Site icon IAS

סקר הנוסעים של יאט"א מצביע על תמיכה נרחבת בבדיקות במקום סגר

הכמיהה של הנוסעים לטוס. freepik

ארגון חברות התעופה הבינלאומי (IATA) חזר על הצורך הדחוף בפתיחת גבולות מחדש באמצעות בדיקות מקדימות ל- COVID-19 ובתמיכה כספית נוספת לחברות התעופה ככל שנמשכת הירידה במספר הנוסעים.

מגבלות פתיחת הגבולות, ובמיוחד אמצעי הסגר, ערערו את אחת מאבני היסוד של יבשת אירופה, התנועה החופשית של אנשים. כתוצאה מכך, מספר הנוסעים צנח וב -2020 צפוי  לרשום ירידה של 70% לפחות בהשוואה לשנת 2019 . רק 340 מיליון מטיילים באזור צפויים לטוס בשנת 2020 לעומת קרוב ל -1.2 מיליארד שטסו בשנת 2019.

לקריסה הזו בתעבורה האווירית תהיה השפעה הרסנית בעולם על התעופה ועל מיליוני העובדים בענף. מחקר של Air Transport Action Group מעריכה כי כ -4.8 מיליון משרות הקשורות ישירות לתחבורה אווירית בסיכון. עוד מיליונים רבים בענף הנסיעות והתיירות מאוימים. חובה שממשלות יעבדו יחד לתיאום תוכנית להפעלת הענף מחדש. בינתיים יש צורך בתמיכה כספית נוספת בכדי לעזור לענף לעבור את החורף.

"חברות התעופה 'שורפות' כ- 300,000 דולר לדקה במחצית השנייה של 2020. וחלק ניכר מהתמיכה הממשלתית שאפשרה להם להישאר עדיין בתמונה נגמרת. הסיכוי לאובדן מקומות עבודה קטסטרופלי. יש צורך נואש בהמשך התמיכה הכספית עד שהתעשייה תוכל לקום על הרגליים ", אמר רפאל שוורצמן (Rafael Schvartzman), סגן נשיא יאט"א לאירופה.

חיוני שממשלות באירופה ובעולם יאמצו גישה מתואמת לפתיחת הגבולות בבטחה, ללא סגר, באמצעות בדיקות קורונה. תעשיית התעופה הציבה מתווה ברור של בדיקות לפני היציאה מהמדינות כדי לתת לממשלות את האמון לפתוח מחדש גבולות, אך המלצת מועצת האיחוד האירופי אינה מצליחה לקבוע תנאים ברורים לשימוש בבדיקות כתחליף לסגר.

"סגר ארוך טווח יגרום להרס כלכלי והבדיקות חייבות להחליף, ולא לקצר, את הסגר. עלויות הבדיקה צריכות להיות מוטלות על הממשלות, בהתאם לתקנות הבריאות הבינלאומיות של ארגון הבריאות העולמי. פעולה מהירה ועקבית מצד ממשלות אירופה חיונית אם יש להציל את עונת הנסיעות של סוף השנה בכל צורה שהיא, "אמר שוורצמן.

סקר נוסעים בנושא טיסות . צילום Depositphotos

סקר המטיילים של יאט"א מצביע על תמיכה נרחבת בבדיקות במקום סגר:

83% לא יטוסו אם יצטרכו להיכנס לבידוד עם ההגעה או החזרה למדינתם.

88% אומרים כי הם מוכנים להיבדק לפני הטיסה.

65% מסכימים כי אין צורך בסגר אם אדם שלילי לבדיקת COVID-19.

כ -39% הצהירו כי על הממשלה לשלם עבור הבדיקות בעוד 25% סבורים כי האחריות היא על המטיילים.

Exit mobile version