים מוכיחים כי גם לחידוש צנוע של נסיעות יש השפעה כלכלית אדירה ליצירת אלפי משרות נחוצות; מתן דחיפה קריטית לענף הנסיעות והתיירות הנאבק ויצירת תמ"ג הנחוץ באופן נואש לכלכלות שנשארו פגועות בעקבות מגיפת הקורונה. כעת הנתונים שלנו מוכיחים זאת, עבור כל מיליון כניסות בינלאומיות נוספות מחוץ לאירופה יש תוספת של כמעט חצי מיליארד דולר בתוצר", הוסיפה ואמרה גלוריה.

"אנו מעודדים ממשלות לעשות כל שביכולתם כדי להקל על הסגר ומגבלות הנסיעה כדי לאפשר את חידוש הנסיעות באופן אחראי, ביוזמת Safe and Seamless של המועצה, הכוללת בדיקות ומעקב, בהתאם להנחיות ארגון הבריאות העולמי ורשויות הבריאות המקומיות. יחד, אנו יכולים לשלוט ולהפחית את התפשטות COVID-19 ובאותה עת להגן על בריאות הציבור ולהחזיר את האמון למטיילים ולענף הנסיעות הרחב. במהלך 2019, נסיעות ותיירות תרמו לאחת מכל עשר משרות (330 מיליון סה"כ) ו- 10.3% מהתמ"ג העולמי", סיכמה גלוריה גווארה.

Exit mobile version