Site icon IAS

סקר חדש בדק את רצון המטיילים להגיע ליבשת אירופה

כוונת הנוסעים להגיע לאירופה ממדינות המקור המובילות. freepik

ברומטר הנסיעות האחרון לטווח הארוך (LHTB-The latest Long-Haul Travel Barometer)  מצביע על שינוי חיובי ביחסם של אנשים לנסיעות מעבר לים בספטמבר-דצמבר 2020. יחד עם זאת, ייקח זמן רב עד שביטחון הנוסעים יחזור לרמות לפני התפרצות נגיף הקורונה. תוצאות הסקר מראות התאוששות איטית בכוונת הנסיעות של המטיילים הסינים, ברזילאים ורוסים, ואילו הנוסעים היפנים והאמריקנים הם הפסימיים ביותר ביחס לטיולים בחו"ל.

ברומטר הנסיעות הארוך הוא יוזמה של נציבות התיירות האירופית (ETC) ו- Eurail B.V שמטרתה לפקח על רצון הנוסעים בכמה משווקי המקור החשובים ביותר ליבשת אירופה: ברזיל, סין, יפן, רוסיה וארצות הברית.

ממצאי מפתח:

המשיבים שנסקרו בסין, ברזיל ורוסיה אופטימיים לגבי נסיעה ארוכת טווח בחודשים האחרונים של 2020, עם ערכי מדד חיובי בכל השווקים, מעל 100:  כוונת הנסיעה נמדדת במדד המשקף את הכוונה החיובית או שלילית. ערכים מעל 100 מצביעים על התפתחות חיובית ואילו ערכים מתחת ל- 100 מצביעים על עמדות שליליות כלפי נסיעה בפרק זמן נתון.

עם זאת, מכיוון שגבולות אירופה נותרים סגורים בפני מטיילים ממדינות אלה, הכוונה באופן כללי היא שלילית כלפי אירופה. הדבר ניכר במיוחד עבור סין, שם המדד לביקור ביעדים באירופה יורד לשפל של כל הזמנים, 69 נקודות.

משיבים יפנים ואמריקנים הם הפסימיים ביותר בנוגע לטיולים בחו"ל בין ספטמבר לדצמבר 2020. צרכנים בשווקים אלה אינם מאמינים כי יוכלו לבקר באירופה או באזורים עולמיים אחרים בהמשך השנה.

אמצעי הבריאות והבטיחות הקשורים ל- COVID-19, המגבלות הנוספות המתפתחות ומתבטלות כל הזמן ממלאות תפקיד מפתח ברצון של אנשים לנסוע. תוצאות הסקר מגלות כי רוב הנשאלים ביפן (83%), ארה"ב (61%) ורוסיה (52%) אינם מתכננים לנסוע עד סוף 2020. לחלק משמעותי ממי שמוכנים לנסוע לאירופה בחודשים הקרובים אין שום תאריך קונקרטי לטיול ממשי. הדבר מצביע הן על הלהיטות לנסיעה והן על חוסר הוודאות, האם המצב ישתפר בסוף השנה.

עלויות הקשורות לנסיעות הן גם בין הגורמים העיקריים המונעים מאנשים לנסוע לטווח הקצר-בינוני, וזה לא מפתיע לאור התנודתיות הנוכחית של הכלכלה העולמית. הדבר ניכר במיוחד עבור מטיילים ברזילאים ורוסים.

אם סקר כזה היה מתבצע בישראל, מדד כוונת הישראלים לצאת לחו"ל, ללא ספק, היה גבוה במיוחד, הבעיה שהיעדים הירוקים שנותרו בפני הישראלים, שאינם מחייבים בידוד של 14 יום בחזרה הם: יוון, שהולכת ונסגרת. רואנדה – יעד ייחודי ופחות מוכר. הלהיט החדש, איחוד האמירויות, נשאר עדיין בסימן שאלה למרות שאלפי ישראלים כבר הזמינו טיסות לחודש דצמבר הקרוב.

תיירות בעידן הקורונה. צילום freepik

 

Exit mobile version