Site icon IAS

עונת הקרוזים 2021 ביוון נפתחה רשמית

אוניית קרוזים בסנטוריני. צילום עוזי בכר

יוון הכריזה, ביום ה' ה-20 במאי 2021, על פתיחה רשמית של עונת הקרוזים 2021 במדינה, שזכתה להתלהבות עצומה מצד נוסעים ואנליסטים כאחד וקיבלה את ברכתו של איגוד חברות השייט הבינלאומי (CLIA) .

איגוד חברות השייט הבינלאומי ציין כי יוון עשתה מאמץ ניכר לפתוח את עונת הקרוזים במועד לאחר קשיים יוצאי דופן בשנה האחרונה ומעריך שהמאמץ ישא פרי נוכח מספר רב של הפלגות העומדות לצאת מנמלי המדינה.

עונת הקרוזים נפתחה במקביל לעונת התיירות ביוון וקיבלה בברכה את פני שתי אוניות בנמל חאניה בכרתים. העובדה שההפלגות הותרו בשעה שרמת התחלואה עדיין גבוהה ביוון (כ-1600 מקרים ביום) לא הייתה קלה ואיגוד חברות השייט הבינלאומי הוסיף ואמר כי חידוש ההפלגות הוא תוצאה של שיתוף פעולה נרחב ופורה בין חברות הקרוזים, ממשלת יוון, רשויות הבריאות והנמלים. תעשיית הקרוזים היוונית לא בזבזה זמן השנה, לאחר ההפסדים הכבדים שנגרמו לה בשנה שעברה, כשארבע חברות שייט החלו לפעול עד חודש מאי.

על פי מידע שסיפק CLIA למעלה מ-20 חברות שייט וכ-40 אוניות תפלגנה במימי יוון עם עגינות ב-45 נמלים, מה שמדגיש את חשיבותה של יוון כיעד לחופשות שייט. לפחות 15 חברות שייט קבעו את נמלי הבית של אוניותיהן ביוון מה שיגביר גם את ההכנסות למדינה.

חברות הקרוזים הפועלות ביוון אחראיות להבאת למעלה מ-5 מיליון נוסעים מידי שנה עם הכנסות של כמיליארד יורו. תעשיית הקרוזים ביוון תצטרך להסתגל למציאות תחלואת הקורונה השנה ולהתאים עצמה לפרוטוקולים התברואתיים והבטיחותיים: קיבולת נוסעים של 50% עד 75%, הדרישה לנוסעים מחוסנים, מחלימים או שבצעו בדיקות לפני העלייה לאונייה, עטיית מסכות, שמירה על ריחוק חברתי וסיורי חוף בקפסולות.

עונת הקרוזים 2021 ביוון נפתחה רשמית. צילום עוזי בכר
Exit mobile version