Site icon IAS

עזבו הכול ובואו לאכול: פסטיבל 'טועמים עולם' חוגג עשור בירושלים!

פסטיבל 'טועמים עולם' חוגג עשור בירושלים. צילום יח"צ

למרגלות שער יפו בירושלים, נפתח אמש (א'), פסטיבל טועמים עולם, בהשתתפות שר ירושלים ומורשת, חה"כ זאב אלקין וראש עיריית ירושלים, משה ליאון, ולצידם כ-30 שפים ומסעדות מובילות מכל רחבי הארץ. הפסטיבל שימשך לאורך 4 ימים עד 10.4 נחשב לאחד מאירועי הקולינריה הכשרים הגדולים בעולם, ומציע מנות גורמה במחיר של עד 35 ש"ח.

פסטיבל טועמים עולם, הוא אירוע קולינארי בינלאומי חוצה עמים ועדות, המחבר את ירושלים לתרבויות העולם. הפסטיבל מתקיים השנה, בפעם השנייה, בשבוע שלפני פסח, ביוזמת משרד ירושלים ומורשת ובהפקת החברה לפיתוח מזרח ירושלים, לאחר שהתקיים לראשונה בירושלים ב-2019, בהצלחה מסחררת!

שר הבינוי והשיכון, ירושלים ומורשת, זאב אלקין: "אחד מיעדיו של משרד ירושלים ומורשת בראשותי, הוא להחזיר את הציבור הישראלי לבקר בכל חלקי העיר העתיקה ולמצב את האזור כמתחם תיירותי רחב, המציע למבקרים מהארץ ומהעולם שלל פעילויות ואטרקציות שיחזקו את האזור המיוחד ואת ירושלים כולה. יריד 'טועמים עולם' רגע לפני חג הפסח, מאפשר למאות אלפי מבקרים להגיע לעיר העתיקה ולבקר באתרים ההיסטוריים לצד חוויה קולינרית לכל המשפחה. אני מאחל לכל בית ישראל חג פסח שמח וכשר".

אניני הטעם והפודי'ס מוזמנים לטעום עולם שלם במרחק נגיעה

האווירה הייחודית למרגלות החומות וסביב המנות, מאפשרת לנשום את בירות העולם כאילו ממש נמצאים בחו"ל. תפאורות ענק ייצגו את המדינות השונות ובמתחמי האוכל מתוכננת חוויה קולינרית מרהיבה: נגנים והרכבים מוסיקליים עם מוזיקה אותנטית-עממית, שחקנים בתלבושות ססגוניות, והעיקר – שפים מובילים ומסעדות שף, שיגישו מנות מיוחדות בטעמים וריחות מכל טעמי העולם, וכמובן גם מירושלים, ביניהם השף שאול בן אדרת, עם מסעדת "התרנגול הכחול", מסעדת"המוציא" של השף אבי לוי, השף אייל שני, מסעדת "NUNUNU" של השף גיא גמזו וברטון קרפרי מקומי – הקרפ הצרפתי המלוח.

בפסטיבל תחשפו גם לטעמים מהלב של הקולינריה הירושלמית, כמו הפיתות המטורפות של "שפכטל" המותג החדש של השפית רחל בן אלול, הפיתות משגעות ממסעדת ״מימוניס״ הצמחונית של השף רועי מימוני, ״ההמבורגר של שגב״ של השף ניסים שגב ו״יהודית״ מסעדה ירושלמית אותנטית של יהודית יחזקאל, ותוכלו גם לטעום גבינות בוטיק של ״מעדניית באשר״ של אלי באשר. גם רשתות ההמבורגרים BBB  ״עד העצם״ ורשת הנקניקיות ״ביירן מרקט״, יקחו חלק בפסטיבל לצד שלל מסעדות נוספות כמו ״גורדוס״, ״טש וטשה״ בניחוח גיאורגי, ״מוזס״, ״הטוניסאי של אלי״, ״מיט טיים״ ו״מחנה אסאדה״.

מוזיקה, תרבות, אוכל, 10-14.4.22 16:00-23:00

פסטיבל טועמים עולם ירושלים

Exit mobile version