Site icon IAS

סקר יאט"א: נוחות בעדיפות ראשונה עבור הנוסעים לאחר המגיפה

נוסעת בדרך לעוד טיסה. צילום freepik

ארגון חברות התעופה הבינלאומי יאט"א (IATA) פרסם את תוצאות סקר הנוסעים הגלובלי (GPS) לשנת 2022 (למעלה מ-10,000 משתתפים מ-222 מדינות), המראה כי הדאגות העיקריות של הנוסעים בתקופה פוסט קורונה מתמקדות בנוחות.

"הנסיעות במהלך מגיפת הקורונה היו מורכבות, מסורבלות וגוזלות זמן בגלל מגבלות הנסיעה שהוטלו על ידי הממשלות. לאחר מגיפה, נוסעים רוצים נוחות משופרת במהלך הטיול שלהם. דיגיטליזציה וביומטריה הם המפתח כדי להאיץ את המסע ", אמר ניק קארין (Nick Careen), סגן נשיא בכיר לתפעול, בטיחות ואבטחה ביאט"א.

תכנון והזמנה

על פי הסקר, הנוסעים רוצים נוחות כאשר הם מתכננים את הנסיעה שלהם ובוחרים מאיפה לצאת. העדפה של הנוסעים היא לטוס מנמל תעופה קרוב לבית, לבצע את ההזמנה וקבלת השירותים במקום אחד, לשלם באמצעי התשלום המועדף ולצמצם את פליטת הפחמן.

הקרבה לנמל התעופה הייתה בראש סדר העדיפויות של הנוסעים (75%) וחשוב יותר ממחיר הכרטיס (39%). הנוסעים היו מרוצים מיכולתם לשלם באמצעות שיטת התשלום המועדפת עליהם, שהייתה זמינה עבור 82% מהמטיילים. גישה למידע על תכנון והזמנה במקום אחד זוהתה כעדיפות עליונה.

18% מהנוסעים אמרו שהם מצמצמים את פליטת הפחמן שלהם, הסיבה העיקרית שניתנה על ידי אלה שלא עשו זאת הייתה אי מודעות לאופציה (36%).

"הנוסעים של היום מצפים לאותה חוויה מקוונת כפי שהם מקבלים מקמעונאים גדולים כמו אמזון. קמעונאות של חברות תעופה מניעה את המענה לצרכים אלה. זה מאפשר לחברות תעופה להציג את ההצעה המלאה שלהן למטיילים. מאפשרת לנוסע שליטה על חווית הנסיעה שלו עם היכולת לבחור את אפשרויות הנסיעה הרצויות ואפשרויות תשלום נוחות", אמר מוחמד אלבקרי (Muhammad Albakri), סגן נשיא בכיר של IATA להסדר פיננסי ושירותי הפצה.

זוג בכניסה לנמל תעופה. נוחות בעדיפות ראשונה עבור נוסעים. צילום freepik

הנחיית נסיעות

37% מהמטיילים אמרו שהם נרתעו מנסיעה ליעד מסוים בגלל דרישות ההגירה. מורכבות התהליך הודגשה כגורם ההרתעה העיקרי על ידי 65% מהמטיילים, 12% ציינו עלויות ו-8% זמן.

כאשר נדרשת אשרת כניסה, 66% מהמטיילים רוצים לקבל אותה בצורה מקוונת לפני הנסיעה, 20% מעדיפים ללכת לקונסוליה או לשגרירות ו-14% לבצע בנמל התעופה.

83% מהמטיילים אמרו שהם ישתפו את הפרטים האישיים כדי לזרז את תהליך הקליטה בנמל התעופה. אמנם זה גבוה, אבל הוא ירד מעט יחסית ל-88% ב-2021.

"נוסעים אמרו לנו שנותרו מחסומי נסיעה. מדינות עם בקשות לאשרה מורכבות מאבדות את היתרונות הכלכליים שמביאים מטיילים אלו. היכן שמדינות הסירו את דרישות הוויזה, כלכלות התיירות והנסיעות שגשגו. מדינות הדורשות מקטגוריות מסוימות של מטיילים לקבל אשרות, ניצול נכונות המטיילים להשתמש בתהליכים מקוונים ולשתף מידע מראש יהיה פתרון מנצח", אמר ניק קארין.

הנוסעים מעוניינים באפשרויות נוספות לטיפול בכבודה. צילום freepik

תהליכי נמלי תעופה

44% מהנוסעים זיהו את הצ'ק-אין כבחירה הטובה ביותר עבור הליך שניתן לבצע מחוץ לנמל התעופה. הליכי בדיקת דרכונים היו הפופולאריים אחריהם עם 32%, ואחריהם הכבודה. 93% מהנוסעים מעוניינים בתוכנית מיוחדת כמו בדיקות רקע כדי לזרז את הבדיקה הביטחונית.

הנוסעים מעוניינים באפשרויות נוספות לטיפול בכבודה. 67% היו מעוניינים באיסוף ומשלוח הביתה ו-73% באפשרויות של צ'ק-אין מרחוק. 80% מהנוסעים אמרו כי יש סיכוי גבוה יותר לעקוב אחרי הכבודה אם יוכלו לפקח עליה לאורך כל הנסיעה, ו-50% אמרו שהם השתמשו או היו מעוניינים להשתמש בתגיות אלקטרוניות.

נוסעים רואים ערך בזיהוי ביומטרי. 75% מהנוסעים רוצים להשתמש בנתונים ביומטריים במקום בדרכונים ובכרטיסי עלייה למטוס. למעלה משליש כבר התנסו בשימוש בזיהוי ביומטרי בנסיעותיהם, עם שיעור שביעות רצון של 88%. אבל הגנת מידע נותרה דאגה עבור כמחצית מהמטיילים.

"נוסעים רואים בבירור בטכנולוגיה מפתח לשיפור הנוחות של תהליכי נמל התעופה. הם רוצים להגיע לנמל התעופה מוכנים לטיסה, לעבור את המסע מהר יותר באמצעות ביומטריה ולדעת היכן המטען שלהם נמצא בכל עת. הטכנולוגיה קיימת כדי לתמוך בחוויה האידיאלית הזו, אבל אנחנו צריכים שיתוף פעולה לאורך התהליכים ועם ממשלות כדי שזה יקרה. אנחנו צריכים להרגיע כל הזמן את הנוסעים שהנתונים הדרושים כדי לתמוך בחוויה כזו יישמרו בבטחה", סיכם ניק קארין.

Exit mobile version