Site icon IAS

עיריית ת"א תגבה ארנונה ממשכירי דירות לטווח קצר

Airbnb. נוקטת בצעדים קיצוניים כדי למנוע מאורחים לא רצויים לשכור נכסים. צילום Depositphotos

מעיריית תל אביב נמסר הערב (ב') כי "מועצת עיריית תל אביב יפו החליטה בישיבתה הערב להעביר לוועדת ההנהלה הצעה לדיון בצו ארנונה לפני ועדת כספים, המחייב את מי שישכיר דירות Airbnb מעל שלושה חודשים בשנה, בתעריף ארנונה מיוחד.  מדובר בארנונה שתושווה לזו של מלון – עד פי ארבעה מתעריף הארנונה הרגיל.

ההצעה התקבלה נוכח העליה החדה במספר דירות ה- Airbnb שמושכרות באופן מסחרי לתקופות ארוכות בעיר והפגיעה הנגרמת עקב כך לאורח החיים של התושבים בפרט ולמחירי הדיור בשוק השכירות בכלל".

כך עלה גם במסגרת עבודת מטה שביצע התאגיד העירוני עיר עולם ותיירות יחד עם המרכז למחקר כלכלי חברתי של העירייה. בעבר טענה העירייה שטרם נקטה בצעדים כלשהם בנושא שכן עבודת מטה נמצאת עדיין בעיצומה.

.ההחלטה צפויה להיכנס לפועל רק במחצית השנייה של 2019, לאחר האירוויזיון, שבו יזדקקו בעיר לכמה שיותר מקומות לינה. העיריה אף פרסמה מכרז להקמת "עיר אוהלים" לקראת התחרות. .

בתל אביב מוצעות להשכרה לתיירים לטווח קצר על ידי Airbnb וחברות אחרות, יותר יחידות מאשר חדרי מלון, מצב שאין דומה לו בעולם. עם זאת יש עדיין אנשי מקצוע הסבורים שההשכרה לטווח קצר לתיירים עוד לא נוכחת מספיק בתל אביב.

התאחדות המלונות דורשת ניכוי מס במקור

בנובמבר שעבר שיגרה התאחדות המלונות בישראל מכתב למנהל רשות המסים, ערן יעקב, בו היא מציבה בפני הרשות דרישה לגבייה ולאכיפת תשלום מס כחוק מהשכרת דירות לטווח קצר באמצעות אתר Airbnb.  לטענת ההתאחדות, רשות המסים נוהגת במדיניות של “דיבורים לחוד ומעשים לחוד”, כשהיא לא מבצעת פעולות אכיפה בסיסיות הנדרשות למיגור העלמות המס בתחום.

ההתאחדות אף הציעה לרשות מספר הצעות לשיפור האכיפה בתחום, ובהם הצבת דרישה בפני אתרי האינטרנט בהם מפורסמות דירות הנופש לנכות מס במקור מכל עסקה המתבצעת דרכם.

לא מכבר גם עסקו בענף המלונאות רבות בכך שרשת פתאל שכרה שני בניינים בתל אביב ומשכירה בהם חדרים על בסיס השכרה לטווח-קצר.

בחודש יוני שעבר נכללה תל אביב, לפי מדד בלומברג, במסגרת הערים היקרות ביותר להתאכסן בהן גם מחוץ למלונות במזרח התיכון, עם מחיר ממוצע של 188 דולר ללילה. הערים האחרות היו דובאי, ירושלים, ריאד וכוויית סיטי.

Exit mobile version