Site icon IAS

"עומדים על כך שההנפקה תקרה ב-15 בחודש"

מטוס דרימליינר של אל על (צילום: יחסי ציבור)

מטוס דרימליינר של אל על. צילום יח"צ

מנכ"לית האוצר קרן טרנר אייל השתתפה הבוקר (ג') בסדרת הדיונים שמוביל יו"ר הוועדה, ח"כ יעקב מרגי, לטיפול בסיוע הכלכלי לנפגעי הקורונה. והבוקר התכנסה ועדת הכלכלה לדיון מיוחד בתכניות הסיוע הכלכליות לעסקים הקטנים והבינוניים.

מנכ"לית משרד האוצר, קרן טרנר אייל, סקרה בפני הוועדה את המצב הכלכלי ופירטה לגבי תכניות הסיוע, ואמרה כי המשק מתאושש. עם זאת, הוסיפה: "אנחנו חוששים מסגר מבחינה כלכלית, צריך להימנע מזה וללכת לצעדים דיפרנציאליים".

היו"ר מרגי שאל גם על סוגיית אל על, והזכיר את החקיקה שתיקנה הוועדה לסיוע לחברות התעופה בשתי ארכות. הוא הוסיף כי לא יהיה דיון בהארכה נוספת של ההחזר הכספי לצרכנים על טיסות שבוטלו וביקש התייחסות למצבן של חברות התעופה. "אם המדינה חושבת שחברות התעופה צריכות סיוע שתעשה זאת שלא על חשבון כספי הצרנים", אמר.

המנכ"לית טרנר אייל השיבה: "אנחנו דבקים במתווה שכולל הזרמת כספים של 400 מיליון דולר- 150 מיליון דולר של הון ועוד 250 מיליון דולר של חוב, ועומדים על כך שההנפקה תקרה ב-15 בחודש. לבעלים יש בקשות שונות והדברים נידונים. אנחנו עומדים על כך שב-15 לספטמבר תהיה הנפקה וזה בדיוק יאפשר החזרת כספים. "

עוד הוסיף היו"ר מרגי כי הוועדה שמחה לשמוע על מתווה הסיוע לאל על, לפיו הנחת העבודה היא שתחילת השבת הכספים ללקוחות תהייה אכן ב-1 באוקטובר.

מנכ"ל משרד התיירות, אמיר הלוי, התייחס גם הוא לחל"ת ואמר: "אנחנו משלמים מחיר כבד על היעדר חל"ת גמיש. כמחצית מהמלונות נשארים סגורים, המחירים עולים  ומי שמשלם זה הצרכן הישראלי. אם לא יהיה פתרון נמשיך לייצר לחץ ובתקופת החגים המחירים יהיו גבוהים, בטח בהשוואה לחופשות בחו"ל".

Exit mobile version