מדוברות רשות שדות התעופה (רש"ת) נמסר כי במהלך בחודש אוקטובר חצו את המרחב האווירי הישראלי 15.663 מטוסים, גידול של 63% יחסית לאוקטובר שנה שעברה . מתחילת השנה עברו במרחב האווירי הישראלי מעל 134,926 טיסות מסחריות בינלאומיות. בחודש אוקטובר חצו את המרחב הישראלי 15663 טיסות, מתוכן 12,130 טיסות לנתב"ג.
החזרה לשגרה לאחר הקורונה, הסכמי אברהם ופתיחת השמיים חלה עלייה דרמטית גם במספר המטוסים החוצים את ישראל ממזרח למערב וממערב למזרח בדרכם מירדן , למזרח הרחוק והמפרץ הפרסי לאירופה וצפון אמריקה ובחזרה.
רובן המכריע של הטיסות הטסות במרחב האווירי של ישראל הינן הטיסות הממריאות ונוחתות בנמל התעופה בן גוריון – כאמור 12,130 טיסות, 3,533 טיסות מסחריות בינלאומיות חוצות שטסו במרחב האווירי הישראלי של ישראל. פתיחת שמי ישראל והתחרות של חברות התעופה על החצייה של לישראל הוזילו לחברות התעופה את עלות הטיסות בין המזרח למערב.
הפעלת טיסות סדירות בקווים לישראל וממנה והגדלה משמעותית בתדירויות הטיסה / על טיסות ישירות למערב ומזרח אירופה וטיסות דרך מערב ומזרח אירופה ליעדי המשך רחוקים יותר, מוסיפה על העומס הקיים בתעבורה האווירית בישראל. הרחבת הפעילות של הטיסות החוצות יהיה בתיאום ובשיתוף חיל האוויר.
ניהול אזור הבקרה האווירית המרחבית של ישראל עולה מדרגה. אישורי מעבר הטיסות המסחריות לטסים בתחומה של המדינה מנוהלים ע"י פקחי הטיסה של רשות שדות התעופה המנהלים את התעבורה האווירית האזרחית בכל המרחב האווירי של ישראל, את הטיסות המצטרפות וממריאות אל/מ נתב"ג ממערב וממזרח ואת הטיסות החוצות את המרחב מיחידת הבקרה הקפריסאית – דרך המרחב הישראלי – בניהול, פיקוח ובקרה של יחידות הבקרה האזרחיות של רשות שדות התעופה – למרחב הבקרה הירדני וכנ"ל בכיוון ההפוך".
בשנת 2022 צפויים לעבור בנמלי התעופה בישראל כ-19 מיליון נוסעים.